هوشنگ توکلی

اگر کرونا خطر دارد چرا باید راهپیمایی در فضای باز لغو شود اما جشنواره در محیط سربسته برگزار گردد؟ این پرسشی است که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا باید پاسخگوی آن باشند.

به گزارش مشرق، هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد از تصمیمات مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: در تعجبم چطور راهپیمایی روز جهانی قدس به بهانه کرونا لغو می شود اما برخی درصدد برگزاری جشنواره جهانی هستند!؟؛ اگر کرونا خطر دارد چرا باید راهپیمایی در فضای باز لغو شود اما جشنواره در محیط سربسته برگزار گردد؟ این پرسشی است که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا باید پاسخگوی آن باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «زادبوم» و «درساژ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه ما به خوبی آگاهیم که اصرار مدیران برای برگزاری جشنواره استفاده از پول های مانده در صندوق است! جشنواره ها بودجه های بسیار خوبی دارند که بخشی از آن ها به دلیل کرونا راکد باقی مانده و این بهانه ای است که در این روزهای باقی مانده عمر دولت این پول ها را بهره برداری کنند.  

توکلی با تأکید بر اینکه در حوزه مدیریتی سازمان سینمایی انسان های فرهیخته، فرهنگی، سینمایی و دلسوز هنر دیده نمی شوند تصریح کرد: در سازمان سینمایی یک مجموعه انسان هایی هستند که اصولاً بازدارنده اند، در حوزه تولید تنها به برخی افراد بها می دهند و برخوردار از رانت هایی هستند که از آن به نفع خود بهره برداری می کنند.

این سینماگر پیشکسوت متذکر شد: در معاونت هنری کمتر شاهد این قبیل مشکلات هستیم اما در سازمان سینمایی تفکر خاصی وجود دارد و آن این است که از موقعیت هایی که به خصوص در تبادلات اقتصادی تعریف می شود به بهترین شکل بهره برداری کنند که اصرار برای برگزاری جشنواره های بی خاصیت یکی از مصداق های بارز این مدعا است.

بیشتر بخوانید:

جشنواره‌های مرگ سازمان سینمایی زیر سایه مرگبار کرونا آغاز به کار می‌کنند

بازیگر فیلم های سینمایی «زیر سقف دودی» و «ماه وش» خطاب به مدیران سازمان سینمایی اظهار داشت: آقایان در شرایط کرونایی بهترین فرصت است که هزینه های خانواده سینما که بیکار هستند را با تغییر کدهای مالی جشنواره ها تأمین کند و بودجه این رویدادها را به بخشی از سینماگران عاجز و درمانده اختصاص دهید.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: بنده معتقدم این دولت با جریان اصلی نظام تضاد داشته و خود را آرام آرام از نظام جدا کرده و می خواهد خود را متفاوت نشان دهد. آن ها در این سال ها مجموعه های فرهنگی را یا تعطیل کردند یا منحرف و ما هیچ عملکرد مثبتی از ایشان شاهد نبودیم.

توکلی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: ما فقط منتظریم این روزها زودتر بگذرد و این ها بروند تا ان شاالله جریان جوان انقلابی جایگزین شان شود و آرام آرام بتوانیم از این کابوس های شوم و تلخ ۸ سال گذشته دور شویم.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 8
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس