طالبان

بنا بر اخبار منتشر شده، دولت افغانستان مخالفت خود را با خروج زود هنگام قوای ناتو از این کشور از ابتدای ماه می و بر اساس توافقنامه دوحه اعلام کرده است.

سرویس جهان مشرق _ در حالی که افغانستان، حساس‌ترین روزهای خود در سالهای اخیر را پس از اعلام رسمی تصمیم امریکا و ناتو برای خروج از جنگ ۲۰ ساله در این کشور سپری می‌کند، ظاهرا اختلافاتی میان دولت افغانستان و گروه طالبان در این خصوص پدید آمده است.

بنا بر اخبار منتشر شده، دولت افغانستان مخالفت خود را با خروج زود هنگام قوای ناتو از این کشور از ابتدای ماه می و بر اساس توافقنامه دوحه اعلام کرده است. بر اساس توافقی که در مذاکرات دوحه پایتخت قطر میان نمایندگان گروه طالبان و امریکا انجام شد، مقرر شد تا در ازای آغاز خروج قوای خارجی از خاک افغانستان از ابتدای ماه می ۲۰۲۱ میلادی، بخش میانه رو طالبان نیز حملات خود به مناطق دولتی را متوقف کرده و آتش بس برقرار شود.

طالبان، نیروهای ناتو را به حملات تلافی‌جویانه تهدید کرد +عکس

در این میان حساب توییتری منتسب به گروه طالبان در بیانیه‌ای به زبان عربی اعلام کرد که هرگونه تاخیر در خروج نظامیان خارجی اشغالگر از خاک افغانستان طبق توافق انجام شده در دوحه، با پاسخ شدید طالبان و حمله به قوای خارجی در این کشور همراه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیمان IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    14 2
    تروریستهای امریکابعد از ترور ناجوانمردانه و احمقانه سردار عزیز اسلام سردار سلیمانی جایی در منطقه ندارند و هرچه سریعتر باید گورشان از منطقه گم کنند
  • شبنم IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    آمریکا چین و روسیه هم باید بروند و ناتو هم باید برود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس