کد خبر 1213941
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
شرایط انتخاب دستیار جدید مجیدی/ کار سخت استقلال در بازگشت به لیگ

کارشناس فوتبال با اشاره به شرایط متفاوت لیگ داخلی با لیگ قهرمانان آسیا گفت: هرچند استقلال در شرایط مطلوب فنی قرار دارد اما تجربه نشان داده در بازگشت به لیگ داخلی کار سخت‌تر از قبل است.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا در خصوص عملکرد چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان گفت: به اعتقاد من تیم های ایرانی در حد توانشان در لیگ قهرمانان بازی کردند. هر چهار تیم تجربه خوبی داشتند اما متأسفانه شانس با فولاد یار نبود و این تیم نتوانست به همراه سه تیم دیگر یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور به مرحله بعد صعود کند.

وی تأکید کرد: فولاد شروع خوبی داشت اما هرچه به جلوتر رفتند به دلیل استفاده کردن از تعداد مشخصی از بازیکن، قوای این تیم تحلیل رفت و باعث افت بدنی شدید بازیکنان شد و دیدیم این تیم در دو دیدار حساس در دقایق پایانی پیروزی را با تساوی عوض کرد و امتیازات زیادی را از دست داد. پرسپولیس هم در گروه نسبتاً خوبی قرار گرفته بود. آنها در یک هوای کاملاً شرجی توانستند به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کنند. تراکتور هم که در ابتدا خوب نبود رفته رفته بهتر شد و در پایان هم با چاشنی شانس به مرحله بعد صعود کرد.

فریبا در مورد عملکرد آبی پوشان در لیگ قهرمانان گفت: گروه استقلال سخت ترین گروه بود. وقتی سه تیم امتیازاتشان در پایان یکسان است یعنی اینکه تیم ها تحت فشار یکدیگر قرار داشتند و نمی توانستند به راحتی یکدیگر را شکست دهند اما استقلال در آخرین بازی برابر الشرطه عراق یک بازی منطقی و قابل قبول به نمایش گذاشت و توانست به عنوان صدر نشین به مرحله بعد صعود کند.

شرایط انتخاب دستیار جدید مجیدی/ کار سخت استقلال در بازگشت به لیگ

مربی سابق استقلال در خصوص تأخیر در ادامه لیگ که قرار بود آبی ها جمعه برابر ذوب آهن به میدان بروند که براساس برنامه ریزی سازمان لیگ به یکشنبه آینده موکول شد، خاطرنشان کرد: برای تیم هایی که از لیگ قهرمانان بازگشتند این تأخیر دو روزه بسیار مفید واقع بود. تیم های ایرانی در شرایط آب و هوایی سخت بازی کردند. جایی که نفس کشیدن به طور طبیعی سخت است. حالا کادر فنی چهار تیم این فرصت را دارد که بتواند با ریکاوری بهتر بازیکنان را آماده شروع دوباره لیگ کند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت مدافع مغضوب به لیست اصلی استقلال

وی در مورد جدایی فرهاد کمالوند و ناراحتی هواداران از این موضوع گفت: در فوتبال حرفه ای این مسائل کاملاً طبیعی است. در تمام دنیا هم می توانید ببینید که یک مربی یا بازیکن بعد از گذشت سه ماه تیم خود را عوض می کند. بنابراین اعتقاد دارم کاری که کمالوند کرده حرفه ای است و نمی‌توان به او انتقاد کرد. البته باید ببینیم قرارداد او چگونه بوده که توانسته به راحتی بعد از بازگشت از عربستان به عنوان سرمربی سایپا کارش را آغاز کند.

فریبا تأکید کرد: کمالوند از استقلال رفت حالا باید ببینیم جایگزین او چه کسی خواهد بود. فرهاد مجیدی از تجربه بالایی برخوردار است و نمی توانیم همه موفقیت ها را به اسم کمالوند بنویسیم. فرهاد چه در زمان بازیگری و چه حالا که سرمربی شده، همیشه چهره محبوب بوده و تجربه خوبی دارد و اعتقاد دارم که او باید کسی را به عنوان دستیار در کنار خود بگذارد که از دانش فنی بالایی برخوردار بوده و بتواند به استقلال کمک کند.

مربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که هیات مدیره آبی پوشان از جدایی کمالوند اظهار بی اطلاعی کرده است، بیان کرد: در این خصوص نظری ندارم چون داخل مجموعه استقلال نیستم و نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم.

شرایط انتخاب دستیار جدید مجیدی/ کار سخت استقلال در بازگشت به لیگ

فریبا در مورد دیدار استقلال از هفته بیست و دوم برابر ذوب آهن اصفهان که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده تیم هایی که به لیگ قهرمانان می‌روند بعد از بازگشت شرایط سختی دارند چون وضعیت مسابقات داخلی با لیگ قهرمانان فرق دارد. استقلال بعد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در شرایط آرمانی به سر می برد اما این دلیل نمی شود که به سادگی بتواند ذوب آهن را شکست دهد. آبی ها از لحاظ روحی در شرایط ایده آلی هستند و اگر بتوانند ریکاوری خوبی داشته باشند و با شرایط موجود هماهنگ شوند به طور حتم می توانند برنده این بازی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذوب آهن یک تیم ریشه دار و قدیمی است و با مجتبی حسینی نتایج خوبی را کسب کرده است. حسینی یک مربی جوان اما کاربلد است. با فضای ذوب آهن آشناست و به دنبال این است که بتواند در تهران و ورزشگاه آزادی به آنچه مورد نظرش است دست یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    رفتن نقطه قوت استقلال، تو لیگ خودشو نشون میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس