کد خبر 1212376
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
پارلمان ارمنستان با نخست وزیری مجدد پاشینیان موافقت نکرد

نخستین دور از رأی گیری پارلمان ارمنستان درباره ابقای نیکول پاشینیان در سمت نخست وزیری به شکست وی منجر شد و در صورت عدم حمایت مجدد نمایندگان از وی، پارلمان منحل و انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مجلس ملی (پارلمان) ارمنستان به "نیکولای پاشینیان" رئیس موقت کابینه وزرای این کشور را برای سمت نخست وزیری انتخاب نکرد و بدین ترتیب، نخستین گام برای آغاز روند انحلال پارلمان ارمنستان برداشته شد.

طبق اطلاعات منتشره، تنها یکی از نمایندگان حاضر در نشست روز دوشنبه پارلمان از نامزدی پاشینیان حمایت کرد، 3 نفر مخالفت کرده و 75 نماینده نیز رأی ممتنع دادند.  

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، اگر نخست وزیر در نتیجه دو بار رأی گیری مورد تأیید نمایندگان پارلمان قرار نگیرد، تشریفات برای انحلال پارلمان آغاز می‌شود تا مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی فراهم شود. دومین مرحله رأی گیری قرار است در تاریخ 10 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) انجام شود.

دولت ارمنستان پس از اعلام برکناری پاشینیان از سمت نخست وزیری به منظور برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور، استعفا داد. البته اعضای کابینه وزراء تا شکل گیری ترکیب جدید دولت، بصورت موقت در سمت‌های خود انجام وظیفه می‌کنند.

برکناری پاشینیان و برگزاری انتخابات پارلمانی خواسته مخالفان دولت در جریان اعتراضات گسترده خیابانی در اوایل بهار در ارمنستان بود.

لغو وضعیت نظامی در این کشور توسط پارلمان که از پاییز سال گذشته به خاطر درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی اعمال شده بود، شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کرد. انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ارمنستان قرار است در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد ماه) برگزار شود. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 4
    ارمنستلن باید در مورد نخجوان ادعای مالکیت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس