رضا استادي مدير روابط عمومي سريال تلويزيوني "مختار نامه" معتقد است، "مختارنامه" داوودميرباقري اثري موفق و تاثيرگذارتر از سريال امام علي (ع) خواهد شد.

به گزارش مشرق، استادي مدير روابط عمومي سريال تلويزيوني "مختارنامه" به باشگاه خبرنگاران گفت: مختار نامه قصه کربلاست و با چشم اندازي متفاوت نبرد حق عليه باطل و پيروزي خون برشمشير را در چهار چوب روايت قصه‌اي از واقعيت‌ها به تصوير مي‌کشد.
وي افزود: با توجه به اينکه هرکارگرداني براي توليد اثر نمايشي از سبک و سياق خود تبعيت مي‌کند، داوود ميرباقري نيز در توليد اين سريال سعي کرد تا روايت واقعه کربلا و حماسه عظيم عاشورا را به گونه اي متفاوت با نظري بر زندگي و شخصيت مختار ثقفي و از اين ديدگاه به تصوير بکشد.
اين منتقد و روزنامه نگار اظهار داشت: در ابتداي کار چند سکانس محدود به ورود کاروان شهداي کربلا به کوفه اختصاص يافته بود که ميرباقري با مطالعات بسيار خود حجم آن را گسترده تر کرد، به گونه‌اي که از اين واقعه تاريخي و عظيم سطحي رد نشد، بلکه اين نگاه‌هاي محدود به واقعه کربلا به نگاهي عميق و دقيق بدل شد.
استادي بيان کرد: دکورهاي ساخته شده درسريال مختارنامه همه براساس اسناد و مدارک تاريخي صورت گرفته و ارتباط چنداني به بناهاي تاريخي و ميراث فرهنگي ندارد.
وي خاطر نشان کرد: سريال تلويزيوني "مختار" يک اثر تاريخي محسوب مي‌شود اما در آن فقط تاريخ روايت نمي‌شود بلکه داستان براي عامه مردم گويا و قابل درک خواهد بود به طور کل "مختار نامه" تاثير گذارتر از سريال امام علي (ع) خواهد شد.
گفتني است، "مختارنامه" برگرفته شده از شخصيت ابواسحاق مختار ثقفي معروف به مختار ثقفي است که از دلاوران و بزرگان عرب بوده که به خونخواهي امام سوم شيعيان و ياران او قيام کرد.
وي بدليل زنداني بودن درتمام ايامي که واقعه کربلا رخ داد نتوانست به پاسداري در رکاب امام حسين (ع) قرار گيرد.
گفتني است ، در اين مجموعه فريبرز عرب‌نيا نقش مختار را ايفا مي‌کند و روژان آريامنش، انوشيروان ارجمند، فرهاد اصلاني، محمود اردلان، الهام حميدي، ميرصلاح حسيني، عليرضا خندان، اسماعيل خلج، ماه‌چهره‌خليلي، آهوخردمند، حبيب دهقان‌نسب، جعفر دهقان، رضا کيانيان، رضارويگري، داوود رشيدي، بهزاد رحيم‌خاني، امين زندگاني ، حميد مظفري، و نسرين مقانلو از جمله ديگر بازيگراني هستند که در مختارنامه نقش آفريني مي کنند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس