کد خبر 1213246
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
مذاکرات «وین» درباره برجام فردا ازسرگرفته می‌شود

خبرنگار شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی گزارش کرد که مذاکرات برای احیای برجام فردا (جمعه 17 اردیبهشت ماه) در وین از سر گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، «آمیخای استاین» خبرنگار شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشت که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به «برجام» فردا (جمعه، ۱۷ اردیبهشت ماه) از سرگرفته می‌شود.

این خبرنگار اسرائیلی به نقل از مقام‌های رسمی که نامشان فاش نشد، مدعی شد که فراتر از مسئله لغو تحریم‌ها، یکی از مشکلاتی که در مسیر مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام وجود دارد این است که «چطور به این حقیقت بازگردیم که ایران دست‌کم یک سال از (ساخت) بمب فاصله داشته باشد».

این مقام‌های آگاه مدعی شده‌اند که آمریکا و اروپا از ایران خواسته‌اند تا گام‌های فعالی را بردارد که نشان دهد یک سال با ساخت بمب فاصله دارد که ایران آن طور که در این گزارش آمده، با این پیشنهاد مخالفت کرده‌ است.

بیشتر بخوانید

واشنگتن از بازگشت متقابل به برجام استقبال می کند

علی‌رغم آن که ایران بارها اعلام کرده است که گام‌هایی که در زمینه کاهش تعهداتش ذیل برجام برداشته در راستای این توافق هسته‌ای است و هیچ گونه انحراف از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نداشته است، خبرنگار کان‌نیوز گزارش کرده که ظاهراً کشورهای اروپایی و آمریکا از ایران درخواست کرده‌اند که گام‌های فعالی را در زمینه حذف سانتریفیوژها، کاهش مقادیر اورانیوم غنی‌شده و گام‌های دیگری را بردارد تا هدف فاصله یکساله تا ساخت بمب که در برجام مورد اشاره قرار گرفته رعایت شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بازگشت تیم مذاکره‌کننده این کشور به وین برای دور جدید گفت‌وگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داده بود.

علی‌رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده اما دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت قبلی این کشور همچنان سیاست‌های مشابهی را در قبال ایران دنبال می‌کنند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند اما مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

در دور اخیر کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با نادرست خواندن برخی اظهار نظرها مبنی بر فروپاشی مذاکرات احیای برجام در وین، تاکید کرد در واقعیت این گفت‌وگوها در حال پیشرفت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 2
    به جهنم.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    هروقت تعهدات رفع تحریمی راستی آزمایی شد-فقط (هیچ پیچ ومهره ای درمحدوده های مشخصرا)نمیبندیم -وهیچگونه بتن کردن وبازکردن پیچ ومهره ای صورت نخواهدگرفت-(ضمنا خسارات این همه سال تحریم،بتن کردن وبازکردن پیچ ومهره های قبلی ....)را کسانیکه امضا کرده اند راهم باید بدهندنه اینکه بازهم خسارت ایجادکنند-ولاغیر
  • سعید IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 1
    میروند وین خوش و بش می کنند بعدشم که دو ساعت خوش و بش کردند میان تو ایران بعد می گن هر چه تلاش کردیم امریکا تحریم ها رو برنداشت ههههههههههه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس