عجیب‌ترین صحنه ورزش ایران (عکس)

آخرین دیدار لیگ بسکتبال ایران صحنه‌ای خلق شد که در تاریخ بسکتبال ایران برای همیشه ماندگار خواهد شد.

به گزارش مشرق، بی‌جهت نیست که می‌گویند گاهی اوقات بسکتبال با اختلاف جذاب‌ترین ورزش دنیا است. درواقع معنی این جمله را شنبه شب تمام کسانی که تماشای چهارمین فینال بسکتبال ایران را از دست ندادند به چشمشان دیدند که، نه‌تنها صدم ثانیه بلکه تا هزارم ثانیه‌های پایانی باید برای تعیین تیم برنده صبر کنند.

دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی بین دو تیم مهرام و شهرداری گرگان برگزار شد که درمجموع گرگانی‌ها دو بر یک از حریف نامدارشان جلو بودند و در صورت پیروزی در دیدار امشب می‌توانستند برای اولین بار شهر بسکتبال خیز گرگان را به مقام قهرمانی برسانند.

بازی به حدی دیدنی بود و اختلاف امتیازات به حدی کم بود که هر لحظه یکی از دو این دو تیم را می‌دیدی که از حریفش پیش افتاده است و در کل می‌توان ادعا کرد که چهارمین مصاف این دو تیم به‌واقع نمایانگر کلاسی در حد فینال بسکتبال ایران بود.

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس

اما از تمام صحنه‌های زیبای این بازی و گزارش مهیج آن اگر بگذریم که همه‌چیز داشت باید، به پرتاب فوق‌العاده پری پتی پوینت گارد اهل میلواکی امریکای گرگانی‌ها در واپسین لحظات اشاره کرد که برای همیشه این دیدار را در اذهان بسکتبالیست دوستان یا حتی ورزش دوستان ایرانی ماندگار کرد.


تصمیم او در هزارم ثانیه‌های پایانی برای پرتاب از نیمه خودی در حالی گرفته شد که آن‌ها علی‌رغم اینکه در اکثر اوقات بازی تیم برتر میدان بودند ۳ امتیاز از مهرامی‌ها عقب افتاده بودند و تنها احتیاج به یک پرتاب سه امتیازی داشتند اما در عین‌حال فرصتی هم برای رفتن به زمین حریف نبود.

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس


در این لحظه حساس بود که این بازیکن ۳۳ ساله کاری کرد کارستان و در شرایطی که مهرامی‌ها خودشان را آماده جشن پیروزی کرده بودند از زمین خودشان اقدام به پرتاب توپ به سمت حلقه مهرام کرد تا همگان در سالن و پای گیرنده‌هایشان برای تعیین سرنوشت این بازی میخکوب شوند. توپ رفت و رفت و رفت و درنهایت به شکل عجیبی وارد سبد مهرامی شد تا فریاد  شادی همه گرگانی ها به آسمان رود و دو تیم در امتیاز ۹۶ مساوی شوند.

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس

چهره تمام کسانی که این صحنه را از نزدیک تماشا می‌کردند دیدنی بود، از صمد نیکخواه بهرامی بگیرید تا داوران و معاون وزیر ورزش و جوانان که از پرتاب دینی به وجد آمده بودند.

 در وقت اضافی هم با توجه بیرون رفتن مهدی کامرانی و صمد نیک‌خواه به علت ۵ خطای فردی (در پایان کوارترسوم) و همچنین دوپینگ روحی بی‌نظیری که گرگانی‌ها از این شوت پری پتی کرده بودند، با برتری ۱۱۰ بر ۱۰۳ شهرداری چی های گرگانی همراه شد تا امشب گرگانی‌ها خواب در چشمانشان حرام شود.

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس


درواقع ارتباط این شهر شمالی با بسکتبال به یک یا دو دهه اخیر ختم نمی‌شود، چراکه گرگانی‌ها با ورزش بسکتبال زندگی می‌کنند و ازاین‌رو قدر این قهرمانی را شاید بیش از هر شهری درک می‌کنند.

خلق یک صحنه عجیب‌ و ماندگار در تاریخ ورزش ایران +عکس


آن‌ها نام پری پتی را حالا حالاها فراموش نخواهند کرد و شاید بهترین جمله را در وصف او، یکی از همبازی‌هایش به کاربرد که گفت "من امشب دست خدا را دیدم"

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    30 0
    عالی عالی
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      6 0
      این صحنه ها هر روز در بسکتبال ان بی ای اتفاق میفته. کیفیت تصاویر رو مقایسه کن با کیفیت تصاویر ان بی ای
  • حمزه IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    11 1
    یکبار پخش زنده بسکتبال رو دیدم وقتی پایاپای باشه خیلی جذابه
  • FR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    14 3
    عجیبه اینروزها هر وقت جایی این جمله که کاری کردند کارستان را میخوانم یاد جهانگیری میفتم!!
  • مجید دلبندم IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    9 1
    اتفاقی که افتاد و تو این خبر دقیق گفته نشده این بود همزمان با سوت پایان پری‌پتی از تو زمین خودی یه توپ پرتاب کرد رفت تو سبد که مساوی بشوند چون تو بسکتبال مقدار مطلق زمان بازی ملاک هست (مثلاً وقتی توپ از اوت به داخل زمین میاد از لحظه‌ی برخورد با دست بازیکن داخل زمین حساب میشه نه لحظه‌ی پرتاب اوت) باید معلوم میشد توپ قبل از پایان بازی از دست پرتاب‌گر جدا شده یا بعد از اون. هرچه فیلم را بازدید میکردند معلوم نمیشد بعدا معلوم شد مث زبون خر بانزی(کارتن خرس عسل خوره) سه صدم ثانیه۰/۰۳ قبل از پایان بازی توپ جدا شده و بازی مساوی شد و کوارتر پنجم شهرداری گرگان برنده شد اینو میگن ناامید نشدن تا لحظه‌ی آخر
  • Sadegh IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    12 2
    تیم ما عالی بازی کرد و مستحق قهرمانی تو این فصل بود ممنون پتی
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    18 0
    این همه نوشتی دریغ از یک کلیپ ده ثانیه ای
  • مهدی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    4 3
    طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی شانسی بود
    • مجید IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      به این پرتاب میگن اوج تخصص نه شانسی
  • پیروزه IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    تا هزارم ثانیه وقت قانونی مسابقه میخکوب شده بودم واقعا هیجان زده هستم فراموش نشدنی است این بازی ولحظه لحظه های این بازی وان شوت دیدنی پتی .
  • امیرمحمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 2
    فقط فوتبال
  • موج IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 1
    کاش باور میکردیم که همه ابنا بشر خدا دارند و خدا را برای خود گروگان نمیگرفتیم...!!!
  • مجید IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    دوستان واقعا پرتابش باور نکردنی بود من که بازی رو دیدم تعجب کردم تو 1 ثانیه به پایان بازی خیلی خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس