کد خبر 1213271
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
چین بیانیه گروه ۷ را محکوم کرد

چین امروز پنجشنبه بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را به شدت محکوم کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانسته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، چین بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را که در آن از تایوان حمایت کرده و پکن را قلدر و گردن کلفت توصیف کرده، به شدت محکوم نموده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی اش ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه گروه ۷ در این بیانیه که پس از نشست لندن منتشر شده، اعلام کردند: پکن ناقض حقوق بشر بوده و از نفوذ اقتصادی اش برای ارعاب و تهدید دیگران استفاده می کند.

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین حمایت خود را از شرکت تایوان در نشست های سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده و نسبت به اقدامات یکجانبه ای که می تواند موجب تشدید تنش ها در تنگه تایوان شود، ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید

بیانیه گروه ۷: احیای برجام راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای باز می‌کند

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی گفت: بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ اتهامات بی پایه و اساسی را مطرح کرده است که دخالت آشکار در امور داخلی چین به شمار می رود و پکن آن را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: گروه ۷ باید اقدامات مشخص و قاطعی را برای رونق اقتصادی جهان اتخاذ و اجرا کند به جای آنکه موجب اختلال در اقتصاد جهانی شود.

چین بارها اعلام کرده است که تایوان بخشی از خاک این کشور به شمار می رود و مخالف حضور مستقل و رسمی تایوان در نشست های بین المللی است. چین طی ماه های اخیر فعالیت های نظامی اش در نزدیکی تایوان را افزایش داده است.

دولت تایوان نیز ضمن استقبال از بیانیه گروه ۷ اعلام کرده است که این برای نخستین بار است که وزرای خارجه گروه ۷ به این جزیره در بیانیه مشترک خود اشاره کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز از بیانیه گروه ۷ تشکر کرده است. خاویر چانگ سخنگوی رئیس جمهور تایوان در این باره گفت: تایوان همکاری و شراکت عمیق خود با کشورهای عضو گروه ۷ را حفظ خواهد کرد و به مشارکت مثبت خود در بهداشت جهانی و رفاه مردم و همین طور صلح و ثبات و رفاه منطقه هند-اقیانوسیه ادامه می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 2
    گروه هفت کشورهایی واقع گرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس