کد خبر 1212760
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
بورس نمایه

بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مطلوبی را سپری نکرده است باید دید امروز بازار تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی حرکت می‌کند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار در روزهای گذشته روند مطلوبی را نداشت و شاخص کل تا مرز یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد سقوط کرد. هم پای ریزش شاخص کل بورس نمادهای شاخص‌ساز هم در صف‌های فروش قفل بودند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که این هفته با رشد نمادهای بانکی و فلزی رو به رو باشیم اما این اتفاق نیفتاد و با کاهش قیمت دلار و تغییر در نرخ تسعیر ارز شاهد رشد قابل توجهی در این گروه هم نبودیم.

بیشتر بخوانید:

نجات بورس از راه فرعی؟

_ کارشناسان بازار سرمایه در پیش‌بینی بازار امروز گفته‌اند بازار به روند قبلی خود ادامه می‌دهد و تغییری در آن رخ نمی‌دهد. همچنین امکان اجرایی شدن مصوبه‌های جلسه سران تاثیری بر بازار روز چهارشنبه احتمالا نگذارد و تاثیر مصوبه‌ها در بازار به زمانی موکول می‌شود که اجرایی و عملیاتی شوند.

_ کارشناسان بازار رمزارزها خبر از اصلاحات در این بازار را می‌دهند تا جایی که یک کارشناس بازار کریپتوکارنسی‌ها گفت: معمولا رشد رمزارزها همیشه با حمایت بیت‌کوین همراه بود اما در سقف‌شکنی اخیر اتریوم، بیت‌کوین نتوانست همراه با بازار رشد کند و این موضوع می‌تواند سناریوی اصلاح بازار را پررنگ‌تر کند.

_ سیگنال‌هایی از بازار طلا نشان می‌دهد که کاهش قیمت دلار هم به معنای کاهش قیمت طلا در ایران است. قیمت طلا ظرف روزهای گذشته از بالای یک میلیون تومان پایین آمد و اکنون در یک قدمی رسیدن به کانال قیمتی ۸۰۰ هزار تومان است. این کاهش قیمت اگرچه برخی را خوشحال کرده اما برخی دیگر نگرانند که قیمت طلا هم مانند بورس بریزد و آنها ضرر کنند. چراکه برخی می‌گویند هر گرم طلا را بالای یک میلیون تومان در هر گرم خریده‌اند.

_ رئیس کل بانک مرکزی درخصوص کاهش نرخ ارز گفت: احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

_ قرار است دارندگان سهام عدالت سهامدار شرکت امید ایرانیان شوند که شامل ۱۳ شرکت غیربورسی است و در سال گذشته ارزشی بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان داشته است.

_ بحران آب دوباره امسال خبرساز شده است. ایران تا این لحظه حدود ۴۰ درصد نسبت به دوره دراز مدت کاهش بارندگی داشته است و نسبت به سال گدشته حدود ۵۵ درصد کاهش بارندگی را تجربه می‌کند.

_ ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: خوشبختانه الان روند بیماری در اکثر نقاط کشور نزولی شده است و شهرهای قرمز و نارنجی رو به کاهش است اما با توجه به ماهیت بیماری و تغییرات رفتار مردم، قطعا وضعیت بیماری در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

_ حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره رفع مشکل عدم فروش سهام عدالت در بازار گفت: مشکل عدم فروش سهام عدالت، رفع می‌شود.

_ جانت یلن، وزیر دارایی آمریکا می‌گوید احتمالا باید در آینده نرخ‌های بهره، بالا برده شود که این موضوع می‌تواند روی بازارهای جهانی تاثیرگذار باشد.

_ استفاده از نخستین اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) در صنعت خودروی کشور از سوی ایران‌خودرو.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ناصری IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    لطفا بگین اکثر سهمهای خوب با دلار ده هزارتومان معامله میشه یعنی پیشخور کردن قیمت دلار وکف کف با هشتاد درصد ریزش
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    اگه این بگن که نمی تواند نوسان گیری در کف بخرند مثل سال قبل در سقف بفروشند ،سناریو سازی بازی بهم میخوره،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس