سازمان ملل: اسرائیل فورا تخلیه فلسطینیان از قدس شرقی را متوقف کند - کراپ‌شده

سازمان ملل متحد ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف فوری تخلیه فلسطینیان از قدس شرقی تاکید کرد این اقدامات اسرائیل می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف فوری تخلیه فلسطینیان از قدس شرقی تاکید کرد این اقدامات اسرائیل می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «رابرت کولفیل» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت که اگر (در خصوص محله الشیخ جراح) دستور تخلیه صادر و اجرا شود، نقض تعهدات اسرائیل قوانین بین المللی است.

او افزود: انتقال ساکنان غیرنظامی تحت سلطه اشغالگران به سایر اراضی اشغالی به موجب قانون بشردوستانه بین المللی ممنوع است و این ممکن است به عنوان یک جنایت جنگی شناخته شود.

کولفیل خواستار توقف فوری اجرای احکام تخلیه خانه‌های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی شد و گفت: با توجه به صحنه‌های نگران کننده در الشیخ جراح طی روزهای گذشته، ما می‌خواهیم تأکید کنیم که بیت المقدس شرقی همچنان بخشی از سرزمین فلسطین است و قوانین بشردوستانه بین المللی در مورد آن اعمال می‌شود.

به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس