شرمن

قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا، تمدید توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شد.

به گزارش مشرق، «وندی شرمن» قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با اندیشکده شورای آتلانتیک گفت من امیدوارم بتوانیم به تفاهیم دست یابیم تا توافق فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران که تا آخر مه منقضی می‌شود، تمدید شود.
 
وندی شرمن با بیان اینکه "آمریکا در یک هتل است و هیات‌های دیگر و ایران در هتل دیگری هستند و اروپایی‌ها در حال رفت و آمد هستند تا به ما کمک کنند که به یک جایی برسیم" به خوبی نشان داد که طرفی در اتاق نیست، دولت آمریکا است و این دولت است که باید به تعهداتش عمل کند.

شرمن ادامه داد: امیدوارم که ما به اندازه کافی پیشرفت کنیم و تا پیش از انتخابات ایرانی‌ها به این مرحله برسیم؛ نمی‌دانم آیا می‌توانیم تا مهلت انتخابات، با آن‌ها به پایبندی در برابر پایبندی برسیم یا برای ادامه مذاکرات توافق کنیم.

وی همچنین مواضع آمریکا را تکرار کرد که باید با ایران به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر دست یافت تا دیگر موضوعات را در برگیرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها قاطعانه هرگونه مذاکره درباره توانایی‌های دفاعی را رد کرده است.
 
خبرگزاری ان اچ کی ژاپن نیز گزارش داد «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در گفتگو با این خبرگزاری گفته ایران احتمالا تمدید همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را درباره بازرسی‌ها از اماکن هسته‌ای این کشور بررسی می‌کند.
 
بر اساس توافق فنی ایران و آژانس که اوایل اسفند سال گذشته بدست آمد، بازرسی‌های اژانس از مراکز هسته‌ای ایران بدون دسترسی به فیلم دوربین‌ها به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت وبعد از سه ماه یعنی اوایل خرداد ماه اگر آمریکا اقدام به لغو تحریم‌های ایران نکرده باشد، بازرسی‌ها ودسترسی‌ها متوقف خواهند شد و ایران تمام همکاری‌های داوطلبانه درچارچوب پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرهاد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    بسمه تعالی با عرض معذرت، این کار عین حماقت است! حالا که مردم مقاومت کرده اند، مفت ضعف آن ها را از دست ندهید
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    :) وین گیت
  • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    سر سوزنی به امریکا اعتماد نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس