وزیر دفاع آلمان از امضای قرارداد تولید مشترک جنگنده جدید ساخت سه کشور اسپانیا، آلمان و فرانسه که از آن به عنوان بزرگترین پروژه دفاعی اروپا یاد می‌شود، طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزیر دفاع آلمان از توافق سه کشور اسپانیا، آلمان و فرانسه برای امضای قرارداد پروژه تولید مشترک جت جنگنده توسط سه کشور یاد شده خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آلمان در خصوص چرایی تعویق در امضای قرارداد مذکور گفت که عمده مشکلات مربوط به حق مالکیت معنوی تولید این جت جنگنده بوده که به احتمال زیاد تا هفته آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

لازم به ذکر است قرار بود سه کشور آلمان، فرانسه و اسپانیا تا پایان ماه آوریل نسبت به امضای قرارداد تولید مشترک جت جنگنده اقدام نمایند. گفته می‌شود این پروژه، بزرگترین پروژه دفاعی اروپا طی سال‌های اخیر بوده و ساخت جنگنده مشترک، دستاورد بزرگی برای اتحادیه اروپا به حساب می‌آید.

سه کشور اروپایی مذکور، مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای راه اندازی و توسعه پروژه یاد شده هزینه کرده و شرکت‌های بزرگی همچون «ایرباس» و «ایندرا» در آن مشارکت خواهند داشت.

لازم به ذکر است جنگنده‌های مذکور قرار است تا سال ۲۰۴۰ جایگزین جنگنده‌های فعلی «رافائل» فرانسوی و «یورو فایتر» اسپانیایی در اروپا شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    100میلیون دلار؟!
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    بعد هر مذاکره ای اینا بزرگترین پروژه درست میکنن یعنی مرگ بر اصلاح طلبان ولی اگه این قرارداد رو ایران امضا میکرد ادامه اش رو خودتون بگین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس