برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه است - کراپ‌شده

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در  برنامه تیتر امشب، اظهار کرد: وظیفه دارم صمیمانه از تلاش و کوشش معلمان قدردانی کنم. سال‌های سال، این سال کرونایی در خاطر دانش‌آموزان و خانواده‌ها باقی خواهند ماند. معلمان با وضعیتی روبرو شدند که تجربه نکرده بودند و به یکباره همه آن روش‌ها و ساختارهایی که قبلاً مورد استفاده قرار می‌دادند از کار افتاد اما معلمان کارشان را رها نکردند. با اینکه تجربه‌ای در این عرصه نداشتند به سرعت توانمندی‌های لازم را کسب کردند و به عنوان امین جامعه و دلسوز دانش‌آموزان به میدان آمدند. خانواده‌ها می‌توانند گواه صادقی باشند که معلمان در این یکسال تحصیلی چه سختی‌هایی کشیدند و چه تلاش‌هایی کردند و بنده وظیفه دارم که صمیمانه قدردانی کنم و بگویم خدا یاورتان باشد.

وی ادامه داد: استمرار آموزش، یک کارکرد ضروری برای سلامت جامعه و رشد دانش‌آموزان است و معلمان نگذاشتند آموزش تعطیل باشد و صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم و در برابر عظمت تلاش، خلاقیت و نوآوری آنها احترام می‌گذارم.

حاجی‌میرزایی درباره ضرورت درک جایگاه والای معلم به عنوان فرهنگ عمومی، گفت: علم آموزی و توسعه یادگیری و افزایش ظرفیت آدم‌ها شاید یکی از مهم‌ترین کارکردهای نظام هستی باشد یعنی در نظام خلقت که انسان‌ها به دنیا می‌آیند، آن چیزی که باعث می‌شود انسان به کمال برسد، آگاهی است؛ آن چیزی که تمایز ایجاد می‌کند، آگاهی است و آن چیزی که انسان را می‌شود ملائک می‌کند، آگاهی است بنابراین آگاهی عمود زندگی انسان‌هاست و متناسب با حجم آگاهی‌ها و فایده‌مندی آکاهی‌های‌شان می‌توانند در زندگی نقش‌آفرینی کنند. ما نباید در برابر عظمت این جایگاه چیزی بگوییم چون این جایگاه والاست چون خداوند خودش را معلم می‌داند و اولین معلم انسان، خداست.
 اصولاً هیچ تحولی پایدار  در هیچ جامعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد مگر از طریق یادگیری باشد. به میزانی که جامعه آگاهی بیستری نسبت به این نقش پیدا کند و موقعیت معلم را آنطور که لارم هست درک کند جامعه استعداد پیشرفت پیدا می کتد؛ معلمان هستند که باید قدر ببینند و بر صدر بنشینند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    3 0
    اخه شما میگن سری چهارم کرونا هم اومده اخه ما بریم مدرسه کرونا بگیرم کی جواب گو هست به نظر من باید غیر حضوری باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس