کد خبر 1212189
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

اگر شما به طور ناگهانی دچار مشکل قلبی شده اید و یا از قبل بیماری قلبی دارید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اما در دوران همه گیری ویروس کرونا، برخی از افراد ممکن است برای مشکلات قلبی خود (حتی مشکلاتی جدی از قبیل حمله قلبی، نارسایی قلبی و آریتمی) به دنبال درمان نباشند.

در این دوران، علی رغم تمرکز همگانی بر روی ویروس کرونا، درمان بیماری های قلبی نباید با وقفه مواجه شود و بیماران قلبی عروقی و کسانی که برای اولین بار مشکل قلبی را تجربه می کنند، باید فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرند.

بیماران قلبی در شرایط کرونا چگونه با پزشک قلب در ارتباط باشند؟

در زمان کرونا به متخصص قلب مراجعه کنیم یا خیر؟

برخی از مردم به علت ترس از ابتلا به ویروس کرونا، به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند. افراد دارای مشکلات قلبی ممکن است بیشتر نگران این موضوع باشند، چرا که ممکن است در صورت ابتلا به ویروس کرونا، دچار عوارض شدیدتری شوند و بیشتر از افراد سالم در معرض خطر مرگ قرار بگیرند.

برخی از افراد نیز ممکن است به علائم خود بی اعتنا باشند و فکر کنند پزشکان برای درمان بیماران ویروس کرونا، سرشان بسیار شلوغ تر است.

با این حال بیماران قلبی عزیز می توانند مشاوره آنلاین پزشکی و یا ویزیت در منزل را از طریق (https://drhsnajafi.com/homevisit) دریافت کرده و با متخصص یا فوق تخصص قلب و عروق در ارتباط باشند.

توجه داشته باشید که در شرایط خاص و ویژه، مراجعه حضوری به پزشک ضروری می باشد در این حالت، با رعایت نکات لازم و دستورالعمل های بهداشتی، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید.

مراجعه به بیمارستان در شرایط کرونا

اگر شما دارای علائم یک بیماری قلبی هستید، به دو دلیل باید فوراً تحت درمان قرار بگیرید:

اولین دلیل این است که برای مشکلات قلبی، یک لحظه را نیز نباید از دست داد. جریان خون مسدود شده به قلب یا ضربان قلب نامنظم نیاز به توجه فوری دارد. یک حمله قلبی در 30 دقیقه می تواند منجر به آسیب دائمی به عضله ی قلب شود. به تأخیر انداختن درمان می تواند باعث بروز مشکل جدی تری شود که ممکن است به بستری شدن در بیمارستان و یا حتی مرگ ختم شود.

دوم اینکه، بیمارستان ها اقداماتی را جهت جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا انجام داده اند. پزشکان و بیمارستانها برای درمان بیمارانی با مشکلاتی غیر از ویروس کرونا نیز مانند گذشته، آماده هستند.

با این اقدامات می توان بیماران را از خطر ویروس کرونا در امان نگه داشت:

· انجام تست کرونا برای بیماران و کارکنان بیمارستان

· استفاده از ماسک و تجهیزات محافظتی

· ضدعفونی و پاکسازی محیط

· فاصله گذاری اجتماعی

· شستن مکرر دست ها

علائم حمله قلبی چه مواردی هستند؟

در زمان کرونا به متخصص قلب مراجعه کنیم یا خیر؟

برخی از حمله های قلبی به تدریج خود را نشان می دهند و علائم خفیفی دارند که به مرور زمان بدتر می شوند. حمله های قلبی دیگر ممکن است ناگهانی باشند و یا علائم شدیدتری داشته باشند.

اگر دارای این علائم هستید، با اورژانس تماس بگیرید:

· احساس سفتی، فشردگی یا درد در قفسه سینه که پس از چند دقیقه از بین نمی رود، یا متوقف می شود و سپس برمی گردد.

· درد یا ناراحتی در بازوها، گردن، چانه، کمر یا شکم

· تنگی نفس

· سرگیجه

· حالت تهوع

· عرق سرد

برای رفتن به مرکز فوریت های پزشکی، خودتان رانندگی نکنید: با اورژانس تماس بگیرید و یا شخص دیگری شما را به آنجا برساند. حتی اگر مطمئن نیستید که دچار یک مشکل قلبی شده اید،  احتیاط کردن بهتر از پشیمانی است. با اورژانس تماس بگیرید و یا خود را به بیمارستان برسانید تا پزشکان بتوانند فوراً شما را معاینه و درمان کنند.

علائم قلبی زنان چه تفاوتی با مردان دارد؟

مشکلات قلبی در مردان به طور متفاوتی خود را نشان می دهند. در حالیکه علامت اصلی حمله قلبی در مردان بیشتر درد و ناراحتی در قفسه سینه می باشد، حمله قلبی در زنان می تواند موجب درد در نواحی دیگری همچون کمر، گردن، چانه یا شکم شود و یا با تنگی نفس، سرگیجه و خستگی ناگهانی همراه باشد.

آیا ویروس کرونا باعث بروز مشکلات قلبی می شود؟

برخی از علائم قلبی ممکن است ناشی از عفونت احتمالی با ویروس سارس-کوو 2 به عنوان عامل بروز بیماری جدید کرونا باشند. مشکلات قلبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا می توانند شامل آسیب به عضلات قلب یا ایجاد لخته های خونی شوند.

آیا در دوران همه گیری ویروس کرونا، می توانم برای مشکلات قلبی حاد تحت درمان قرار بگیرم؟

بله، همه گیری کرونا نباید تأثیری در درمان بیماری های قلبی و عروقی حاد داشته باشد. اگر بیماری، نیاز به درمان اورژانسی داشته باشد، او و خانواده اش باید بدانند که بیمار می تواند فوراً تحت درمان و مراقبت قرار بگیرد.

آیا نیاز است برای مشکلات قلبی غیراورژانسی به مطب پزشک بروم؟

در زمان کرونا به متخصص قلب مراجعه کنیم یا خیر؟

همیشه نه. گرچه، در دوران همه گیری ویروس کرونا، مراجعه بیماران به مطب پزشک خطری ندارد، ولی برای برخی از افراد یک گزینه جایگزین وجود دارد.

بسیاری از متخصصان قلب و پزشکان مراقبت های اولیه، درمان های از راه دور را ارائه می دهند که بیماران می توانند از طریق کامپیوتر، تبلت یا تلفن هوشمند خود برای مشاوره آنلاین و پیگیری درمان و حتی با مراجعه ی حضوری پزشک و ویزیت در منزل، با پزشک خود ملاقات کنند. این یک گزینه ی آسان و راحت به جای رفتن به مطب پزشک است.

فراموش نکنید که...

بهترین زمان آمادگی برای شرایط اضطراری پزشکی، قبل از وقوع آن است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

1- شماره های اورژانس را در تلفن هوشمند خود ذخیره کنید و یا در جایی بنویسید که به راحتی آن را پیدا کنید.

2- برای افرادی با خطر بیماری قلبی شناخته شده که به تنهایی زندگی می کنند، یک دستگاه هشدارپزشکی قابل پوشیدن تهیه کنید.

3- از آنجایی که همه ی گیری ویروس کرونا هنوز ادامه دارد، همیشه تمام داروهای مورد نیاز خود را در خانه نگهداری کنید.

4- معاینه های پزشکی منظم را که به حفظ سلامت عمومی شما کمک می کنند، به تعویق نیندازید و به پزشک خود کمک کنید تا علائم هشداردهنده ی مشکل قلبی شما را تشخیص دهد.

5- با پزشک خود برای کنترل عوامل خطر حمله قلبی همچون کلسترول بالا، دیابت، چاقی و سیگار همکاری کنید.

علاوه بر ویزیت در منزل شما عزیزان برای دریافت مشاوره آنلاین با دکتر محمد حسین نجفی می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://drhsnajafi.com/faq


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس