آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز قدس را مظهر آرمان ملت فلسطین اعلام کرد و گفت: بدون شک آرمان قدس شریف و اراده ملت های مسلمان برای آزادی فلسطین از دست ظالمان اشغالگر ،تعطیل بردار نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص که به دلیل ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی ضد کرونا به صورت حضوری- مجازی تشکیل شده بود با تسلیت شهادت جانسوز امیرالمومنین علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر، ماه مبارک رمضان را ماه خود سازی و تزکیه نفس و فرصتی مغتنم برای استجابت دعای مومنان دانست و گفت: ایام ماه مبارک رمضان در حال سپری شدن است و دو شب قدر را نیز پشت سر گذاشتیم، دستانمان خالی و روحمان نیازمند لطف و عنایت پروردگار، چشم امید به باقیمانده این ماه عزیز داریم تا خدای متعال صیام صائمین و قیام قائمین را در این ماه، به لطف و عنایت خود بپذیرد و در شب های قدر و در ایام پر فیض ماه مبارک رمضان دعای همه داعین را مستجاب کند.

آیت الله آملی لاریجانی سپس به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس مظهر مظلومیت و مظهر آرمان های مردم فلسطین است؛ مردمی  که در اثر ظلم و جور ظالمین اشغالگر از سرزمین خود آواره شده اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه " پشت سر این ظلم و جفا در حق مردم فلسطین همه کفر ایستاده است " افزود: گرچه امسال هم به دلیل شرایط خاص کرونایی مردم ما و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی از راهپیمایی باشکوه روز قدس محروم هستند؛ اما این به معنای فراموش کردن روز قدس و آرمان ملت فلسطین نیست.

آیت الله لاریجانی " آرمان قدس را تعطیلی ناپذیر " توصیف و تصریح کرد:آرمان قدس شریف همچنان برای همه ملت های مسلمان زنده است و ما مطمئن هستیم که آزادی قدس از دست اشغالگران و ظالمان، به فضل الهی و اراده همه ملت های اسلامی محقق خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به دستور جلسه امروز مجمع در خصوص لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و تاکید بر اهمیت این مناطق در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همچنین دغدغه اعضای مجمع و کمیسیون های ذیربط مجمع در این خصوص، ابراز امیدواری کرد نتیجه و ماحصل تصمیم  مجمع تشخیص برای کشور و مردم مفید، تاثیر گذار و به مصلحت کشور  باشد.

آیت الله لاریجانی با اشاره به ظرفیت های بالقوه مناطق آزاد و ویژه در رشد و توسعه اقتصادی کشور به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، شرط اساسی رسیدن به اهداف قانونی مد نظر این مناطق را پرهیز از رویکرد چنین مناطقی به موضوع واردات و حرکت همه جانبه به سمت صادرات تولیدی کشور دانست و گفت: برای دستیابی بهتر به اهداف توسعه ای مناطق آزاد و ویژه می بایست مقوله نظارت بر ساز و کار و عملکرد آنها نیز تقویت شود تا این مناطق از اهداف اصلی و قانونی خود منحرف نشوند.

بر اساس این گزارش، پس از بحث و تبادل نظرکارشناسی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی مجمع و اخذ نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه، ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس