سوپر لیگ

بانوی پیر در صورت شرکت در سوپرلیگ اروپا می‌توانست دو برابر رقبای اصلی‌اش در سری A درآمد داشته باشد.

به گزارش مشرق، مطابق آماری و اطلاعاتی که نشریه اشپیگل آلمان درباره جزئیات قرارداد ۱۲ تیم در سوپرلیگ اروپا منتشر کرده است، درآمدی که هر یک از این تیم‌ها به واسطه شرکت در این تورنمنت کسب می‌کردند، یکسان نبوده و منافع مالی برخی از آنها حتی به دوبرابر تیم‌های دیگر می‌رسید.

با انصراف اکثر تیم‌های شرکت کننده در سوپرلیگ پس از اعتراضات گسترده هواداران و تهدیدات نهادهای فوتبالی، این پروژه عملاً شکست خورد اما جزئیات مربوط به آن همچنان منتشر می‌شود.

یکی از این جزئیات ۳۵۰ میلیون یورویی بود که گفته می‌شد هر یک از ۱۲ تیم با ورودشان به سوپرلیگ دریافت خواهند کرد اما جزئیاتی که اشپیگل درباره توزیع درآمدها میان تیم‌ها ارائه کرده از چیز دیگری حکایت دارد.

طبق ادعای این نشریه آلمان، ۱۲ تیمی که قرار بود سوپرلیگ را تشکیل دهند، بر اساس جایگاه و میزان محبوبیت و موفقیت‌های‌شان طبقه بندی شده بودند و هر تیم بسته به سطحی که در آن قرار می‌گرفت از درآمدهای این تورنمنت بهره‌مند می‌شد. بر این اساس تیمی مانند یوونتوس که گفته می‌شد رئیس‌اش آندره‌آ آنیلی جزو معماران اصلی شکل‌گیری سوپرلیگ بوده است، در سطح دو یا سه قرار می‌گرفت که از این بابت درآمدی بین ۲۲۵ تا ۳۰۰ میلیون یورویی را عایدش می‌کرد. این رقم در مورد باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا که در سطح یک قرار می‌گرفتند بیشتر بود و به ۳۵۰ میلیون یورو می‌رسید.

اما تیم‌هایی هم بودند که نسبت به یوونتوس هم درآمد پایین‌تری کسب می‌کردند که این باعث ایجاد اختلافی قابل توجه از نظر مالی میان درآمد تیم‌های سطح اول با تیم‌های آخرین سطح می‌شد. به عنوان مثال تیم‌های اینتر، میلان، اتلتیکومادرید و بوروسیا دورتموند در دسته‌ای قرار می‌گرفتند که درآمد آنها از حضور در سوپرلیگ را به تنها ۱۰۰ میلیون یورو می‌رساند.

گویا در فاکتورهای توزیع درآمدهای سوپرلیگ، موفقیت‌ها و نتایج ورزشی تنها ۲۰ درصد تأثیرگذار بوده‌اند و اسم و رسم باشگاه‌ها برای آنها درآمد بیشتری به همراه می‌آورد.

طبق گزارش روزنامه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا برای یک تیم متوسط اروپایی حضور در سوپرلیگ از حداقل ۵۵ میلیون یورو تا حداکثر ۲۷۰ میلیون یورو درآمد مالی به همراه داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس