چاک شومر

رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا، در یک گزافه‌گویی آشکار که ماهیت دموکرات‌ها را نشان می‌دهد، گفت: توافق احتمالی جدید با ایران باید مسائل مربوط به برنامه موشکی، تروریسم منطقه‌ای و حقوق بشر را هم شامل شود(!)

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش دویچه‌وله، مخالفت‌ها با بازگشت آمریکا به توافق ۲۰۱۵ (برجام) گسترده است که از آن جمله می‌توان به اظهارات چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌ها در سنای آمریکا اشاره کرد.

چاک شومر در نشست اخیر شورای یهودیان نیوریورک خواستار گسترش محورهای مورد مذاکره با ایران شده است. به باور او، توافق با ایران نمی‌تواند محدود به توافق هسته‌ای باشد و باید دیگر مسائل را نیز دربر گیرد.

اظهارات چاک شومر در نشست شورای یهودیان نیویورک در شرایطی صورت می‌گیرد که شماری از سناتورهای جمهوریخواه نیز با رفع تحریم‌ها و رفع انسداد از دارایی‌های بلوکه شده ایران مخالفت ورزیده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله اهمیت اظهارات چاک شومر برخاسته از موقعیت سیاسی او است. شومر رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا است. سایت «جویش ‌اینسایدر» با انتشار گزارشی به بخش‌هایی از اظهارات شومر در نشست یاد شده پرداخته است.

شومر گفته است؛ اگر قرار بر نشستن پشت میز مذاکره باشد، آنگاه باید بدانیم که مسائل متعددی برای گفت‌وگو در دستور کار قرار دارد.

رهبر فراکسیون دموکرات‌ها در سنای آمریکا گفته در سال ۲۰۱۵ نیز یکی از مخالفان امضای توافق هسته‌ای با ایران بوده و سه سال پس از آن هم یکی از کسانی بوده که مخالف خروج آمریکا از آن توافق توسط دولت ترامپ بوده است.

چاک شومر تاکید کرده است که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به جای منزوی کردن ایران منجر به انزوای آمریکا شد. او گفت: «اکنون ایران از توان و ظرفیت هسته‌ای بیشتری برخوردار است و به ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای نزدیک‌تر از آن روزی است که ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد یا از آن روزی که اوباما آن توافق هسته‌ای را امضا کرد.»

چاک شومر تاکید کرد، او مخالفتی با مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ندارد. حتی بر این باور است که این مذاکرات الزامی است. وی می‌گوید: منظور من این نیست که باید از گفت‌وگو و مذاکره با ایران اجتناب ورزید و من هیچ مشکلی با نشستن پشت میز مذاکره و گفت‌وگو با مقامات ایران ندارم.  عدم مذاکره با ایران می‌تواند منجر به آن شود که جمهوری اسلامی فعالیت‌های هسته‌ای خود را تا ساخت بمب اتمی ادامه دهد.

اما هرگاه مذاکره بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را پذیرفته‌ایم، باید به مسائل دیگر نیز توجه کنیم.

این مسائل نقض حقوق بشر، برنامه تولید موشک‌های بالستیکی، حمایت از تروریسم و گروگان‌گیری را نیز شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    وقتی سگهای هار عکس العمل قوی مثل میدان نبینند هارتر شده و زیاده خواه میشوند.باید در این دور مذاکرات مراقب وعده های توخالی آنها و عمل در واقعیت رادید بعد پا پیش گذاشت و از هول حلیم تو دیگ نیفتیم. از قدیم گفتن سلام گرگ بی طمع نیست
  • آرش IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 2
    حقوق بشر بیاد توش خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس