واکنش ناتو در صورت وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود؟

فرمانده سابق ناتو از اقدامات این سازمان در صورت وقوع جنگ احتمالی میان مسکو و کی‌یف می‌گوید.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، جیمز استاوریدیس، دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و فرمانده کل سابق ناتو در مقاله‌ای برای بلومبرگ می‌نویسد که در صورت وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین، واشنگتن و ناتو "به طور جدی با این موضوع مخالفت خواهند کرد، اما هیچ اقدامی نخواهند نمود".

استاوریدیس تصریح کرد: اوکراین تحت ضمانت امنیتی ناتو قرار نمی‌گیرد؛ حمله به یکی حمله به همه است. به گفته استاوریدیس، در صورت بدتر شدن روابط، ممکن است درگیری در دریای سیاه به وقوع بپیوندد. وی اذعان کرد که در جنگ احتمالی، روسیه از قایق‌های گشتی تندرو با موشک‌های کروز سطح به زمین و سطح به سطح و بالگردها برای انتقال نیروهای ویژه از ناوچه‌های آب‌خاکی و زیردریایی‌های دیزلی استفاده خواهد کرد.

این مقام ارشد سابق ناتو پیش‌بینی نمود که در صورت وقوع جنگ، مسکو یه پیروزی کامل دست پیدا خواهد کرد. در عین حال استاوریدیس خاطرنشان کرد که سربازان ناتو وقت نخواهند توانست که با سرعت کافی به منطقه برسند، حتی اگر بخواهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک استقلالی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 1
    به ناتو اعلام‌ میکنم اگر به روسیه کوچکترین تعرضی کند در کنار روسیه و چین و کره شمالی روزگارش را سیاه میکنیم ایران اکنون ابرقدرت نظامی است.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    8 0
    ناتو از امرکیا اسرایل هم ترسو تره قشنگ پشت هم پیمان هاشو راحت خالی میکنه اخرای امریکاس اسرایله تنهان بیچاره ها
  • reza IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    5 0
    مرگ بر امریکای جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس