اولویت سیاستی دولت، ایجاد توان تولید داخلی در امر واکسن است / تا پایان تیر 13 میلیون نفر گروه پرخطر واکسینه می‌شوند

رئیس‌جمهوری گفت: اولویت سیاستی دولت، ایجاد توان تولید داخلی در امر واکسن است، ولی از نظر زمانی تا رسیدن به نقطه تکافوی تامین داخلی، برای حفظ جان مردم نباید زمان را از دست داد.

به گزارش مشرق، دویست و بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در ابتدای این جلسه پیرو تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تامین منابع لازم و اولویت بخشی در پرداخت های ضروری تهیه، تامین و خرید واکسن ، دستگاههای مختلف گزارش های اقدامات انجام شده در این زمینه را ارایه کردند.

تهیه و تامین واکسن از صندوق کوواکس و خرید و واردات واکسن مطابق توافقات انجام شده با برخی از کشورها، تسریع در پرداخت منابع تخصیص یافته و هماهنگی های لازم میان دستگاه ها برای پیشبرد امور، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه برای تامین فوری واکسن بود.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت اجرای سند واکسیناسیون، گفت: اگرچه مسیر تهیه و تامین واکسن چندان هموار و آسان نیست اما به رغم محدودیت هایی که در این خصوص در جهان وجود دارد و همچنین به جهت محدودیت های تحریمی در زمینه اختصاص منابع ارزی آن، با عنایت به تلاش ها و اقدامات انجام شده می توانیم امیدوار باشیم که تامین و واردات واکسن به یک روال قطعی با سرعت لازم برسد به گونه ای که هیچ ناهماهنگی و مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد.

روحانی با اشاره به ماموریت و وظایف دستگاه های مختلف در این خصوص افزود: همان طور که دولت اعلام کرده است، تهیه ، تامین و ساخت واکسن اصلی ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان بوده که البته در این زمینه  وزارت امور خارجه نیز اهتمام ویژه و موثری در دستور کار خود قرار داده است.

رییس جمهور تاکید کرد: اولویت سیاستی دولت، ایجاد توان تولید داخلی در امر واکسن است ، ولی از نظر زمانی تا رسیدن به نقطه تکافوی تامین داخلی، برای حفظ جان مردم نباید زمان را از دست داد و نیاز کشور باید از محل واردات واکسن تامین شود به همین منظور وزارت بهداشت همزمان با واردات، برای خرید واکسن تولید داخل از تولید کنندگان داخلی، قرارداد منعقد کرده و پرداخت های لازم را صورت می دهد.

رییس جمهور با تاکید بر الزام اجرای سند واکسیناسیون،گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان تا پایان تیرماه ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر در کشور، واکسینه خواهند شد و روند اجرای عملیات واکسیناسیون به نحوی انجام خواهد گرفت که تزریق روزانه واکسن در سایت مربوطه ثبت و بطور منظم افزایش یابد.

در این جلسه، حمایت از خانوارها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ با ارائه بسته های حمایتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد با توجه به اینکه اصناف در طول یکسال گذشته با همه توان خود به میدان آمدند و با وجود زیان مالی گسترده، به ادامه حیات اقتصادی کشور کمک کردند، لازم است حمایت‌های جامع دولت از اصناف، خانواده ها و کسب و کارهای آسیب‏دیده تا پایان شیوع کرونا ادامه یابد.

روحانی پس از گزارش سازمان برنامه و بودجه از میزان حمایت های مختلف از جمله کسب و کارها و خانوارهای آسیب دیده از کرونا در سال گذشته و برنامه های حمایتی در سال جاری در این زمینه، گفت: آسیب گسترده پاندمی کووید ۱۹ به اقتصاد، مانند خود این بیماری امری فراگیر و جهانی بوده و هیچ کشوری از خسارت های آن مصون نمانده است اما فشار اقتصادی این بیماری به کشور و ملت ما بسیار بیشتر و مضاعف بوده چرا که ایران در شرایط سخت ترین و غیر انسانی ترین جنگ اقتصادی جهان، با این بیماری و عوارض ناشی از آن مقابله کرده است.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی با وجود کمترین میزان فروش نفت و دریافت ارز به سبب تحریم های سخت دشمن، دولت در سال گذشته با تمهیدات قانونی لازم، به کسب و کارها و خانوارهای آسیب دیده از کرونا و تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان و تامین تجهیزات پزشکی و بدهی خود به گروه های مختلف از جمله پرستاران به صورت پرداخت مستقیم ، تسهیلات بانکی و یا افزایش توان خرید کمک کرده است و تصمیمات لازم را برای تسهیل کار و امهال فرصت های مالیاتی و تامین اجتماعی را اتخاذ نموده است.

روحانی افزود : برای سال ۱۴۰۰ هم، پیش بینی های لازم برای تامین واکسن و حمایت های مالی و بانکی انجام شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    خدا به حق اولیا اله و شهدای اسلام اجدادت را به عذاب علیم و نسلت را نابود گرداند
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 0
      الهی امین یا رب العالمین
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    در جلساتتون تصویب کردین . حالا که نتونستیم واکسن بخریم بنا بر این بهتر است که با وعده های پی در پی مردم را ارام نگه داریم . شما نگران نباشید ما ارامیم . ارارام ارام . از ماست که برماست . چرا ارام نباشیم به قول ظریف خودمان انتخاب کردیم . مردن را . تازه ارام نباشیم چه راه قانونی وجود دارد بتوانیم از شما بازخواست کنیم ؟ همه دنیا دارن واکسن می زنند و شما فقط وعده می دهید . به واکسن هندی و کوبایی هم راضی هستیم ولی خبری از واکسن نیست . این سرنوشت ماست . راضییم به رضای خدا . نوبت ما هم در قیامت می رسد بزرگ و کوچکتان طناب بر گردن در پیشگاه باری تعالی حاضر می شوید . حلالتون نمی کنیم . ما از اینکه به موقع واکسن نخریدید نا راضی هستیم . و از همه شما بزرگ و کوچک به پیشگاه خدامند متعال شکایت بردیم .
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    من در تمام انتخابات ها شرکت کردم . و از اینکه به شما رای دادم احساس گناه می کنم . ولی امسال تا واکسن نزنم در انتخابات شرکت نمی کنم . حفظ جان واجب است . واکسن در مقابل شرکت در انتخابات .
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      اگه واکسنم بزنم در انتخابات شرکت نمیکنم . .
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    روحانی سال 92 با کنایه گفت نقدینگی هم دشمن بالا برده؟ «نقدینگی سال 92: حدود 490 هزار میلیارد ت» «نقدینگی 1400: حدود 3480 هزار میلیارد ت» دشمن اداتم نمی‌تونه در بیاره ...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 0
    دولت دروغ
  • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    تا پایان تیر ۱۳ میلیون نفر گروه پرخطر واکسینه می‌شوند. هر 13 میلیون واکسن را یکجا بزنید به آقای روحانی چون پر خطر تر از روحانی ما در ایران نداریم.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      2 0
      عجب حرف قشنگی زدی . درد دل همه مردم است . هشت سال پیش که دولت را در اختیار گرفت همین ظاهر با شمایل اراسته و ریش زیبا را داشت حالا هم که دارد دولت را تحویل می دهد همین ظاهر را دارد . ظاهرا این بزرگوار یک قطره اشک بخاطر این مصیبتهایی که بسر مردم امده نریخته است . من که این جملات را می نویسم یک عالمه اشک ریختم و همین حالا اشک به چشمانم نشسته . چقدر مردم داغدار شدند . این چه بلایی بود به سر مردم اومد . تا شب هم حد اقل سیصد نفر می میرند و خانواده ها هم نمی تونند برایشان عزاداری کنند . ای کاش ماهی یک روز عزا اعلام می شد تا توی خانه عزا داری می کردیم . و این رئیس جمهور بزرگوار شاداب و سر زنده تر از قبل . حتی یک خم هم به ابرو نمی اورد . خدا وند خوب می دانسته چه کسانی را رئیس بگرداند . اگر ادم کم دل و دل رحمی مثل من را رئیس جمهور می کرد همه بد بخت می شدند . خدایا شکرت . حکم انچه تو بنمایی .
    • DE ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      1 0
      دوست گرامی خدا واقعا به شما و به ملت ما صبر عنایت فرماید .نمیدانم افرادی که به ایشان رای دادند و این مصیبت را به ایران تحمیل کردند اکنون از کار خود شرمنده نیستند؟
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    من دور قبل همراه خانمم به قالیباف رای دادیم ولی این دور به روحانی رای دادیم و ناراحت بودیم که چرا به قالیباف رای دادیم ولی حالا بسیار متاسفم که چرا به رئیسی رای ندادم . وقتی روحانی را می بینم از هرچی رئیس جمهور توی دنیا است بدم می اید . از خوب و بدشان بیزار شدم . اخه بنده خدا اگر گریه ات هم نمی اید یه ذره بخاطر مردم تبکی بکن .خودت را غمگین بگیر . عذر خواهی کن . بایدن گفت تا این بیماری هست اولویت من کرونا هست .شما هم یه چیزی بگو غم ما کم شود . به کدوم کار شما بزرگواران افتخار کنیم ؟ چند تا دختر تونستن در دوره شما سر زندگی بروند ؟ چند تا معتاد را مداوا کردید ؟ چند نفر بی کار را سر کار بردید . فقط توی یک قلم سی میلیون من تا حالا توی بورس ضرر کردم . والله اگر این حرفها را هم نگوییم غم باد می گیریم ممنون از مشرق نیوز که این فرصت را ایجاد کرده تا مردم درد دل کنند.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    اقای روحانی باید اسم شریفشان را در کتاب گینس به عنوان غیر محبوب ترین رئیس جمهور دنیا ثبت کنند. تعداد مرگ و میر کرونا در ایران به نسبت جمعیت از حتی هند هم بیشتر است . هند شانزده برابر جمعیت ما را دارد . میانگین چهار صد را ضرب در شانزده کن می شود شش هزار و چهار صد نفر .
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    زخم بستر نگیری !روی صندلی قلی به خود ت بده !ستاد اقتصادی دولت ،زرشک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس