کد خبر 1207669
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
واقعیت تغییر ناپذیر خشونت پلیس آمریکا

آمریکا هر روزه شاهد خشونت پلیس این کشور علیه سیاه پوستان است و معمولا هیچ مجازاتی متوجه این افسران متخلف نیست.

به گزارش مشرق، دادگاه بررسی قتل جورج فلوید توسط درک شووین از بسیاری جهات قابل توجه بود؛ این امر نه تنها برای خانواده فلوید مهم بود، بلکه به دلیل نادر بودن متهم شدن افسران پلیس آمریکا برای استفاده بیش از حد از زور یا قتل مهم قلمداد می شد.

بیشتر بخوانید:

پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را به قتل رساند

به گزارش «فایو ترتی ایت»، به تازگی هیئت منصفه مینیاپولیس حکم داد که شووین به هر ۳ اتهام مقصر بوده است: قتل درجه دو، قتل درجه سه و قتل غیر عمد درجه دوم.

شووین به ۴۰ سال محکوم می‌شود، اما از آنجا که او سابقه کیفری ندارد، طبق دستورالعمل‌های مجازات مینه سوتا، مجازات او می‌تواند به ۱۲.۵ سال هم برسد اما همانطور که گفته شد، خود محکومیت این فرد بسیار مهم است.

دیوید هریس، استاد حقوقی که در دانشگاه پیتسبورگ درباره رفتار پلیس مطالعه می‌کند، می گوید «ما سرانجام شاهد این هستیم که توسط سیستم تشخیص داده می‌شود که آنچه شووین انجام داده است یک جرم است؛ این اتفاق، یعنی کشته شدن فلوید، نه یک تصادف بوده و نه تقصیر فلوید».

به گفته وی، این محکومیت به رسمیت می‌شناسد که شووین جرمی مرتکب شده است و او نمی‌تواند از محکومیت و مجازات فرار کند.

پلیس آمریکا در طول تاریخ از زیر بار محکومیت و مجازات به خاطر تیراندازی‌ها و قتل‌ها فرار کرده است.

طبق شمارش فیلیپ استینسون، استاد دادگستری کیفری در دانشگاه ایالتی بولینگ گرین، ۱۴۰ افسر پلیس وجود داشته است که به جرم قتل یا آدم کشی ناشی از تیراندازی در هنگام انجام وظیفه در آمریکا از سال ۲۰۰۵ تاکنون دستگیر شده اند؛ تنها ۴۴ نفر از این افراد به نوعی محکوم شده اند.

کارشناسان جرم شناسی و پلیس هشدار دادند که صرف نظر از حکم نهایی این دادگاه ها، نباید انتظار داشت که اصلاحی اساسی در موضوع پلیس آمریکا اتفاق بیفتد.

این یک پرونده مهم است که در آن یک افسر پلیس محکوم شده است اما این موضوع باعث بازگشت فلوید یا بسیاری دیگر از سیاه پوستان که قبل از فلوید توسط پلیس کشته شده اند نخواهد شد.

موضوعات ساختاری بزرگتری در پلیس آمریکا وجود دارد که بدون تغییر باقی می‌مانند و همچنان فراگیر خواهند بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس