کد خبر 1211406
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
نرخ تسعیر ارز بانک‌ها ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان شد

مصوبات جدید دولت برای حمایت از بازار سرمایه نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها را اصلاح کرد.

به گزارش مشرق، در راستای مصوبات دولت برای حمایت از بازار سرمایه بانک مرکزی اعلام آمادگی کرد تا نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها اصلاح شود.  

در این زمینه، عبدالناصر همتی مؤثر واقع شدن این امر در قیمت سهام بانک‌ها را مشروط به اعطای معافیت مالیات سود ناشی از تسعیر، تا زمان نقد شدن آنها می‌داند.  

حال، بانک مرکزی تغییرات نرخ تسعیر ارز را پس از اصلاحات اعلام کرد که طبق آن نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی برای گزارشگری مالی پایان سال مالی ۱۳۹۹ به منظور اعمال در دفاتر بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و تهیه صورت مالی برای هر یورو ۱۹ هزار تومان و برای هر دلار آمریکا ۱۵ هزار ۹۰۰ تومان تعیین شد.

همچنین، این نرخ برای سایر اسعار نیز بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان اسفند ۹۹ تعیین می‌شود.

این درحالی است که پیش از این نرخ تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به منظور تهیه صورت‌های مالی پایان سال ۱۳۹۹ برای هر یورو، معادل ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و برای هر دلار، ۱۱ هزار تومان اعلام شده بود.  

بنابراین، در حال حاضر نرخ تسعیر ارز معادل ۳۲ درصد رشد کرده است.  

در آخر لازم به ذکر است که نرخ تسعیر عبارت است از نرخ تبدیل دو واحد پولی به یکدیگر (شامل انواع نرخ‌های برابری رسمی، قراردادی و غیره) که در فرایند تسعیر بکار گرفته می‌شود، به‌ نحوی‌ که نتایج آن عموماً با آثار تغییرات نرخ ارز بر جریان‌های وجوه نقد واحد تجاری و ارزش ویژه آن هماهنگی داشته باشد و این اطمینان را ایجاد کند که صورت‌های مالی، تصویری مطلوب از نتایج عملکرد ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس