کد خبر 1209545
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونین و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه کشور های عضو برجام برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در گراند هتل وین برگزار خواهد شد.

ببینید:

فیلم/ رونمایی از نقشه آمریکا در مذاکرات وین

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و همچنین مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت کارشناسی، روز گذشته تهران را به مقصد وین ترک کرد. این نشست با حضور مدیران سیاسی و معاونین وزرای امور خارجه کشورهای عضور برجام به غیر از ایالات متحده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است دور پیشین این نشست ۳۱ فروردین در وین به پایان رسید و طرفین برای ادامه‌ی گفتگو ها به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید:

مراقب رقم خوردن ‎وین گیت باشیم

عراقچی قبل از عزیمت به وین و در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه مسیر مذاکرات گفت: چالش‌های بسیار سختی در مذاکرات وجود دارد البته در مسیری قرار گرفتیم که می‌تواند به سرانجام برسد اما درباره اینکه آیا می‌توانیم بر چالش‌ها و موانع فائق آییم، زود است لذا نمی‌توان گفت که خوشبین یا بدبین هستیم اما ناامید نیستیم و به وظیفه خود پایبندیم.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: مواضع قطعی نظام کاملاً روشن و مشخص است، همه تحریم‌ها باید برداشته شود، راستی آزمایی انجام و سپس ایران به تعهدات خود بازگردد. در این خصوص ایستادگی کردیم و به نمایندگان هم توضیحات کاملی داده شد.

همچنین میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شرکت‌کنندگان در قالب سه کارگروه درخصوص احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو خواهند کرد. طولانی‌تر بودن دور جدید مذاکرات نسبت به مذاکرات پیشین منتفی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس