کد خبر 1213720
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
فتح الله زاده حس مارادونا و مسی را داشت!/ قایدی فقط در یک کشور اروپایی موفق می‌شود

بازیکن سابق استقلال گفت: حاجی به قدری از کیفیت فنی فوتبال خودش اطمینان داشت که فکر کنم این حس خوب را فوتبالیست‌هایی در سطح مارادونا و مسی بتوان یافت.

به گزارش مشرق، علی موسوی از مهاجمان تراز اول تیم استقلال به شمار می‌رفت که موفق شد راهی بوندس‌ لیگا شود. موسوی در خصوص شرایط مهاجمان تیم استقلال و عملکرد آنها در هفته‌های گذشته گفت: بدون شک مهدی قایدی در دور رفت بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خیلی پر فروغ ظاهر شد اما در دور برگشت او را آنالیز کرده و یارگیری انجام دادند که همین امر باعث شد نتوانست بازدهی دوره رفت را داشته باشد.

وی اضافه کرد: دیاباته نیز فوتبالیست خوبی است و در مدتی که عضو استقلال بوده حاشیه نداشته است ولی در زمانی که باید نقش ناجی را ایفا می کرد دچار مصدومیت شد. او به عنوان یک مهاجم کند است و سرعت یک مهاجم زهردار و تراز اول را ندارد. نظر من این است اگر می‌خواهیم مهاجم خارجی نسبتاً گران قیمت جذب کنیم باید به دنبال مهاجمی با کیفیت مام تیام باشیم که گلزن بود، سرعت خوبی داشت و کمتر دچار آسیب دیدگی شد.

بیشتر بخوانید:

تکرار فاجعه ویلموتس درباره استراماچونی؟

مهاجم اسبق باشگاه فورتنا کلن آلمان در خصوص پیشنهادات خارجی مهدی قایدی گفت: در این زمینه مدیریت باشگاه و خود مهدی تصمیم گیرنده هستند. ابتدا یک خاطره از خودم بگویم تا در ادامه نظرم را درباره قایدی مطرح کنم. زمانی که وارد بوندس لیگا شدم در ۷ بازی ابتدایی هفت گل برای فورتنا کلن گل به ثمر رساندم. یادم هست بازی هشتم مقابل تیم کالسروهه بود و هنوز داور سوت شروع بازی را نزده بود که دیدم یک مدافع تنومندتر و تیره رنگتر از خودم دارد چپ چپ نگاهم می کند یک لحظه پیش خودم گفتم من که به کسی بدهی ندارم پس این چرا اینجوری نگاهم می‌کند؟ تا اینکه یک توپ به من پاس داده شد و همان مدافع با کفش استوک چنان ضربه ای به بالای زانویم زد که در جا یک رنگین کمان روی پایم ایجاد شد و چند هفته از میدان دور ماندم. زمانی که پایم خوب شد و توانستم بازی کنم یار مستقیم می‌گذاشتند و به زحمت تا پایان فصل ۵ گل دیگر برای فورتنا کلن به ثمر رساندم.

وی اضافه کرد: حالا می‌رسم سر بحث اصلی؛ به نظر من مهدی قایدی جز لالیگا یعنی فوتبال اسپانیا در سایر کشورهای اروپایی نمی‌تواند به موفقیت خاصی برسد چون یک فوتبال ماشینی دارند و حسابی بازیکنان را آنالیز کرده و به سختی کنترل می کنند. به صورت کلی امیدوارم قایدی بعد از قهرمانی با استقلال در آسیا در یک تیم خوب اروپایی به موفقیت برسد.

موسوی در خصوص جدایی فراز کمالوند از استقلال گفت: من از دهه هفتاد با فرهاد و فراز ارتباط گرمی داشتم یادم هست در آن تایم فراز نویسنده یکی از روزنامه‌های خوب کشور بود بعد از آن هم روزهای بسیار خوبی را با فرهاد در استقلال داشتیم. در ادامه حدود ۶ ماه با فراز در تیم برق تهران کار کردم و شناخت کافی از هر دو دوست قدیمی هم دارم. روزی که اعلام شد فرهاد و فراز در کادر فنی استقلال همکار یکدیگر شده‌اند می‌دانستم این همکاری خیلی طولانی نخواهد بود چون هر دو نفر از لحاظ اصول کاری و فلسفه ای که داشتند یا حداقل من در آنها احساس کرده بودم باید نفر اول باشند. الان هم اتفاق بدی رخ نداده است و هر کسی به کار خودش می رسد و مهمتر رفاقت‌هاست که می ماند.

موسوی که همواره رابطه جالبی با علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال داشته است در خصوص خاطره قدیمی خود و فرهاد مجیدی با فتح الله زاده گفت: حاجی به قدری از  کیفیت فنی فوتبال خودش اطمینان داشت که فکر کنم این حس خوب را فوتبالیست هایی در سطح مارادونا و مسی بتوان یافت. فتح الله زاده برای من و فرهاد در اوج زمان فوتبالمان کری می خواند و حاضر نبود یک یار انتخاب کند تا دو به دو فوتبال بازی کنیم. یک روز که در امارات بودیم خیلی شیک گفت من تنها، شما دو نفر را شکست می‌دهم! بعد از چند دقیقه بازی من و فرهاد سه گل به حاجی زدیم بعد پیش خودمان گفتیم یه خرده شل بگیریم تا مدیرعامل باشگاه را متحمل شکست سنگینی نکنیم بازی ۳-۲ که شد حاجی ناگهان از حال رفت و روی زمین ولو شد و به سختی نفسش بالا می آمد.

وی ادامه داد: بالاخره سنی از ایشان گذشته بود، هم هوای امارات گرم بود و هم دوندگی شدید تک نفره مقابل ما دو نفر خیلی فشار به جسم حاجی وارد کرده بود. در همان لحظات به شوخی به فرهاد گفتم استامپ بیاوریم از حاجی بابت رضاینامه‌مان اثر انگشت بگیریم و الکی انگشت اشاره او را گرفتم که سریع دستش را مشت کرد و از جا بلند شد و همه به خنده افتادیم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس