کد خبر 1211309
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
فرودگاهی در افغانستان

سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از حمله غیرمستقیم به فرودگاه قندهار خبر داد و گفت که این حمله تلفات جانی برجای نذاشته است.

به گزارش مشرق، سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از حمله غیرمستقیم به فرودگاه قندهار خبر داد.

«سانی لگت»، سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان روز شنبه، یازدهم ثور گفت که این حادثه تلفات برجای نگذاشته است.

وی تأکید کرده است که اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای خارجی و آمریکایی در افغانستان در این مورد موضع خود را به صورت روشن بیان کرده است.

میلر هفته گذشته گفت: «بازگشت به خشونت امری احمقانه و غم‌انگیز خواهد بود.»

او به طالبان هشدار داده بود که نیروهای خارجی ابزار نظامی برای پاسخ‌گویی قاطع و سریع علیه هر نوع حمله و برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و ائتلاف در اختیار دارند و حرکت در این مسیر خطرناک است.

تاکنون مسوولیت این حمله را فرد و یا گروه بر عهده نگرفته است.این حمله در حالی صورت گرفته است که روند خروج نیروهای از افغانستان به صورت رسمی کلید خورده است.

 طالبان در واکنش به بد عهدی آمریکا در خروج دیر هنگام نیروهای این کشور از افغانستان تهدید کرد که این اقدام بدون جواب نخواهد ماند.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد اینکه خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان از اول ماه می که در توافقنامه تعیین شده بود، با تأخیر همراه شده، سرپیچی محسوب شده و راه هرگونه اقدام مناسب را برای این گروه در برابر نیروهای اشغالگر باز کرده است.

براساس توافق‌نامه دوحه، روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید تا روز شنبه به پایان می‌رسید، اما رییس‌جمهور آمریکا به‌تازگی اعلام کرد که این نیروها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد؛ موضوعی که طالبان آن را نقض توافق نامه دوحه و بدعهدی آمریکا می‌دانند.

طالبان در واکنش به بدعهدی آمریکا در خروج نیروهای این کشور از افغانستان اعلام کردند تا زمانی که نیروهای خارجی حضور داشته باشند در هیچ نشست و مذاکره‌ای برای صلح شرکت نخواهند کرد؛ موضوعی که موجب نگرانی مقامات و رهبران سیاسی افغانستان شده است.

گروه طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    طالبان که تا همین یک ماه پیش خوب بود
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    پس کی این امریکایی ها تلفات در عراق می دهند فقط زخمی می شوند صد سال دیگر از عراق بیرون برو نیستند
  • رضا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 1
    طالبان تروریست قطری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس