از احیای زوج مغانلو - آل‌کثیر تا احترام، اعتبار و امید برای تیم یحیی‌

بازگشت آل‌کثیر به شرایط قبلی و البته هماهنگی و جا افتادن مغانلو در پرسپولیس نگرانی‌های عمده‌ای بود که در طول تورنمنت رفع و رجوع شد.

به گزارش مشرق، پرسپولیس با ۱۵ امتیاز به کارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پایان داد و این عملکرد غیر از مسائل آماری و رکوردی که تیم یحیی زد دستاوردهای ویژه‌ای برای این تیم داشته که حتماً در مسابقات آینده و ادامه فصل به کارش می‌آید:

۱. حالا دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به توانایی‌های فنی یحیی گل‌محمدی و کادرش تردیدی داشته باشد و موفقیت در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان را اتفاق بداند. این مسأله حتی با پیش کشیدن مسائلی مثل قرار گرفتن در گروه آسان و مواجهه با حریفانی راحت قابل توجیه نیست و باید با احترام درباره عملکرد این کادر و دستاوردهایش صحبت کرد. حالا آسیا یحیی گل‌محمدی را به عنوان یک مربی شناخته شده و موفق می‌شناسد که این برای پرسپولیس و فوتبال ایران اعتبار است.

۲. آنچه پرسپولیس در این مسابقات به دست آورد تداوم آبرو و اعتباری بود که در دوران برانکو احیا شد و حالا به شکل ویژه‌ای این مقبولیت بین‌المللی تداوم پیدا می‌کند. حالا و بعد از آن دو فینال و سه بار حضور در نیمه نهایی حد فاصل ۲۱۰۶ تا ۲۰۲۰ این پرسپولیس با ثبت بهترین عملکرد در بین تمام تیم‌های غرب قاره کاری کرده تا تمام آسیا به عنوان یک غول این باشگاه را در سطح قاره باور و به قدرت و بزرگی‌اش اذعان کنند.

۳. پرسپولیس در مواجهه با شرایط آب و هوایی و عجیب هند و انجام بازی‌های پرفشار در فاصله ۷۲ ساعت یک بار به شکل عجیبی قبول شد همانطور که هفت ماه قبل در قطر موفق شده بود. قبل از شروع بازی‌های تورنمنت لیگ قهرمانان در هند یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در خصوص پرسپولیس مسأله ریکاوری مناسب حد فاصل مسابقاتش بود و اینکه کادر فنی چطور می‌خواهد در آن شرایط اب و هوایی تیم را برای بازی بعدی آماده کند اما حالا و با کسب ۱۵ امتیاز از شش مسابقه، انجام بازی‌های دینامیک و بانشاط با بالاترین میزان مالکیت توپ، خلق موقعیت، گل زده فراوان و بالاترین امتیاز باید به کادر فنی و بخصوص به مظاهر رحیم‌پور بدنساز تیم خسته نباشید ویژه‌ای گفت و کارش را ستود. در عین حال اینکه پرسپولیس در طول این بازی‌های فشرده مصدوم نداد و بدون بازیکن آسیب دیده به مسابقات حساس لیگ برتر باز خواهد گشت ارزش کار بدنساز این تیم را دوچندان کرده که باید به تفصیل درباره‌اش حرف زد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با حریف پرسپولیس در مرحله حذفی/ خط آتشین استقلال با «جلیلوف‌ها» +فیلم



۴. پرسپولیس در هند ۸ بار تست کرونا داد و خوشبختانه تست هیچ‌کدام از اعضای تیم مثبت نشد تا بازی‌های پرسپولیس با مخاطره دنبال نشود و تیم با تمام قوا به میدان برود. این اتفاق در حالی برای اعضای تیم پرسپولیس رخ داد که یحیی گل‌محمدی تأکید کرد در گروهی که تیمش قرار داشت سه تیم دیگر واکسن زده بودند. با این شرایط باید کار ویژه کادر پزشکی و البته اعضای تیم را به خاطر رعایت دقیق و حساس پروتکل‌های بهداشتی ستود و به خاطر این عملکرد فوق‌العاده طی مدت اقامت‌شان در هند که به نوعی خطرناک‌ترین منطقه کرونایی جهان به شمار می‌رود تبریک گفت.

۵. دستاورد بعدی پرسپولیس حفظ و مراقبت از نخبه تمام نشدنی تیم است. یکی از نگرانی‌های بزرگ قبل از شروع تورنمنت برای این تیم نیمکت خالی از مدافع میانی بود. با کرونایی شدن فرجی پای پلکان هواپیما کمبود پرسپولیس در قلب خط دفاع به یکباره شروع شد و این نگرانی عمده وجود داشت که آیا سیدجلال ۴۰ ساله با وجود در نظر گرفتن آمادگی فوق‌العاده‌اش قادر است هر سه روز یک بار در آن شرایط عجیب آب و هوایی در مسابقات فشرده آسیایی شرکت کند و کم نیاورد؟ امروز که بازی‌ها به پایان رسیده سیدجلال سر و مر و گنده است و بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشته ضمن اینکه بعد از حضور در سه مسابقه دور رفت، با تدبیر کادر فنی مدیریت و مراقبت شده و در نیمی از دقایق بازی‌های دور برگشت حضور نداشته است.

۶. دستاورد دیگر در خط دفاع استفاده از وحید امیری در دفاع چپ و جواب دادن این تست تا حدودی ریسکی است. کرونایی شدن سعید آقایی پای پرواز و البته فرشاد فرجی که بازیکنی با قابلیت بازی در این پست و دفاع میانی است نگرانی‌های عمده‌ای در خصوص این پست به وجود آورده بود اما امیری با پتانسیل‌های بالای بدنی و فنی‌اش کاری کرد تا جای نگرانی، امیدواری‌هایی نسبت به این جابجایی ایجاد شود. حالا کادر فنی پرسپولیس می‌داند که با استفاده از امیری و ترابی در یک جناح می‌تواند هر خط دفاعی را به آتش بکشد و البته تا حدودی از معادلات مجهول خط میانی و حمله کم کند.

۷. استفاده از محمد شریفی در لیگ قهرمانان و جواب گرفتن از او هم این بازیکن را به اعتماد به نفس لازم و کافی رساند هم برای کادر فنی بکاپ مناسبی در آن منطقه از زمین ایجاد کرد. در عین حال بازی گرفتن یحیی از تمام بازیکنانش در این تورنمنت و اجازه دادن به بازیکنان نیمکت نشین برای بروز توانایی‌ها و پتانسیل فنی‌شان همه نفرات را در شرایط مسابقه نگه داشت و باعث شد همه برای رقابت انگیزه داشته باشند که این ویژگی مهم در ادامه فصل خیلی زیاد به کار کادر فنی خواهد آمد.

۸. مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو در این تورنمنت درخشیدند. درخشش ترابی که قابل پیش‌بینی بود و حالا او با بهترین عملکرد ستاره تیمش در این مسابقات لقب گرفته اما بازگشت آل‌کثیر به شرایط قبلی و البته هماهنگی و جا افتادن مغانلو در پرسپولیس نگرانی‌های عمده‌ای بود که در طول تورنمنت رفع و رجوع شد و حالا پرسپولیس با اتکا به دو مهاجم گلزن که تا حدود زیادی به فرم ایده‌آل‌شان نزدیک شده‌اند و البته یک وینگر خلاق و همه کاره که می‌تواند در هر مسابقه سختی نقش تعیین کننده داشته باشد به لیگ برتر باز خواهد گشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    25 21
    بگو ماشاءالله، چشم حسودا کور،گوش شیطان کر
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    6 7
    عبدی دیگر بازیکن پرسمولیس هم واقعا خوب بازی میکند که د این سری از بازی کمتر مورد توجه قرار گرفت
  • SE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    14 15
    ماشاءالله و هزاران ماشاءالله بر سید جلال و پرسپولیس
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    9 7
    مشرقلیس لنگی، واقعا بایست خجالت بکشی از اینکه چنین تیترهایی رو نشر میدی. بجای سانسور نظرات واقعیات رو منعکس کن، 8 دستاااااااااااااورد نادر از هند رو تداعی میکنی،والله قسم چنین رفتار غیر حرفه ایت جای تاسف و افسوس داره،
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 0
      جای تاسف برای تو بی ادب و حسود وجود داره.حقیقت تلخه .امسال هم نه تو لیگ نه باشگاه های آسیا چیزی نمیشید چون بجای تلاش دنبال و کسب موفقیت میخواید با خراب کردن رقیب تون بجای برسید،جام رو به زحمتکش و شایسته میدند نه به هوچی گر وحرف مفتزن و حسود
    • حسن IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 1
      خجالت را توی کیسه کش باید بکشی که نمی تونی حرف حق را بپذیری
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 1
      همین که النادی الاستقلال السعودی رو سوزونده کافیه:))
  • FR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 1
    نه عدد بودن توهمشان را در هند تقویت کردن بطوری که گوا را در حد ادحیل وشرط وال اهلی میبینه
    • م IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 0
      نکنه شمام واقعا باورتون شده گروه مرگ بودین چقدر رو دارین والله تنها چیزی که شما دارین عقده هس اونم چاره نداره خوددرگیری دارین خخخخخخ
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    تو مرحله 1/8 که حذف شدیم اون وقت بهتون میگم، تیمای ایرانی بازیکناشون برا 2 قرون بیشتر بدو بدو میرن تیمای عربی، تیمای ایرانی هم طبق معمول نمیتونن بازیکن خوب جایگزین کنن؛ تیم های عربستانی هم تا خرخره بازیکن خوب جذب میکنن، والا. حالا بیا حرف از دستاورد بزنید.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    اقا اصن به شما چه ربطی داره تیم پرسپولیس هرکارکرده وهر موفقیت به دست اورده مبارک ما هوادارشه خواهشا شمایی که از موفقیت ما میسوزین اصلا این موفقیتای مارو نخونید مگه مجبورتون کردن به شما چه ربطی داره که ماچکارمیکنیم، ایقد فضول نباشین،موفقیت پرسپولیس برای مامهمه موفقیت استقلال برا شما خب پس درمورد تیم خودتون اطلاعات بدونید هرتیم هم هرکامیکنه برای هوادارای خودش میکنه و ما پرسپولیسیا همیشه به کادرفنی و بازیکنانی که زحمت می کشن افتخارمیکنیم و کاری هم تیمای دیگه نداریم پس شماهم نمیخواد اینقد این حرفارو بزنید هربردو باختی داشتید برمیگرده به کادرفنی شما و خودتون رو بامامقایسه نکنید و توهین نکنید چون اینجوری فرهنگتون رو نشون میدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس