کد خبر 1213998
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶
ژن کچلی نمایه کچل نمایه

تحقیق جدید نشان می دهد مرگبارتر بودن بیماری کووید ۱۹ در مردان تا حدودی ناشی از وجود ژن شناخته شده عامل نوعی ریزش مو در مردان است.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، یک تیم از محققان آمریکایی ابتدا متوجه این ارتباط شدند که مردان مبتلا به ریزش موی حساس به هورمون، معروف به آلوپسی آندروژنتیک، بیشتر در معرض بستری شدن در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ هستند.

بیشتر بخوانید:

۷ علامت استرس که نادیده‌اش می‌گیرید

دکتر «اندی گورن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در میان مردان بستری شده کرونایی، ۷۹ درصد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک بودند.»

محققان خاطرنشان کردند که آلوپسی آندروژنتیک ناشی از فعالیت ژن گیرنده آندروژن (AR) است که در بعضی از مردان می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

به گفته گورن، آنزیمی به نام TMPRSS۲، عامل اصلی عفونت کووید ۱۹، به آندروژن حساس است و ممکن است تحت تأثیر ژن AR نیز باشد.

به نظر می‌رسد یک بخش کلیدی در ژن AR هم بر شدت کووید ۱۹ و هم شرایط از دست دادن موها در مردان به دلیل آلوپسی آندروژنتیک تأثیر بگذارد.

در مطالعه جدید، گروه تحقیق از موسسه بیولوژیک ایروین کالیفرنیا تجزیه و تحلیل ژنتیکی ۶۵ مرد بستری به دلیل کرونا را انجام داد. آنها دریافتند که مردان دارای اختلاف ساختاری مشخص در ژن AR به احتمال زیاد به کووید ۱۹ شدید مبتلا می‌شوند.

گورن معتقد است: «انحراف ژن AR می‌تواند به عنوان نشانگر زیستی برای شناسایی بیماران کرونایی مرد که بیشتر با احتمال پذیرش در ICU مواجه هستند استفاده شود.»

محققان معتقدند این ارتباط نشان می‌دهد که چرا مردان بیش از زنان به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند و مرگ و میر در مردان کرونایی بیشتر است.

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا داروهایی که گیرنده‌های آندروژن را مسدود می‌کنند در درمان زیرمجموعه بیماران کرونایی مفید خواهد بود، لازم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    بعبارتی کرونا نسل کچلها را منقرض خواهد کرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس