کد خبر 1214212
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
بارسلونا و اتلتیکو، صدرجدول لالیگا را به رئال تعارف زدند

دیدار حساس تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید در چارچوب هفته سی و پنجم لالیگا با تساوی بدون گل پایان یافت تا رئال مادرید بتواند در صورت پیروزی در دیدار خود مقابل سه‌ویا، صدرنشین این لیگ شود.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های فوتبال بارسلونا و اتلتیکو مادرید در چارچوب هفته سی و پنجم رقابت‌های لالیگای اسپانیا، ساعت ۱۸:۴۵ امروز شنبه به وقت تهران در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد.

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار تا حدود زیادی می‌تواند سرنوشت تیم قهرمان در فصل جاری رقابت‌های لالیگای اسپانیا را مشخص کند چرا که اتلتیکومادرید با ۷۶ امتیاز در صدر جدول و بارسلونا با ۷۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به رئال مادرید در جایگاه سوم قرار دارد و هر دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی نیاز مبرم به ۳ امتیاز این مسابقه داشتند.

نیمه نخست این مسابقه در حالی با تساوی بدون گل پایان یافت که هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند تا شاید گره دروازه‌ها در نیمه دوم باز شود.

در دقایق آغازین نیمه دوم این بارسلونا بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و سعی می کرد با کارهای تیمی و روی ابتکار مسی، گل نخست را به ثمر برساند اما آبی اناری پوشان کار به جایی نبردند.

در دقیقه ۷۰ آراخو موفق شد توپ ارسالی روی دروازه اتلتیکو رو با ضربه سر وارد دروازه یان اوبلاک کند اما پرچم کمک داور آفساید اعلام کرد تا خوشحالی بازیکنان بارسلونا در نطفه خفه شود.

یک دقیقه بعد این بار مهاجم اتلتیکو بود که دروازه بارسلونا را باز کرد اما این بار داور وسط گل را به دلیل خطا روی مدافع بارسلونا مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۷۴ گریژمان این فرصت را داشت تا توپ ارسالی روی دروازه اتلتیکو را وارد دروازه کند اما ضربه او دقت و قدرت لازم را نداشت و یان اوبلاک توپ مانع از ورود توپ به دروازه شد.

در دقیقه ۸۰ دمبله از سمت چپ محوطه زمین اتلتیکو قصد ورد به محوطه جریمه این تیم را داشت که کاراسکو او را سرنگون کرد و موقعیت خوبی برای بارسلونا بدست آمد تا بتواند از روی ضربه ایستگاهی، دروازه حریف را باز کند اما مسی این موقعیت را با دادن پاس اشتباه از دست داد.

در دقیقه ۸۵ آلبا بار دیگر روی کار تیمی بازیکنان بارسلونا، توپ را از گوشه سمت راست محوطه جریمه اتلتیکو، روی دروازه این تیم ارسال کرد که توپ به دمبله رسید و او این فرصت را داشت تا بدون مزاحمت هیچ بازیکنی، دروازه شاگردان سیموونه را باز کند اما ضربه سر او با بی دقتی از روی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۹ مسی که قصد داشت مدافع اتلتیکو را در پشت محوطه جریمه از پیش رو بردارد، توسط بازیکن این تیم سرنگون شد تا مسی این موقعیت را داشته باشد از فاصله ۲۵ متری دروازه حریف را باز کند. ضربه مسی به خوبی روانه دروازه اتلتیکو شد اما با اختلاف بسیار اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت تا دیه‌گو سیمئونه نفسی به راحتی بکشد.

به رغم تلاش بازیکنان بارسلونا برای باز کردن دروازه اتلتیکومادرید، این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل به ثمر رسید تا رئال مادرید بیشتر از هر تیمی از این نتیجه خوشحال باشد.

با این نتیجه، اتلتیکو مادرید ۷۷ و بارسلونا ۷۵ امتیازی شد و دو تیم چشم به مسابقه فردا شب رئال مادرید و سه‌ویا دوختند تا ببیند شاگردان زیدان می‌توانند از فرصت پیش آمده برای رساندن خود به صدر جدول استفاده کنند یا خیر؟

نکته جالب اینکه بارسلونا و اتلتیکو مادرید هر دو بازی رفت و برگشت خود را در مجموع به رئال مادرید واگذار کرده‌اند و اگر قرار باشد این سه تیم، لیگ را هم امتیاز به پایان برسانند، این شاگردان زین‌الدین زیدان خواهند بود که جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس