کد خبر 1210535
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۳
محمدامین توکلی‌زاده

جریان غربگرا هیچ وقت انتخاب مردم نبوده بلکه هنرش رقیب هراسی وجلب آرا سلبی بوده لذا نماد های آن عموما محبوب نبوده اند.

سرویس دیدگاه مشرق ؛ محمد امین توکلی زاده -  یکی از مهمترین جمله های آقای ظریف در مصاحبه انتشار یافته از او بیان ناراحتی او از انتخاب مردم است آقای ظریف بر خلاف ادبیات  چاپلوسانه و متوهمانه مصاحبه کننده که انسان را به یاد پاچه خواران دربار قجری می اندازد،   نمی تواند ناراحتی خود را از انتخاب مردم پنهان کند او تصریح می کند که در نظر سنجی ها محبوبیت حاج قاسم بسیار بالا رفته و از محبوبیت او کاسته شده و از همه مهم تر حضور بی نظیر مردم در تشیع شهید سلیمانی نمادی است از انتخاب مردم، که سندی غیر قابل انکار است.

بر خلاف تمام تلاش ها و برنامه ریزی های جریان غربگرا انتخاب مردم مرد میدان بوده. و مشخص می کند تلاش های گسترده ای که از ماهواره ها و فضای مجازی شروع می شد و با تویت ها و سخنرانی های مقامات رسمی دولت توسعه داده می شد به نتیجه نرسیده است.

جریان غربگرا سالهاست تلاش کرده دو قطبی جعلی صلح و جنگ را مقابل مردم قرار دهد  جریان غربگرا برای پیروزی بر رقیب خود  آنها را متهم به جنگ طلبی، عدم تعامل با دنیا، تنش زائی، شعار دادن از جیب مردم و... کرد و چون عموما در اداره کشور شکست خورد ناکامی های خود را حاصل تند روی هااعلام کرد از شعار های معمولی روی موشک تا عملیات های غرور آمیز برخورد با متجاوزان به مرز های آبی کشور تا سرنگون کردن پهباد متجاوز فوق پیشرفته آمریکایی را همه را بهانه قرار داد تا ناتوانی های خود را پوشش دهد ودر آخر هم بی عرضگی ها وبی تدبیری های دولت را با جواب نمی گذارند و حاکمیت دو گانه توجیه می کند.

انتظار این جریان این بود که فشار های اقتصادی بر مردم که عمدتا ناشی از بی عرضگی ها و ناکارآمدی های مدیران غربگرا بود بر گردن مردان میدان بیفتد و با مقصر شدن آنها جریان غربگرا پیروز شود. البته جریان غربگرا با رقیب هراسی و ترساندن مردم از جنگ و سلب آزادی های فرهنگی و اجتماعی، مردم را وادار کرده به آنها رای دهند.

در واقع جریان غربگرا هیچ وقت انتخاب مردم نبوده بلکه هنرش رقیب هراسی وجلب آرا سلبی بوده لذا نماد های آن عموما محبوب نبوده اند.

ولی شهید سلیمانی این بازی را بهم زد و تلاش غربگرا ها برای تخریب چهره شهید سلیمانی به عکس خود بدل شد.

شهید سلیمانی بازی دو قطبی سازی  غربگرا ها را به درستی شناخته بود و  وارد این زمین نمی شد ایشان تمام دعوت ها برای ورود به رقابت های سیاسی را رد می کرد و تنها به ماموریت خود می پرداخت البته نه اینکه عرصه سیاست را نمی شناخت نه او خیلی خوب این صحنه را شناخته بود ولی می دانست این دعوت ها برای نابود کردن گفتمان جهاد و مقاومت است لذا اجازه نمی داد گفتمان امامین انقلاب محل نزاع جریانات سیاسی شود (بر خلاف برخی چهره های سیاسی  که به دوقطبی مذاکره و مقاومت رسمیت بخشیدن).

همین پرهیز از قدرت بلای جان جریان غربگرا شد هر جا نیاز به فداکاری بود حاج قاسم نفر اول بود از هشت سال دفاع مقدس تا مبارزه با قاچاق چی ها و اشرار تا دفاع از حرم اهل بیت و سیل و زلزله و دفاع از مردم بی دفاع منطقه حاج قاسم در صف اول بود ولی هرجا قدرت تقسیم می کردند هیچ نامی از او نبود.

البته برای اینکه او نتواند ماموریت های خود را انجام دهد هم تمام تلاش خود را می کردند از عدم پشتیبانی مادی تا حمله رسانه ای به اساس این تفکر و جنگ طلب نشان دادن او یارانش، ولی هر چه گذشت مردم بیشتر شیفته و عاشق او شدند.

مردم به درستی او را شناخته بودند او بود که سایه جنگ را از سر مردم کشورش دور کرده بود او و یارانش بودند که با سلب آسایش از خود و خانواده هایشان برای مردم امنیت و آرامش را به ارمغان آورده بودند.

نه تنها مردم ایران که مردم منطقه هم به شناختی عمیق از او رسیده بودند. هر جا که تروریست ها و جنایت کاران وارد عمل می شدند حاج قاسم حریف اصلی آنها بود، بر خلاف دروغ های آمریکا و متحدانش حاج قاسم بزرگترین نابود کننده تروریسم ها در منطقه بود و همین بصیرت و شجاعت بود که موجب عصبانیت آمریکایی ها می شد.

تمام نقشه نظام سلطه برای تجزیه کشور های منطقه و ایجاد جنگ های قومی و مذهبی و شکل دهی خاورمیانه ای جدید با کشور های جعلی را حاج قاسم از بین برد میلیارد ها دلار هزینه آمریکا و لشکر کشی به منطقه و ایجاد داعش و گروههای مسلح افراطی و جنایت کار و حمایت های رسانه ای از این فرقه ها به نام جریانهای مردمی را حاج قاسم نابود کرد.

مردم به درستی انتخاب کردند. مردم فهمیدند سایه جنگ را کسانی بر سر کشور می افکنند که به دشمنان پیام ناتوانی و موثر بودن تحریم ها را مخابره می کنند. وقتی مسئولی مرتب به دشمن پیام می دهد که نقشه تو درست است کمی دیگر تحریم ها را ادامه دهی کار ما تمام است، این همان کسی است که دارد کشور را به سمت جنگ می برد.

مردم میان عزت، صلابت و امنیت و خفت، تزلزل و در نهایت جنگ، اولی را انتخاب کردند.

حق دارند عصبانی باشد؛ سالها تخریب بر علیه مردان میدان به ثمر نرسید و مردم مردان میدان را انتخاب کردند چرا که آنها را صادق و خادم واقعی مردم یافتند. البته همین مردم به آقای ظریف هم امید داشتند و بخاطر اعتماد نظام به او بعنوان یک دیپلمات کهنه کار انتظار داشتند او هم با رفع تحریم ها به کمک مرد میدان برود وبرای تحقق این انتظار قریب ۸سال صبر کردند ولی در نهایت متوجه شدند آقای ظریف توانایی تحقق این توقعات را ندارد و متاسفانه در این روزها شاهد ظلم او در حق شهید سلیمانی هم بودند آقای ظریف بجای عذر خواهی بخاطر محقق نشدن وعده هایش و پذیرش اشکالات کاریش با فرافکنی و متهم کردن مرد میدان آن هم پس از شهادتش و درغیابش به عدم هزینه کردن میدان برای دیپلماسی ظلم بزرگی در حق این قهرمان ملی و فرا ملی کرد. مردم قضاوت خواهند کرد که اگر تلاش های حاج قاسم نبود آیا پنج کشور مذاکره کننده حاضر بودند وقتی را صرف گفتگو با آقای ظریف کنند؟ همه می دانند که اگر خون های ریخته شده میدان نبود اوضاع چگونه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    39 4
    چون دروغهایش برای مردم آشکار شده
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    21 5
    عالی بود
  • تاجر IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    15 1
    بعید نمی دونم دوباره شاهد وقوع قتل های زنجیره ای باشیم این خودزنی جنون آمیز قبلا هم در این جریان دیده شده
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    28 3
    شاید این فایل و حواشی آن یک نارنجک دودزای قوی باشه برای نگارش متن تعهدات وین و انتخابات ، مراقب باشیم
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      21 2
      درود بر شما. از این غربگرایان بعید نیست.
    • سوخته IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      6 2
      مرگ بر خائنین غرب پرست
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    20 5
    اتفاقا جریانی که انتخاب مردم بوده همین جریان غربگراست.به قول رحیم پور ازغدی لیاقت بعضی ها حکومت معاویه ست
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      8 6
      قبول ولی شورای نگهبان کجای این داستان قرار داره ؟
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    23 3
    اینها همیشه ازمردم طلبکارند وعجیب تر اینکه(بورس،دلاروطلا)بخوبی اومده پائین ولی(مصالح ومسکن،دارو،کالا ها،قطعات،لوازم خانگی،میوه،موادغذایی،پوشاک یعنی تنها مایحتاجهای زنده بودن مردم) چندین برابر افزایش قیمت پیدا کرده ودقیقه ایی سربه فلک میکشه
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    6 35
    همانطور که حاج قاسم عزیز دل ملت و رهبری است ظریف هم همینطور است ملت دیگه فهیم شده بد از خوب را خیلی خوب میشناسد هدف عزیز دلمان حاج قاسم و ظریف مثل هم و مشخص است
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      21 2
      وقتی درس خونده های امریکایی مردن، اون موقع مردم جوابتون رو تو تشییع بهتون میدن. سوختی بدم سوختی. بسووووز جون دل
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      17 3
      نور خورشید رو با کرم شب تاب مقایسه نکن!!!!
    • سوخته IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      6 2
      فکر کنم که تو خود ظریف غرب پرستی، هیچ ایرانی انقلابی این شخص را جز ...نمی شناسد مثل وی و البته خیلی نوچه هایی که همراهش هستند
  • حسین IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    5 20
    هر دو طرف صحبت از مردم می کنند.
  • NL ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    14 4
    جان کلام ودیگر هیچ
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    21 4
    ظریف ناراحت باشد یا نبتاشد از نظر ملت هر دوتایشان با رئیسش به درد جامعه ایرانی نمی خورند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    25 3
    حاج قاسم با حرف یک .... نه تنها خدشه ایی بهش وارد نشد، بلکه عزیزتر هم شد.
  • --- IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    4 11
    ببین مشتی ...فرق است بین امت وملت ...هرجا کم میارن ازمردم مایه میزارن...آخرین بار کی توصف نون بودی ...یکی از مردم.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      13 4
      به جهنم تویی که اینطوری جواب قهرمانانت رو میدی حقت از گرسنگی تلف بشی تو هم جز مردم نیستی یک آلبانی نشین چلو مرغ خور هستی
  • Saeid IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    6 20
    ظاهراشما ازلغوتحریم هاعصبانی هستید
    • بهار IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      9 2
      تحريمي لغو شده؟ كي شماها ميخواين بفهمين
    • Frecl3 IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      4 3
      میشه بگی کدوم تحربم ها رفع شده؟که روحانی ازش حرفی نزده؟ اگه تحریمی رفع میشد به علت نیاز شدید اینها به رای حتما گوشمونو کر میکردن
  • DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    22 6
    ظریف از حسادت محبوبیت حاج قاسم داره می ترکه و انتهار کرد و فائزه هاشمی از حسادت محبوبیت دختر حاج قاسم داره میترکه و جیغ بنفش میکشه.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    5 6
    برای نجات کشور باید فقط قدرت علم ودانش خود را هرچه می توانیم بسرعت زیاد کنیم . چون هم یک نظامی مانند رضا خان و هم یک دیپلمات مانند بن سلمان را قدرت علم و دانش درست کرده است. لذا هر دو را خیلی راحت خود نیز از بین می برد. ایا کسی که کار سختمانی کرده یک روزه می تواند نخبه نظامی و متخصص دیپلماسی شود؟ تازه اگر هم بتواند در مقابل ابر قدرت های علمی چه می تواند بکند؟ حس وطن پرستی و فرهنگ حقیقت جوی ایرانی گاه چشم او را گور می کندو فقط ایده ال خود را می طلبد. باید اول دانش کسب کنیم.
    • DE ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      4 3
      .....یک نظامی مانند رضا خان و هم یک دیپلمات مانند بن سلمان خخخخخ را قدرت علم و دانش درست کرده است.... نه بابا البته قدرت علم و دانس استعمار انگلیس و امریکا . رضا پالانی که گاو شیرده انگلیس بود سواد هم نداشت و بن سلمان هم که گاو شیرده آمریکاست و از خود اراده ای نداره.... ایا کسی که کار سختمانی کرده یک روزه می تواند نخبه نظامی و متخصص دیپلماسی شود؟ و آیا کسی که یک عمر طویله دار و چاروادار بوده میتواند شاه مملکتی مانند ایران شود؟ سعی کن سوادت را بالا ببری .تا کنون کسی از مطالله ضرر نکرده
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      4 2
      چی می گه؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    5 4
    جریان غربگرای خائن ، موتوا بغیظکم
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    4 4
    جریان اصول گرا یک رئیس جمهور داشته که الان حرفاش از منافقین بدتره نگاهی به پایگاه مردمی خودتون داشته باشید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 3
    آقای توکلی افکار خودتان هم محل اشکال است. اهواز که بودید موضع دیگری داشتید از کس دیگری حمایت کردید و حالا ستاد رئیس ....
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    7 4
    اگر میدان ومردان ان وجود نداشتند وزرای خارجه کشورهای بزرگ امثال ظریف را به اندازه بند کفش خود هم به حساب نمیاوردند.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    2 1
    آدم هایی که روح بزرگی دارند، عقده های کمتری دارند، شعور بیشتری دارند و قلب مهربانتری... برای همین نباید از آنها ترسید، اماآدم های کوچک و حقیر با عقده های بزرگ ترسناکند؛ چون از صدمه زدن به دیگران هراسی ندارند....!! #چارلی_چاپلین
  • محمد IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    2 4
    درود بر حاج قاسم آهای اصولگراها بشنوید حاج قاسم را هم مثل امام حسین براخودتان نخواهیداینها نقطه مشترک تمام مسلمانان است لطفا حاج قاسم را هزینه انتخابات نکنید اومرد میدان جنگ بود
    • DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 3
      حالا دیگه اصلاح طلبها همزمان دوگانه سوز شدند .از یک طرف بعنوان مریدان احمدی نژاد اصولگرایان را تحت فشار و شانتاژ قرار میدهند و از طرف دیگر ناگهان شدند فدایی شهید سلیمانی.خخ نخ نما شده داداچ دیر اومدی ته دیگش هم سوخت .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    9 2
    ظریف از این ناراحت چرا مردم قهرمان پرست هستند بیگانه پرست نیستند چرا نتوانسته خدمت بیشتر به آمریکا بکند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    3 1
    خدا رحمتشون کنه مرد بود مرد یا علی
  • بنده الله IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    دومطلب قابل کامنت باشند؟یکی اینکه اقلا15پیام وتعبیر ضمنی منفی درنوارصوتی منتشراز ظریف هست که ازحسادت لایسودی گرفته تاامورسیاسی-اجتماعی ومیدانهای دیپلماسی وقدرت منطقه ای ونظامی ودومی اینکه شایدمیخواسته اندنفع انتخاباتی ببرندامامعکوسابقول امام صادق(ع)دشمنان مااهل بیت ودراینجاعاریتا "حقیقت ناب" ازاحمق هایندودراین موقعیت حساس جرقه ای درذهن مردم انداختندکه اولاضرورت دارددرانتخابات نظام مقدس اسلامی به منزله وظیفه شرعی ولزومابنفع اسلام وانقلاب وایران ومسلمین دردرجه اول اهمیت شرکت کردوثانیامراقب جدی ودقیق بودتامنتخب ریاست جمهوری28خردادبه فضل وکرم الهی امتحان داده باشدو غربگراودنباله روی خط فکری روحانی وخاتمی ورفسنجانی غربگراولیبرال مسلک ومضافااحمدینژادمنحرف والتقاطی نباشدوگرنه اوضاع همین آش وکاسه وبدترخواهدشدوپشیمانی وافسوسی که ازانتخابهای اشتباهشان تاکنون ازبعدازجنگ تحمیلی بوده خدای ناکرده تکرارمیشودویوم البدتروابتر! 11/2/1400
  • خط شکن IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    آقای ظریف بقول شما اگر میدان (حاج قاسم) اجازه میداد که الان ضریح حرم حضرت زینب س در سوریه تا امامان معصوم در عراق و ایران هم مثل نیرو گاهای هسته‌ای بتون ریزی میکردی
  • سرباز حاج قاسم IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام حاج قاسم امد که بماند مثل خورشید نورش بی منت همه ادیان را گرم کرد وخونش بیمنت به ازادگان هدیه داد وخدا را انتخاب کرد نور فانوس کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس