یک گروه تازه تاسیس عراقی مسوولیت حمله اخیر به عین الاسد را برعهده گرفت

با گذشت تقریبا ۲۴ ساعت از حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد؛ یک گروه ضداشغالگری عراق با انتشار بیانیه ضمن اعلام چگونگی و زمان حمله، مسوولیت آن‌ را برعهده گرفت.

به گزارش مشرق، این گروه ضداشغالگری و بی نام و نشان که خود را "لواء منتقمون" نامیده ضمن برعهده گرفتن حمله دیشب به پایگاه عین الاسد اعلام کرد که حمله با چند موشک گراد صورت گرفت.

این درحالیست که پیشتر بر اساس اعلام آمریکا چنین منتشر شده بود که حمله مزبور با پهپادهای انتحاری صورت گرفته است که با اعلام این گروه موضوع رد شد.

گروه لواء منتقمون در عین حال به تعداد موشک ها اشاره ای نکرده است.

این چهارمین حمله پهپادی و یا راکتی به پایگاه ‌های استقرار نیروهای آمریکایی در عراق طی روزهای اخیر است؛ پنج روز پیش نیز منابع عراقی گزارش دادند که پایگاه عین الاسد مورد هدف چند راکت قرار گرفت.

سرهنگ وین ماروتو از سخنگویان ائتلاف آمریکایی در عراق در توییتی اعلام کرد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته و تحقیقات درباره آن در جریان است اما بر اساس گزارش‌های اولیه این حمله باعث تخریب یک آشیانه هواپیما شد.

صابرین نیوز شب گذشته پس از انتشار خبر حمله به پایگاه عین الاسد نوشت نقاط مورد نظر با دقت بالایی مورد هدف قرار گرفت.

در روزهای گذشته با اظهارات مک‌کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در آسیای غربی که بر خارج نشدن از عراق تاکید داشته، حملات علیه مواضع و منافع آمریکا شدت گرفته است.

بغداد و واشنگتن فروردین ماه امسال طی گفت و گوی موسوم به راهبردی با یکدیگر بر سر خروج زمانبندی شده نیروهای آمریکایی و برچیده شدن پایگاه های این کشور در خاک عراق توافق و تاکید داشتند اما اظهارات فرمانده نظامی آمریکا در دو هفته گذشته مدام بر محور نقض آن توافقات چرخیده است.

هر چند این گروه عراقی اعلام کرده که در حمله خود از موشک استفاده کرده است اما پیشتر چند گروه ضداشغالگری با انتشار بیانیه هایی اعلام کرده بودند که مقابله با اشغالگران وارد مرحله و فاز جدیدی شده است که با گذشت تقریبا یکماه از آن بیانیه ها ، حملاتی به نقاط مختلف مواضع آمریکا ترتیب داده شد که با پهپاد های انتحاری صورت گرفت.

آمریکایی ها ابتدا این حملات را به "تلاش های بی اثر که نیروهای عراقی ضربه و ضرر می زند" تقلیل داد اما با استمرار این حملات آمریکایی ها نگرانی خود را ابراز داشتند.

نگرانی آمریکایی ها با تشدید پایش و گشت های هوایی و استقرار پدافندهای جدید در عراق همراه  شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 2
    همش کار ایرانه هی یه گروه جدیدمیزنین که بگین کاراونا بوده بعد امریکائیها میان بگردن گروه منتقمون رو پیداکنن میبینن اصلا همچین گروهی وجودنداره
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    آقا اینقدر یانکیها را اذیت نکنید، مهمانتان هستند با دلسوزی تمام از هزاران کیلومتر آنسوی اقیانوسها برای کمک به شما آمده اند، نمی بینید با اینکه هر روز توی سرشان میزنید باز هم وقیحانه اصرار برای ماندن و خدمت کردن دارند؟!!!
  • لواءمنتقمون IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    به اذن الله ،انا من المجرمین منتقمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس