کد خبر 1210657
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کمیته‌‌های مقاومت مردمی فلسطین

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین در پی تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان درباره تعویق انتخابات فلسطین، ضمن رد قاطعانه این تصمیم، بر لزوم لغو پیمان اسلو تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «محمد البریم»‌ (ابو مجاهد) سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین، امروز (جمعه)،‌ به تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان درباره به تعویق انداختن انتخابات فلسطین واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

تصویر حاج قاسم روبه‌روی صهیونیست‌ها

رئیس تشکیلات خودگردان، بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

 سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین در این خصوص گفت: «مشکل حقیقی ما [پیمان] اسلو و توافق‌های خفت‌باری است که مردم ما را در بند خود نگاه داشته است. اکنون لازم است که توافق اسلو و ضمیمه‌های آن لغو شوند و اقدام تشکیلات در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی دشمن پس گرفته شود».

ابومجاهد در ادامه افزود: «کمیته‌های مقاومت همگام با مردم قاطعانه تعویق روند دموکراتیک را که یکی از حقوق اصلی مردم ماست، رد می‌کند. این تعویق علیه خواسته مردم و به مثابه تسلیم شدن کامل در برابر اراده صهیونیست‌هاست. [انتخابات] باید از راه تبدیل شدن به عملیات درگیری برای ریشه‌کردن کردن دشمن در قدس و تمام خاک پاک فلسطین در قدس برگزار شود».

وی همچنین تأکید کرد:‌ «درگیری [با دشمن] باید قانونی حاکم بر روابط با اشغالگران باشد. حقوق با قدرت ستانده می‌شود و تسلیم شدن در برابر تهاجم دشمن علیه شهر قدس به منزله دست برداشتن از وظیفه دفاع از این شهر مقدس است. دشمن صهیونیستی جز زبان زور، مقاومت، ایستادگی، پایبندی به اصول و پافشاری بر تحمیل اراده فلسطین نمی‌فهمد».

سخنگوی کمیته‌های مقاومت در پایان سخنان خود را با این عبارت به پایان برد: «قدس برای ماست و ما باید شعله‌های انقلابی را برافروزیم که دشمن جنایتکار را از ساحت قدس ریشه‌کن می‌کند. آنچه مردم انقلابی قدس در میدان "باب العامود" انجام دادند، نمونه ای است که باید از آن الگو گرفته شود».

این اظهارات در حالی بیان شده است که «زیاد النخاله»‌ دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز، امروز، در واکنش به تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان درباره تعویق انتخابات فلسطین برای توافق بر سر یک برنامه ملی به منظور تقابل با رژیم صهیونیستی خواهان برگزاری یک نشست فوق‌العاده ملی شد .

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود که تصمیم بامدادی رئیس تشکیلات خودگردان این اقدام به تعویق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس