سکوت کاپیتان تیم ملی شکست؛ از فوتبال پاک می‌گویند، اما بازیکنی با ۳۰ کیلو اضافه وزن را دعوت می‌کردند

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نسبت به حواشی اخیر فوتبال ساحلی ایران و همچنین حذف این تیم از اعزام به جام جهانی روسیه واکنش تندی نشان داد.

به گزارش مشرق، محمد احمدزاده در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از جام جهانی روسیه توسط AFC اظهار داشت: وقتی این خبر را شنیدیم، همه جامعه فوتبال ساحلی و بازیکنان تیم ملی ناراحت شدیم، اما تا جایی که من اطلاع دارم این موضوع در حال پیگیری است. به خصوص از آقای تاج به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا و نایب رئیس AFC این انتظار را داریم حقمان را از AFC بگیرند.

وی درباره اینکه شاید اگر ایران در آخرین دوره برگزار شده مسابقات قهرمانی آسیا کسب مقام می‌کرد کار به اینجا نمی‌کشید و علت نتیجه ضعیف ایران در مسابقات تایلند چه بود در حالی که همان تیم در بازی‌های جهانی ساحلی به مقام سوم رسید و در جام بین قاره‌ای قهرمان شد، گفت: مهمترین مسئله‌ای که باعث شکست تیم شد، اعزام تیم بدون آماده‌سازی بود. قرار بود برای آماده سازی در برزیل اردو داشته باشیم، اما یک هفته قبل از اعزام به اردو و مسابقات دوستانه در کشور برزیل، به ما اعلام شد اردو از سوی مدیریت وقت فدراسیون به خاطر اولویت‌های مالی لغو شده است. لیگ فوتبال ساحلی، زمستان‌ها تعطیل می‌شود و ما نیاز به اردوی برزیل داشتیم که لغو آن شکست ما را به همراه داشت.

وی ادامه داد: به عنوان کاپیتان تیم ملی و بازیکنی که سال‌ها در فوتبال ساحلی بوده تعجب می‌کنم که چطور بعضی چشم‌شان را روی موفقیت‌های تیم ملی بسته‌اند؛ موفقیت‌هایی که شامل سه قهرمانی مسابقات بین قاره‌ای، دو بار قهرمانی آسیا، دو بار قهرمانی بازی‌های ساحلی آسیا و دو مقام سومی در جام جهانی و بازی‌های ساحلی جهان می‌شود. شکست برای بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا هم بوده و همه دیدیم که برزیل در جام جهانی فوتبال به عنوان میزبان 7 گل از آلمان خورد.

"کارنامه فوتبال ساحلی در این سال‌ها نشان داده که فوتبال ساحلی چقدر خوب عمل کرده است و آن هم به دلیل مدیریت خوب، کادر فنی و بازیکنان خوب بوده است." احمدزاده با بیان این جمله خاطرنشان کرد: تیمی که شخصیت قهرمانی نداشته باشد، نمی‌تواند مداوم قهرمانی بیاورد و خدا را شکر می‌کنیم که فوتبال ساحلی 8 سال افتخار آفرینی داشته، دل مردم را شاد کرده و می‌توانیم اشاره کنیم که ما 7 ماه بعد از ناکامی در آسیا، در بازی‌های جهانی ساحلی با حضور قدرت‌های دنیا سوم شدیم و بعد از آن هم در جام بین قاره‌ای قهرمان شدیم. نشان دادیم که تیم ایران هنوز یکی از قدرت‌های فوتبال ساحلی دنیاست و نتیجه نگرفتن ما در مسابقات آسیایی یک اتفاق بوده و کسانی که اکنون از آب گل آلود ماهی می‌گیرند، به دنبال منافع ملی نیستند، فقط منافع شخصی خودشان مطرح است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی همچنین درباره صحبت‌هایی که بهزاد داداش‌زاده مطرح کرده و اتهام زده که بازیکنان تیم ملی دلالی می‌کنند، گفت: با احترام لازم است به آقای داداش‌زاده بگویم، چگونه ادعا می‌کنید این بازیکنان را هر کسی داشته باشد قهرمان جهان و آسیا می‌شود، در حالی که زمان سرمربیگری خودتان با بازیکنانی بهتر، هیچ عنوانی کسب نکردید؟ الان یکسری افراد معلوم الحال تنها هدف‌شان بر هم زدن جو آرام فوتبال ساحلی است و باید به آنها یادآوری کنیم که الان تیم ملی در شرایط خوبی است.

بیشتر بخوانید:

تاج حتی از حذف فوتبال ساحلی خبر نداشت

وی یادآور شد: مردم بهتر از همه قضاوت می‌کنند، چرا که همیشه سعی کردیم با مقام‌هایی که کسب می‌کنیم دل مردم را شاد کنیم. بارها در دبی در استادیوم‌های پر از تماشاگر ایرانی قهرمان شدیم و همه ما را می‌شناسند. قضاوت با کارشناسان فوتبال ساحلی است، اما آنهایی که فوتبال ساحلی را درک می‌کنند و فوتبال ساحلی را می‌فهمند نه امثال کارشناسان نوظهوری که آب را گل آلود می‌کنند و سر و کله‌شان پیدا می‌شود. حتی نمی‌دانند که جام جهانی فوتبال ساحلی هر دو سال یکبار است نه چهار سال یکبار! اینها با رفتار هدفمند قصد تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن جو فوتبال ساحلی را دارند.

احمدزاده همچنین به دفاع از پریا شهریاری، رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی پرداخت و گفت: کارنامه خانم شهریاری مشخص است، اصلاً او نیاز به دفاع هیچ کسی ندارد. نه من که کاپیتان تیم ملی هستم، نه سایر بازیکنان و نه عموم جامعه فوتبال ساحلی؛ کارنامه خانم شهریاری تیمی است که هشت سال مدام در مسابقات موفق بوده و فقط یک شکست در کارنامه دارد و مسلماً این نتایج بدون مدیریت خوب، کادر فنی خوب و بازیکنان خوب کسب نمی‌شد.

وی ادامه داد: حضور بازیکنانی چون محمد احمدزاده، مسلم مسیگر، حسن عبداللهی و... در کنار تمام بازیکنان جوانی که در حال حاضر 70 درصد شاکله تیم را تشکیل می‌دهند و میانگین سنی آنها نهایت 23 تا 24 سال است، نشان می‌دهد تیم ملی راهش را درست رفته است. بازیکنان جوانی چون شاهمرادی، پیرامون، درا، شیرمحمدی، فرهمند، محمدپور، عباسی، میرشکاری، معصومی‌زاده و... که آینده فوتبال ساحلی هستند و یعنی برای تیم ملی پشتوانه سازی هم شده است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانم از تیم ملی و شرایط بسیار ایده‌آلی که در حال حاضر داریم، دفاع کنم. همیشه بهترین شرایط را داشتیم، اکنون هم شرایط خوبی داریم و فقط یکسری مشکلات در گذشته پیش آمد و خود آقایانی که این مشکلات را به وجود آوردند، باید جوابگو باشند.

وی با بازگشت به اتهامات مطرح شده از سوی داداش‌زاده گفت: ما از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کردیم، به صورت قانونی پیگیر تهمتی که به ما زده شد، باشند. کسی باید از فوتبال پاک صحبت کند که در گذشته پاک کار کرده است، چه فوتبال پاکی در گذشته داشتیم در زمان سرمربی شما که این را عنوان می‌کنید؟ چه آرامشی داشتیم که الان می‌گویید آرامش نداریم؟ چه کسی گفته بازیکنان اجازه مصاحبه ندارند؟

احمدزاده ادامه داد: آقای کریم مقدم در خصوص بازیکن سالاری صحبت کردند؛ من برای او احترام قائلم، اما اگر الان بازیکن سالاری است، چرا 15 سال پیش مسلم مسیگر، فرید بلوکباشی، علی نادری و خیلی از بازیکنان دیگر را که حق‌شان اعزام به مسابقات بود، خط زدید و یکسری بازیکنانی که اسطوره و تاج سر من هستند و برایشان احترام قائل هستم، مثل داداش‌زاده و سایر نفراتی را با تیم اعزام کردید که 20-30 کیلو اضافه وزن داشتند؟ شما که از فوتبال پاک و بازیکن سالاری حرف می‌زنید، چرا این اتفاقات در دوره شما افتاد؟ خیلی حرف‌های دیگر هست که اگر لازم باشد به موقع آنها را بیان خواهم کرد. اگر هم تا الان سکوت کردیم به خاطر احترام به بزرگترها بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    درود بر ملی پوشان دلیر فوتبال ساحلی، شما عزیزان افتخار کشور هستید، و آبروی فوتبال ایران را فوتسال و فوتبال ساحلی نگه داشته است..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس