کد خبر 1208236
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
خشونت پلیس آمریکا - نمایه

ظرف ۲۴ ساعت بعد از گناهکار و مجرم شناختن «درک شووین» پلیس قاتل «جورج فلوید» در آمریکا، دستکم شش نفر دیگر به دست پلیس این کشور به قتل رسیدند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گزارش داد در حالی که گناهکار شناخته شدن «درک شووین» مامور پلیس قاتل «جورج فلوید» باعث شد عده‌ای نفس راحتی بکشند، کشته شدن شش نفر دیگر به دست پلیس در ۲۴ ساعت بعد از مجرم شناختن او، خواسته‌های جدید برای عدالت و پایان دادن به خشونت پلیس را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید:

قاتل جورج فلوید به زندان می‌رود

«مِکایا برایِنت» دختر ۱۶ ساله‌ سیاه‌پوستی بود که به ضرب گلوله پلیس در کلمبوس، اوهایو درست قبل از قرائت حکم دادگاه فلوید کشته شد. قتلی که اعتراضاتی را در کلمبوس به دنبال داشت و بسیاری این سوال را پرسیدند که چرا پلیس از زور علیه یک دختر نوجوان استفاده کرد.

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

دو مرد دیگر در سن آنتونیو، تگزاس در دو حادثه مجزا در روز سه‌شنبه کشته شدند.

قتل یک مرد ۳۱ ساله در ووستر، ماساچوست، مورد دیگری از تیراندازی‌های مرگبار پلیس در ۲۴ ساعتِ بعد از اعلام حکم قاتل فلوید بود.

«اندرو براون» مرد سیاه‌پوست ۴۲ ساله که در الیزابت سیتی در کارولینای شمالی به ضرب گلوله پلیس جان خود را از دست داد. جزئیات زیادی درباره این حادثه منتشر نشده اما به گفته شاهدان او هنگامی که قصد داشت از بازداشت از سوی پلیس بگریزد هدف تیراندازی قرار گرفت. بعد از این تیراندازی، هفت معاون کلانتر برکنار شدند. معترضان و وکلا خواستار انتشار تصاویر دوربین لباس پلیس در ارتباط با این حادثه شده‌اند.

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

«بن کرامپ» وکیل خانواده فلوید که همچنین وکلات خانواده براون را برعهده دارد، روز شنبه گفت: حکم درک شووین قطعاً یک پیروزی در مبارزه برای عدالت بود، اما قتل براون تنها یک روز بعد از آن نشان می‌دهد راه زیادی باقی است.

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

یک مرد سفیدپوست هم روز چهارشنبه در اسکاندیدو، کالیفرنیا قربانی خشونت پلیس آمریکا شد. پلیس برای رسیدگی به گزارشی درباره مردی که با یک شیء فلزی به خودروها ضربه می‌زد، در محل حاضر شد و بعد وی را به قتل رساند. طبق گزارش‌ها، این مرد بی‌خانمان بود و از بیماری روانی رنج می‌برد.

همچنین اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نیویورک تایمز از پایگاه‌های داده‌های مربوط به خشونت با اسلحه، رسانه‌های خبری و اطلاعیه‌های پلیس نشان می‌دهد از زمانی که جلسات شهادت در خصوص این پرونده از ۲۹ ماه مارس (نهم فروردین) آغاز شد تا شنبه گذشته، دستکم ۶۴ نفر در سراسر این کشور به دست پلیس کشته شده‌اند که سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها بیش از نیمی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند. تا روز شنبه، به طور میانگین در هر روز بیش از سه نفر توسط پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند.

خشونت پلیس آمریکا در کشتن رنگین پوستان هر از گاهی باعث بروز تنش و ناآرامی‌های گسترده در ایالت‌های مختلف این کشور می‌شود.

فلوید یک آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که روز ۲۵ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) حین دستگیری در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دلیل آنکه افسر پلیس زانویش را روی گردن او فشار داد جان باخت. انتشار فیلمی از لحظه مرگ او خشم مردم آمریکا و سراسر دنیا را به همراه داشت و به اعتراضات سراسری منجر شد.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم توسط درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، قاضی پرونده روز سه‌شنبه او را گناهکار اعلام کرد. طبق اعلام دادگاهی در شهر مینیاپولیس آمریکا، حکم نهایی وی حدود دو ماه دیگر اعلام خواهد شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    5 1
    تو ایران هم باید حداقل با غربگدایان آمریکا پرست همین طور رفتار کرد.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 1
    حقیقتش ! در مورد دختر 16 ساله ویدئو کلیپ ها رو دیدم . این بنده خدا چاقو تو دست داشت و عملا داشت به سمت یه خانم سیاه پوست دیگه حمله میکرد. یعنی فیلمش هست . عملا تهدید به چاقو کشی داشت می کرد . متاسفانه در جامعه سیاه پوست امریکا، فقر و فحشا، اعتیاد و بزه بسیار زیاده بینشون .گاه تعهد اخلاقی خانوادگی کمی دارن. زنان با افراد مختلف هستن و چند تا بچه از این و اون دارن و مجردن. گروه سیاه پوستها گاهی به خودشون هم رحم نمی کنند. دائم در حال درد سر افرینی هستند. در وجود نزاد پرستی شکی نیست . اما مگه ما ایرانیها نژاد پرست نیستیم؟ هستیم و به شدت . حتی تو بین مومن ها هم زیاده . حاج خانمی سراغ دارم بسیار به قول خودش متدین اجازه نداد پسرش با دختری متدین که کمی سبزه رو بود ازدواج کنه. بهر حال از دور همه ما فرشته ایم . اگر ایران بودن این سیاه پوستها باید برخورد خودمون رو اونوقت محک می زدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس