کد خبر 1197477
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
ارمنستان| نیکول پاشینیان به‌زودی از نخست وزیری استعفا خواهد کرد

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که طی یک ماه آینده (آوریل) از سمت خود استعفا خواهد کرد تا مقدمات برای برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور که تاریخ آن (۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد) مقرر شده، فراهم گردد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که قصد دارد برای فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) از سمت خود استعفا دهد.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پاشینیان درباره قره‌باغ

پاشینیان که روز گذشته (یکشنبه) در جمع مردم یکی از مناطق ارمنستان سخن می‌گفت، در این باره گفت: «من در ماه آوریل استعفا خواهد کرد. البته نه برای اینکه از قدرت کناره گیری کنم، بلکه برای اینکه مقدمات برای برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی فراهم شود. من به اجرای وظایف نخست وزیری ادامه خواهم داد.»

وی همچنین تأکید کرد که ارمنستان به تقویت روابط متحدانه با روسیه،به منظور تأمین امنیت خود نیاز دارد. به گفته رئیس کابینه وزرای ارمنستان، در همین راستا در چارچوب برنامه اصلاح ارتش این کشور توسعه ظرفیت‌های گروه مشترک نیروهای مسلح روسیه-ارمنستان در نظر گرفته شده است تا بتوان وظایف مربوط به تأمین امنیت کشور را بطور موثر و قابل اطمینان انجام داد.

لازم به یادآوری است که پیش از این مشخص گردید که تاریخ برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی ارمنستان، ۲۰ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۳۰ خرداد ماه) تعیین شده است.

پس از آن، پارلمان این جمهوری نیز وضعیت نظامی که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ به خاطر درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی وضع شده بود را لغو کرد.

نخست وزیر ارمنستان و "آرمن سارکیسیان" رئیس جمهوری این کشور دو بار یکدیگر دیدار کرده و مسئله برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی را مورد بررسی قرار داده و این اقدام را راهی برای حل و فصل بحران سیاسی داخلی در ارمنستان نامیده و بر لزوم شفافیت، آزاد و عادلانه بودن برگزاری این انتخابات تأکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس