کد خبر 1213020
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

به گزارش مشرق کانال تلگرامی سرائر با اشاره به یک تکنیک رسانه‌ای که می‌تواند نظر ما را در انتخابات تغییر دهد، نوشت:

"تکرار و القای آنچه نیست!"

برای زنده نگه داشتن اثر یک پیام با تکرار زمان بندی شده،سعی می‌کنند این موضوع تا زمانی که موردنیاز هست زنده بماند. در این روش با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند.

روش تکرار از قواعد خاصی پیروی می‌کند زیرا فاصله‌های تکرار، نباید چنان دراز باشد که سبب محوشدن آثار قبلی شده و نه چندان کوتاه باشد که ملال‌انگیز و خسته‌کننده شود.

تکرار و القای انتخاباتی چه بلایی سر ما می آورد؟

تکرار مثل ضربه‌های پیاپی چکش است که سرانجام میخ را می‌کوبد و به داخل می‌راند. بنابراین فرستنده پیام امیدوار است که این شکلی از ضربه زدن مداوم، باعث دریافت نکات پیام شود.

 گزاره‌های:

رأی دادن ما فایده‌ای ندارد.

انتخابات فرمایشی است و نه رقابتی؛ رأی‌گیری معنی ندارد.

اگر فلان فرد یا جریان رأی بیاورند، کشور نابود می‌شود.

ما می‌توانستیم اما نگذاشتند.

و...از نمونه‌هایی است که با استفاده از تکنیک تکرار و البته هم‌افزایی رسانه‌ای، با هدف مهندسی افکار عمومی در زمینه انتخابات به کار گرفته می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر NL ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 1
    من در این سال سی همه این " گزاره‌ها " رو حس کردم، کسی نیازی نیست برایم بگوید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      4 8
      ۳۲ سال سرطات اصلاحات؟