کد خبر 1213737
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
احتمال ۱۸ تیمی شده ۴ لیگ برتر فوتبال اروپا

یک منبع خبری در ایتالیا از احتمال کاهش تعداد تیم‌های چهار لیگ بزرگ فوتبال اروپا برای کاهش فشار تقویم بازی‌ها روی تیم‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، نشریه رپوبلیکای ایتالیا مدعی شده است که چهار لیگ‌ برتر فوتبال اروپا شامل؛ سری A، لالیگا، لیگ برتر انگلیس و لوشامپیونه احتمالاً در آینده‌ با 18 تیم برگزار خواهند شد تا فشار ناشی از افزایش تعداد بازی‌های آنها در رقابت‌های اروپایی، خنثی شود.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اخیراً طرح افزایش تعداد تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا برای فصل 25- 2024 را تصویب کرده که به موجب آن 100 بازی به تقویم فعلی این مسابقات که همین الان هم بسیار فشرده است، اضافه می‌شود.

به همین دلیل لیگ‌های اروپا در فکر خنثی کردن این فشار مضاعف روی تیم‌های خود هستند و به همین منظور هم کاهش تعداد تیم‌های‌شان به 18 تیم را به‌عنوان یک گزینه در دست بررسی دارند.

در همین راستا، نشریه رپوبلیکا نوشته است که باشگاه‌های سری A روز سه‌شنبه هفته آینده در شهر میلان جلسه‌ای را بدون حضور پائولو دال‌پینو رئیس سازمان لیگ ایتالیا و لوئیجی دسیرو مدیراجرایی این سازمان تشکیل خواهند داد تا در این مورد تصمیم‌گیری کنند. البته محور اصلی این جلسه تبعات شکست خوردن پروژه سوپرلیگ اروپاست.

در حال حاضر از پنج لیگ‌ برتر فوتبال اروپا تنها بوندس‌لیگا 18 تیمی برگزار می‌شود و چهار لیگ دیگر 20 تیمی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس