کد خبر 1208412
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

از بسیاری سال قبل بشر همواره به دنبال حفظ اسباب، اثاثیه و لوازم قیمتی و ارزشمند خود بوده است. به همین دلیل دست به تولید و کشف روش‌هایی در جهت بالا بردن امنیت و ارتقای سطح کیفیت در نگهداری لوازم گران‌بها زده است. یکی از روش‌هایی که سالیان سال است در این زمینه‌ی حفظ و نگهداری مورد استفاده و تایید اغلب مردم قرار گرفته است، استفاده از کالایی کاربردی به نام گاوصندوق است. به وجود آوردن سطح بالایی از حفاظت توسط گاوصندوق، این وسیله را به عنوان یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین انتخاب‌ها در این زمینه تبدیل کرده است.

آیا خرید گاوصندوق، صرفه اقتصادی دارد؟

بسیاری از کاربران پیش از خرید گاوصندوق با خود فکر می‌کنند که آیا این خرید صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ در ادامه متن با بررسی چیستی این دستگاه، کاربردها و مزیت‌هایی که برای مصرف‌کنندگان خود فراهم می‌آورد، تا حدودی به این پرسش پیش آمده پاسخ خواهیم داد. پیش از هر چیزی لازم است به تبیین و تشریح، چیستی این وسیله کارا و کاربردی بپردازیم.

گاوصندوق چیست؟

این کالای امنیتی در تعداد طبقات متفاوت تولید می‌شود. برای این که جنس بدنه این کالا مقاوم و در برابر خطرات مصون باشد، آن را از فولاد و آلیاژهای بسیار مقاوم صنعتی می‌سازند. اگر چه این گاوصندوق‌ها در فضاهای صنعتی شرکت‌ها، کارخانه‌ها، بانک‌ها و غیره کاربرد دارند اما سالیان سال است که در کاربردهای خانگی و جهت استفاده در منازل نیز به تولید و استفاده می‌رسد، چرا که بسیاری از افراد علاوه بر پول، اسناد و جواهرات یا دیگر اشیای قیمتی خصوصی را دارا هستند، که جهت نگهداری از آنها ترجیح می‌دهند به صورت شخصی و توسط روش‌های مطمئن اقدام کنند.
گاوصندوق و با سیستم رمزگذاری پیچیده و محکم ساخته می‌شوند. از آنجایی که در طی مدت زمانی که از کشف و اختراع این وسیله حفاظتی گذشته است، همواره سیستم رمزگذاریش نیز به فراخور زمانه در حال تغییر و پیشرفت بوده است، همچنان کارایی خود را در میان سایر روش‌ها حفظ کرده است.

متن فوق حاکی از آن است که گاوصندوق‌ها نقش اساسی در جلوگیری از خسارات مالی و یا معنوی دارند، چرا که بسیاری از لوازم اگر چه ارزش مادی ندارند، اما ارتباط معنوی خاصی با احساسات صاحب یا مالک خود برقرار کرده‌اند.
این نقش حفاظتی مبین و تایید کننده جمله قدیمی و معروفِ پیشگیری بهتر از درمان است؛ می‌باشد، چرا که هر مقدار هزینه پرداختی برای لوازم حفاظتی در مقابل خسارات ممکن، ناچیز است. حال که مشخص شد، خرید گاو صندوق، خریدی هوشمندانه و حساب شده است، می‌بایست نکاتی را جهت خریدش در نظر گرفت:

جنس گاو صندوق

شاید بتوان ادعا کرد، مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین موردی که می‌بایست در خرید گاو صندوق در نظر گرفت، جنس مواد اولیه و متریال سازنده بدنه و دیواره و به طور کلی، همه بخش‌های آن است. مواد تشکیل دهنده‌ی ساختار گاوصندوق می‌بایست، فاکتورهای مقاومت را به گونه‌ای دارا باشند که وسیله‌ی مذکور را در برابر انواع ضربات، سرقت، آتش سوزی، سقوط از ارتفاع و .... مقاوم و محکم سازند. موادی که به طور معمول جهت ساخت این کالای حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بتن آرمه یا بتن مسلح است. خود بتن آرمه که برای ساخت گاوصندوق مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیبی از مواد دیگر است که این مواد عبارتند از شن، ماسه، سیمان، میله گرد.

آیا خرید گاوصندوق، صرفه اقتصادی دارد؟

خاصیت کشسانی که مختص بتن آرمه است و در سازه‌های ساخته شده از این ماده نیز ظهور پیدا می‌کند، موجب می‌شود تا احتمال شکستن و خورد شدگی در برابر ضربه بسیار ناچیز در نظر گرفته شود.

بخش محافظتی یا قفل گاو صندوق

اگر چه در بخش قبل ذکر شد توجه به جنس متریال سازنده دیواره و بدنه گاوصندوق از اهمیت بالایی برخوردار است. اما این اهمیت بالا، از تاثیرگذاری سایر فاکتورها نمی‌کاهد. از دیگر فاکتورهای موثر بر بالا رفتن کیفیت و کارآیی گاوصندوق که بسیار هم بر حفاظت از لوازم و اشیا گران بها موثر است، سیستم قفل و رمز گذاری است. در اغلب مواقع قفل به روی درب گاوصندوق تعبیه می‌شود.

قفل‌های کار گذاشته شده در گاوصندوق دارای انواع متفاوتی از قبیل:

  • کلیدی
  • رمزی دیجیتال
  • مکانیکی
  • ترکیبی
  • بیومتریک و .... می‌باشند.

خوب است پیش از خرید گاو صندوق بدانید درجه امنیت حاصل از نوع قفل بیومتریک بیش از سایر روش‌ها است. سیستم قفل بیومتریک، به وسیله‌ی اسکن اثر انگشت یا قرنیه چشم صاحب اموال یا وسیله حفاظتی، بازگشایی خواهد شد و از این طریق، امکان بازگشایی توسط غریبه‌ها را بسیار کم یا تا حدودی ناممکن می‌کند. به علت بالا بودن قیمت گاوصندوق‌هایی مجهز به سیستم قفل بیومتریک این قفل‌ها بیشتر در گاوصندوق‌های هتلی و یا مراکز تجاری مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما برای سایر مکان‌ها مثل منزل نیز توصیه می‌شوند، چرا که بهترین نوع امنیت را فراهم خواهند آورد.

اندازه و سبک ساختار

در ابتدای متن نیز به این مورد اشاره شد که گاوصندوق‌ها در ابعاد مختلف از یک یا چند طبقه تا گاوصندوق‌های بزرگ موسوم به مدل آسانسوری تولید می‌شوند. قیمت گاوصندوق‌های یک تا دو طبقه به نسبت بزرگ‌ترها کمتر بوده و بیشتر در منازل یا برای مصارف شخصی، همچنین هتل‌ها و .... کاربرد دارند. از طرف دیگر مدل آسانسوری آن دسته از گاوصندوق‌ها است که اغلب در جواهرات یا طلافروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر ابعاد و اندازه ساخته شده از گاوصندوق کاربرد خاصی دارد که جهت دست‌یابی به شناخت همه انواع آن می‌بایست به کارشناسان مربوطه مراجعه نمود.

آیا خرید گاوصندوق، صرفه اقتصادی دارد؟

از دیگر ویژگی‌هایی که برای خرید گاو صندوق می‌توان به وجود آن‌ها استناد کرد، امکان اتصال ان به سیستم‌های امنیتی و دزدگیر، امکان جای گذاری و اتصال به دیوار یا قرارگیری در دیوار، ساخته شده توسط شرکت معتبر، خرید از نمایندگی‌های مطمئن و ..... می‌باشند.

اگر قصد خرید گاو صندوق جهت حفاظت و نگهداری اموال گران‌بها و اشیای قیمتی خود دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی گاوصندوق سعدین (https://sadinsafe.com) است. فروشگاه سعدین با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت تخصصی در حوزه واردات گاوصندوق، کار خود را با دریافت نمایندگی شرکت ایکو ژاپن برای نخستین بار در ایران آغاز کرد. سال‌ها تلاش و مجاهدت این گروه جهت بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان عزیز، موجب شده تا تیمی منسجم و زبده به وجود آیند. تضمین کیفیت، تضمین قیمت و اصالت کالا، دارا بودن نشان اعتماد الکترونیک، تیم مشاوره و پشتیبانی زبده و .... از ویژگی‌های ارزنده فروشگاه سعدین است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس