گاردین: روند عادی‌سازی روابط ریاض-دمشق بعد از عید فطر آغاز می‌شود

یک رسانه انگلیسی به نقل از منابع مطلع سعودی گزارش داد که روند عادی‌سازی روابط ریاض-دمشق احتمالاً مدت کوتاهی پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری نشریه انگلیسی گاردین سه‌شنبه شب در گزارشی به نقل از مقامات سعودی از آغاز روند عادی‌سازی روابط عربستان-سوریه پس از تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

مقامات سعودی به گاردین گفته‌اند که روند عادی‌سازی روابط ریاض-دمشق ممکن است مدت کوتاهی پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شود.

یک مقام سعودی که خواسته است نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگار گاردین در خصوص عادی‌سازی روابط کشورش با سوریه اظهار داشت: «برنامه‌ریزی‌ برای این کار [عادی‌سازی روابط با سوریه] مدتی است که در حال انجام است، اما هنوز هیچ حرکتی انجام نشده است.»

وی افزود: «رویدادهای منطقه تغییر کرده و شرایط برای این گشایش فراهم شده است.»

روزنامه رأی الیوم دوشنبه شب گزارش داد که یک هیات عربستانی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرده است.

بنابراین گزارش، ریاست این هیات بر عهده «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی بوده که علاوه بر بشار اسد با سرلشکر «علی مملوک» معاون امنیتی رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار کرده است.

رای الیوم در ادامه گزارش داد که طرف در جریان این دیدار توافق کردند به عنوان نخستین گام برای از سرگیری روابط در تمام زمینه‌ها، عربستان سفارت خود را در دمشق بازگشایی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلی هم عالی ،خدارو شکر ،ان شاالله امنیت برگرده به سوریه ،گناه دارند مردم سوریه ،این چند سال خیلی ازیت شدن ،خدا به دادشون برسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس