کد خبر 1212949
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
محسن رهامی

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای لاریجانی فعلاً اعلام حضور نکرده و در فهرست جریان‌های اصلاح‌طلب هم مطرح نیست.

به گزارش مشرق، محسن رهامی از سیاستمداران فعال اصلاح‌طلب و کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفتگویی با تسنیم انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

به عنوان کسی که می‌تواند در کشور تعامل ایجاد کند کاندیدا می‌شوم

- من از قبل انقلاب فعالیت‌های سیاسی داشتم و از دوره اول مجلس در سال ۵۹ به مدت هشت سال در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و در کمیسیون بودجه فعالیت می‌کردم.

- به عنوان کسی که مصداق رجل سیاسی است، سابقه علمی بالایی دارد و با ارتباط‌های نزدیک با مسئولان نظام می‌تواند تعامل در کشور ایجاد کند نیز باتوجه به شرایط کشور و مراجعاتی که از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی برای ورود به عرصه انتخابات داشتم، اعلام آمادگی کردم.

نقدهای جدی به اداره کشور دارم

- اگر خودم تأیید صلاحیت شوم که اطمینان بیشتری به انتخاب خودم دارم، برنامه‌ها و کارگروه‌هایی که برای حوزه‌های گوناگون از جمله وزارتخانه‌ها، اقتصاد، فرهنگ و ... تنظیم کرده‌ام را ارائه می‌دهم و در صورت پیروزی در انتخابات اجرا می‌کنم.

- اگر از همفکران کسی جلوتر از من بود، کمپینم را در اختیارش می‌گذارم.

- با توجه به تجربه‌ ۴۲ ساله نقدهای جدی به اداره کشور دارم و اگر کاندیدای اصلاح‌طلبی این نقدها و برنامه‌ها را اجرا کند، طبیعی است که توانم را برای حمایت از او وارد معرکه می‌کنم.

فراجناحی آمدم تا از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنم

- ورود مستقل به این معنی نیست که روی هیچ گروهی‌ حساب نکرده باشم.

- دیدگاهم این است که اداره کشور نیازمند نگاه فراملی و فراجناحی است، برای همین سعی کردم خود را در قالب محافل تعریف نکنم تا در صورت پیروزی بتوانم از تمام ظرفیت‌های لایق کشور استفاده کنم.

- یکی از نقدهایی که همواره داشتم این بود که کشور به صورت محفلی، درون‌گروهی و جبهه‌ای اداره می‌شود و بسیاری از نیروهای لایق به دلیل اینکه در این تشکیلات‌ها تعریف نشده‌اند، از دایره اداره کشور بیرون می‌مانند و از توان آنها استفاده نمی‌شود.

از اصلاح‌طلبان خواستم در فهرست نهاد اجماع‌ساز نباشم

- از اصلاح‌طلبان خواهش کردم نامم در فهرستی که برای نهاد اجماع‌ساز تهیه می‌کنند، نباشد.

- پس از پیروزی در انتخابات طبیعی است که در شرایط مساوی، کسانی که از نظر فکری به من نزدیک‌تر هستند در اولویتند.

- کسانی که از نظر دیدگاهی با من متفاوتند، اما به لحاظ اجرا قوی‌تر هستند را به کار خواهم گرفت تا کشور را از ابرچالش‌های اقتصادی، مهاجرت‌های خارجی و داخلی، بیکاری، اشتغال، بحران مسکن و ... نجات دهم.

تا نیروهای جبهه اصلاحات باشند از لاریجانی حمایت نمی‌کنیم

- آقای لاریجانی فعلاً اعلام حضور نکرده و در فهرست جریان‌های اصلاح‌طلب هم مطرح نیست.

- تا زمانی که بتوانیم از نیروهای درون جبهه اصلاحات حمایت کنیم، به نفع لاریجانی کنار نمی‌رویم.

- تلاش نیروهای اصلاحات این است که از نیروهای درون جریان استفاده کنند اگر هم دولت ائتلافی قرار است تشکیل شود از درون جبهه اصلاحات باشد.

با روش‌های براندازی و به آشوب کشیدن مخالفم

- چهارچوب‌های اصلاحات باید بازتعریف شود اصلاحات در همه دنیا چهارچوب‌هایی دارد اصلاحات نو، یعنی چهارچوب‌های قانونی را بپذیریم، روش‌های خارج از قانون اساسی را نرویم و هر گونه اصلاح در قالب نظام صورت گیرد.

- طبیعی است که با روش‌های براندازی، برهم ریختن و به آشوب کشیدن مخالفم.

تلاش می‌کنم یک مدل اصلاحات اعتدالی نو را ارائه کنم

- ۳۵ سال از اصلاحاتی که آقای خاتمی در دهه ۷۰ تعریف کرد فاصله گرفتیم و باید برای ۱۴۰۰ اصلاحات نو تعریف کنیم.

- امروز شرایط کشور تغییر کرده و کشور از اصلاحات آقای خاتمی سه دهه فاصله گرفته است. قضیه برجام پیش آمده و اصلاح روابط ما با دنیا نیازمند روش‌های جدید است.

- بحران‌های اقتصادی که امروز گریبانگیر کشور است، در دهه ۷۰ وجود نداشت، لذا همه اینها عواملی است که تلاش می‌کنم یک مدل اصلاحات اعتدالی نو را ارائه کنم.

روحانی مدیران ۳۰-۴۰ سال پیش را سر کار آورد

- گمانم این است که در انتخاب نیروها هم نباید نگاهمان به دولت‌های گذشته باشد.

- یکی از نقدهایی که به دولت روحانی داشتم همین بود که دوباره برگشت و نیروهای ۳۰-۴۰ سال پیش را سر کار آورد؛ نیروهایی که مدیران ۴۰ سال پیش اگر توانی داشتند در همان زمان استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    8 0
    رهامی: نمی‌خواهم در فهرست اصلاح‌طلبان باشم/ اصلاح طلبها باید کم کم به غارها پناه ببرند و اگر کسی نزدیک شد از دور داد بزنند لا مساس ...لا مساس
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    7 0
    خواهش می کنم قبول کن در لیست اصلاح طلبان باشی! استدعا دارم ! همین یک دفعه! عجب گرفتاری شده این ملت از دست این ..............
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    9 0
    شما باید صدرنشین فهرستتون عباس آخوندی باشه چون بدرستی مظهر و الگوی همه شما اصلاح طلبان آمریکاپرست و ویرانگره
  • بازنشسته IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    چون بوی افتضاحات اصلاح طلبان بقدری مردم را ادیت کرده که برای فرار از پاسخگویی وحمایتت از روحانی میل به حمایت ولیست آنها نداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس