کد خبر 1208694
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
لغو طرح ترافیک چقدر جلوی تاخت و تاز کرونا را می گیرد؟/روزهای ُسیاه در پایتخت - کراپ‌شده

معاون اسبق شهرداری تهران در مورد لغو طرح ترافیک و پیامدهای آن توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، طرح ترافیک از امروز صبح با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شد. طرحی که از اوایل سال گذشته ساعت آن از ساعت ۶ صبح به ۸:۳۰ و از ۷ شب به ۴:۳۰ بعد ازظهر کاهش پیدا کرده بود و حالا شهروندان به راحتی می‌توانند در سطح شهر فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید:

مخالفت هاشمی با لغو طرح ترافیک در پایتخت

بسیاری از کارشناسان شهری معتقد هستند که لغو طرح ترافیک اثر چندانی بر کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ندارد و کاش مدیریت شهری تهران از قبل فکری اساسی در این زمینه میکرد، سید جعفر تشکری هاشمی معاون اسبق شهرداری تهران  در مورد لغو طرح ترافیک در شهر تهران اظهار کرد: نمی‌توان گفت طرح ترافیک متلق خوب و یا متلق بد است؛ نکته قابل توجه این است که اگر در طول مدت گذشت چند سال به موضوع چابک سازی و یا افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران توجه می‌شد ما امروز شاهد افزایش ترافیک و اصلا لازم نبود طرح ترافیک لغو شود.

بیشتر بخوانید:

لغو طرح ترافیک چقدر جلوی تاخت و تاز کرونا را می گیرد؟/ روزهای سیاه در پایتخت

وی افزود: در طول چهار سال گذشته تا امروز باید ۲۸۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه می‌شد، اما تنها در طول مدت دوماه گذشته ۱۲۰ دستگاه اضافه شده است که این نشان می‌دهد در زمینه حمل و نقل کم کاری صورت گرفته است.

معاون اسبق شهرداری تهران بیان کرد: شهروندان شاهد هستند که در طول این سال‌ها واگن مترو اضافه نشد در صورتی که قرار بود ۶۳۰ واگن مترو به مترو تهران اضافه شود موضوعی که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی ادامه داد: همچنین با لغو طرح ترافیک در سال گذشته نیز شاهد بودیم معابر مرکزی شهر قفل شد و خودروها به دلیل کمبود فضای پارک دوبله و سوبله پارک کردند، اما مسافران حمل و نقل عمومی کم نشد، زیرا لغو طرح ترافیک دعوت به سفرهای زائد است و تشویق‌کننده کسانی که در صورت وجود طرح ترافیک در خانه می‌مانند.

معاون اسبق شهرداری تهران بیان کرد: باید راهکارهای بهتری به جای لغو طرح ترافیک اجرایی شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Hhhhh GB ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 1
    آقای تشکری هاشمی اگر عرضه ای داشتند در زمان تصدی مسئولیتی که داشتند درست و سنجیده اقدام می‌کردند با توجه به وضعیت اقتصادی نظام نباید انتظار برآورده شدن نظرات وتامین اتوبوس و واگن مترو داشت هیچوقت ناوگان حمل و نقل عمومی بهینه نخواهد شد ولذا با وضعیت فعلی بهترین کار لغو طرح ترافیک است که در مدت این سالها هیچ تاثیری در کم کردن ترافیک تهران نداشته و منحصرا پول به جیب شهرداری ریختن است وبهتر است مسئولین برکنار شده بی‌جهت اظهار فضل نفرمایندتا بخواهند همچنان خود را نشان دهند. اگر توان وعرضه ای داشتند باید در زمان تصدی پست ریاست ارائه میدادند نه اینکه الان بیرون گود بنشینند و نظر بدهند
  • S IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 1
    آقای هاشمی جون مادرت دست از این حرفها بردار .چند سال است به خاطر بی لیاقتی شهرداری به جای مدیریت شهری درست شهری طرح ترافیک رو اجرا کردید و جز پول گرفتن از مردم کاری نکردید
  • اصغرزینلی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    با نظر من از مدیران فعلی ویا مدیران اسبق نظرخواهی نکنیدچراکه حاصل کار آنهارا امروز شاهدیم. اصلا وجودوعدم طرح طرافیک هیچ مشکلی را حل نکرده ونخواهدکرد.تنها مزیت آن سود آوری وپولیست که معلوم نیست کجا هزینه میشود. چراکه همواره ترافیک وآلودگی باماهست. راهکارهای مناسبتروجوددارد. مدیریت مناسب وجود ندارد.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    «متلق»؟؟؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس