کد خبر 1207880
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ جنگنده‌های آمریکایی که با هدف آزادسازی گروگان‌های لانه جاسوسی وارد ایران شده بودند در طبس ساقط شدند. سران کاخ سفید که در آشفتگی به سر می‌بردند در اولین اقدام اطلاعیه‌ای را درباره کلیات آن عملیات منتشر کردند.

آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: کاخ سفید واشنگتن با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک تلاش نظامی برای نجات جان گروگان‌های آمریکایی در تهران به علت نقض تجهیزات عقیم ماند. در اطلاعیه کاخ سفید اضافه شده است که دو هواپیمای نظامی آمریکا بر روی زمین در یک فرودگاه دورافتاده در ایران با یکدیگر برخورد کرده‌اند که در نتیجه ۸ تن در این حادثه کشته شدند. جودی پاول سخنگوی کاخ سفید که این اطلاعیه را برای خبرنگاران می‌خواند گفت جیمی کارتر که دستور قطع این عملیات را صادر کرده، مسئولیت کامل عملیات را به عهده گرفته است.

اولین واکنش رسمی کاخ سفید به شکست فاجعه‌بار در طبس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    لعن و نفرین بر آمریکا زورگو و جهانخوار
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    14 2
    قابل توجه کسانی که آمریکا را از خدا بیشتر قبول دارند
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    احمق احمقو پیدا میکنه.وطن فروش کدخدارو
  • پاتریوت IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 1
    البته امروز دیگه همه میدونن که اون پایگاه تو طبس رو خود آمریکاییها در زمان شاه ساخته بودن و روسها هم زیر نظر داشتنش. تو اون شب موشکها یا هواپیماهای دور پرواز روسیه هواپیماهای آمریکایی رو هدف قرار دادن و عملیات با بمباران توسط جنگنده های ارتش و با دستور بنیصدر برای از بین بردن مدارک ناکام موند. روسها که همیشه پنهان کاری رو ترجیح میدن چیزی نگفتن ایران هم گفت امدادغیبی و طوفان شن و ابابیل و..... بوده آمریکا هم برای اینکه تو دنیا آبروش نره گفت نقص فنی بوده و این دروغ ملی تا امروز ادامه پیدا کرده.
    • دیلمی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      1 0
      شن بساط جمع کرد.روس دیگه کیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس