آیت‌الله جنتی: در بررسی صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری با دقت هرچه بیشتر عمل می‌کنیم

دبیر شورای نگهبان درباره بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات، گفت: نامزدها باید در فرایند تبلیغات انتخابات، حرف‌های درست و کارشناسی شده بزنند، درست سخن بگویند و وعده‌های بدون پشتوانه ندهند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه باید شب‌های قدر و امشب که سومین شب از آن است را «قدر» بدانیم، گفت: شب‌های قدر و حضور گسترده مردم در مراسم‌های این شب عزیز که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، نشانگر اوج معنویت مردم است و امیدواریم خداوند به برکت این شب‌ها و دعاهای مردم، مشکلات کشور از جمله همه‌گیری ویروس منحوس کرونا را حل کند.

جنتی با قدردانی از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات و حمایت از شورای نگهبان، افزود: مقام معظم رهبری همواره از عملکرد شورای نگهبان حمایت کرده‌اند و ما نیز با این حمایت‌ها دلگرم می‌شویم و رهنمودهای ایشان را سرلوحه عمل خود قرار داده و به وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی خود عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به این بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که «کسی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود، باید معتقد به اسلام، قانون اساسی و رأی مردم باشد؛ لذا مطالبه جدی داریم که این موضوع رعایت شود» تأکید کرد: همان‌طور که معظم له فرمودند نامزدهای انتخابات باید به اسلام، قانون اساسی و رأی مردم معتقد باشند و این موارد برای نامزدهای انتخابات از اصول خدشه‌ناپذیر است.

جنتی با بیان اینکه همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند «انتخابات فرصت مهم و بی‌نظیری برای استحکام پایه‌های اقتدار و امنیت کشور» است، انتخابات را تجلی اقتدار ملی می‌دانیم، تصریح کرد: اینکه بارها گفته شده نظام جمهوری اسلامی «مردمی» است، جلوه‌هایش را می‌توان در مقاطع زیادی دید که مظهرش در انتخابات‌هاست که این حضور مردم در واقع موجب استحکام پایه‌های نظام اسلامی شده است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب که فرمودند «در جمهوری اسلامی همه انتخابات‌ها سالم برگزار شده است»، خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که سال‌هاست در امر نظارت بر اجرای انتخابات مسئولیت و تجربه داشته و به اندازه خود از فرایند انتخابات در کشورهای دیگر مطلع هستم، می‌گویم که به دلیل سازوکار دقیق قانونی و البته مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس دانستن رأی مردم، تأکید می‌کنم انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از بهترین و سالم‌ترین انتخابات‌ها در جهان است که إن‌شاءالله در ۲۸ خرداد ماه انتخابات پرشور و با سلامتی مثل گذشته برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب فرمودند «عده‌ای با خدشه وارد کردن در اصل انتخابات و یا در عملکرد دست‌اندرکاران اعم از شورای نگهبان یا دستگاه‌های دیگر موجب دلسردی مردم می‌شوند که این کار غلط است»، متذکر شد: متأسفانه معدود افرادی هستند که حرف‌های نادرستی علیه شورای نگهبان می‌زنند تا مردم را نسبت به سلامت انتخابات مأیوس کنند که البته بدانند شورای نگهبان طبق مر قانون عمل کرده و انتخابات با نظارت شورای نگهبان در سلامت و اتقان کامل برگزار خواهد شد.

جنتی با اشاره به سخنان دیگر مقام معظم رهبری که فرمودند «نباید افرادی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند، وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری بزنند»، تأکید کرد: نامزدهای محترم باید در فرایند تبلیغات انتخابات، حرف‌های درست و کارشناسی شده بزنند و در عمل نیز به آن پایبند باشند و بدانند مردم از آن‌ها مطالبه خواهند کرد؛ پس از همین امروز درست سخن بگویند و وعده‌های بدون پشتوانه ندهند.

وی تأکید کرد: با توجه به نقش بسیار تعیین‌کننده شورای نگهبان در امر انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها ما به وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی خود در این زمینه عمل خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 5
    در تایید صلاحیت کاندیداها خیلی بیشتر دقت کنید
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 14
    حضرت نوح حتی به پسر خودش هم رحم نکرد شما هم از باران قدیم بیاموز و فقط کسانی را تایید کن که 100 درصد با نظام هماهنگ هستند
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 12
    حاج آقا حواست به جهانگیری باشه
  • مهرداد US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 7
    زنده باشی عزیز، ممنون از زحماتتان.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    18 14
    چهل سال ...بودم رای دادم دیگه عمرا .... نمیشم..!!
  • سید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 3
    حاجی کارو نده دست عباس کدخدایی. خروجی اون میشه کاندید پوششی.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 2
    آخه عقل کل چی ازجون این مملکت،مردم وبیت المال میخواهید!!!؟؟؟ بخاطر(ایران وایرانی،انقلاب،اسلام،امامان شهید،امام علی ع امام حسین ع،شهدا،رهبر) اگر(امثال ظریفها،جهانگکیرها،هاشمیها خاتمیها،لاریجانیها،ربع ونیمهای پهلوی وتمام ربع ونیمهای دیگر...)تائید صلاحیت بشوند ...بیشتراز30سال حضوردارندواگر بخواهندهرکسی رای بیاوردوتمام (پیشرفتهای کشور رابتن وپیچ ومهره هایش را بازکند-اقتدار،استقلال،تولید،خودکفایی،امنیت...رابگیرند وفقط بیکاری،بیگاری،وبرای پرکردن جیبهای خودشان وهم پیمانانشان بیایند...)
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 0
    خوب است شورای محترم نگهبان نسبت به یکی از وعده های نامحقق قبلی نزد محاکم قضایی طرح دعوا کند تا بعد مخاطبین اعلامیه «داوطلبان انتخابات وعده های بدون پشتوانه ندهند!» را جدی بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس