کد خبر 1210831
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
بی‌خانمان نمایه آمریکا

قیمت الوار در آمریکا نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است و این مسئله به چالشی جدید برای مردم این کشور در خرید خانه تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، قیمت الوار که یکی از اصلی ترین مصالح برای ساخت خانه در آمریکا به شمار می رود طی ۱۲ ماه گذشته ۲۵۰ درصد رشد کرده و همین امر به چالشی جدید در توانایی مردم این کشور در خرید خانه بدل شده است.

ببینید:

فیلم/ از وضعیت بی‌خانمان‌های آمریکا چه می‌دانید؟

انجمن ملی سازندگان آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که قیمت الوار نسبت به آوریل سال ۲۰۲۰ افزایش شدیدی داشته و همین امر باعث شده که قیمت یک خانه معمولی برای یک خانواده متوسط به طور متوسط ۲۴ هزار دلار افزایش یابد.

به عنوان مثال در معاملات روز دوشنبه در بورس الوار آمریکا به قدری قیمت این محصول افزایش یافت که برای مدتی معاملات آن متوقف شد.

داستین جلبرت، کارشناس موسسه فست مارکتز، در این باره می گوید بازار با مشکل جدی مواجه است و ممکن است طی ماه های آینده شاهد از کنترل خارج شدن قیمت ها باشیم.

وی می گوید دلیل اصلی افزایش قیمت الوار در آمریکا این است که در بخش عرضه شاهد عدم ارائه میزان کافی الوار همگام با تقاضا هستیم و عرضه کنندگان نتوانسته اند نیاز بازار را همراه با افزایش تقاضا و رسید فصل خانه سازی یا نوسازی خانه ها تأمین کنند.

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت الوار در آمریکا این است که به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارخانه های چوب بری در این کشور برای مدتی تعطیل شده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 1
    قیمت مسکن در ایران هم یک باره هشت برابر شد چیزی نیست ها برادران دلال زحمتشو کشیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس