دولت نمایه دولت روحانی نمایه

در حالی که سوءمدیریت دولت در ۸ سال گذشته، سفره مردم را کوچک کرده، عجیب است که روحانی و جهانگیری منت نیامدن قحطی را سر مردم می‌گذارند!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

وعده دولتمردان در انتخابات، رونق اقتصادی و سرشار کردن مردم از درآمد در حد بی‌نیاز شدن از یارانه بود، یا جلوگیری از قحطی؟! روزنامه وطن امروز در گزارشی در این‌باره نوشت: با وجود شرایط بغرنج و آزاردهنده تورم اقلام خوراکی و ناتوانی بخش قابل توجهی از مردم در تامین نیازهای اولیه خود، هفته گذشته اسحاق جهانگیری و حسن روحانی در تعابیری نزدیک به هم، منت ونزوئلایی نشدن و نبود قحطی را بر سر مردم گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

دولت کسری بودجه خود را از بورس تامین کرد

به طور کلی روایت شرایط «بدتر» در وضعیت «بد»، از استدلال‌های دولت روحانی برای توجیه عملکرد است. شاید انتظار هم این است که مخاطب از شرایط کنونی با این استدلال راضی باشد. با این دست‌ فرمان اگر در کشور قحطی هم می‌شد، روحانی خطاب به مردم می‌گفت اجازه ندادیم آفریقا شود؛ البته تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که قرار بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شود که...

در ۸ سال گذشته نرخ تورم عمومی کالاها به بالاترین میزان خود پس از دهه ۷۰ رسید، رتبه اول تورم مربوط به دولت مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی است که حالا دولت حسن روحانی با تورم ۳۶/۵ درصدی یک پله پایین‌تر قرار دارد.  البته این دولت با ثبت رکورد تورم نقطه به نقطه بیش از ۶۰ درصدی اقلام خوراکی در اسفندماه سال گذشته، رتبه نخست تورم اقلام خوراکی را نصیب خود کرده است.

غیر از تورم و گرانی، عجز در توزیع کالاهای اساسی مانند روغن و مرغ و حتی در برخی موارد نان و اقلام کنسروی باعث ایجاد صحنه‌های تلخی شد. کالاهایی که بدون تاثیر از تحریم‌های اقتصادی، مشمول ارز ترجیحی بوده و به میزان کافی و حتی بیشتر از سنوات گذشته برای آنها اعتبار در نظر گرفته شده بود.  برای درک این موضوع می‌توان به ریز آمار مصرف اقلام خوراکی مرکز آمار مراجعه کرد. طبق گزارش‌های این مرکز، سرانه مصرف برنج در کشور از سال ۹۲ تا ۹۹ از ۳۸ به‌ ۳۳ کیلوگرم، گوشت دام از ۱۱ به ۷ کیلوگرم، لبنیات از ۱۱۵ به ۱۰۶ کیلوگرم، روغن از ۲۲ به ۱۹ کیلوگرم و قند و شکر از ۲۲ به ۱۶ کیلوگرم کاهش یافته است.

در این ۸ سال درآمد مردم کاهش یافت. درآمد سرانه در یک دهه اخیر از ۹/۲ میلیون تومان در سال ۹۰ به ازای هر نفر، به ۸/۴ میلیون تومان در سال ۹۸ کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    8 0
    نتیجه انتخاب اصلاح طلبان تهوع آور در اقتصاد ایران رشد بوده است! البته در دریافت های نجومی، اختلاس های کیهانی و دزدی های کهکشانی! انتخاب مجدد ایشان هم یعنی ادامه همین رشد با سرعت بیشتر!!!
  • قباد IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    امشب شب قدر است خدابه حق این شب عزیزکذابان و خائنین را روسیاه دوعالم کند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    اینقدر غرور وتکبردارند که دیگران باید چت برایشان بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس