کد خبر 1206831
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
نخست‎وزیری

منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که رئیس رژیم صهیونیستی در صورت ناتوانی نتانیاهو نخست وزیر مکلف در تشکیل کابینه جدید تا دو هفته دیگر فرد دیگری را مامور به تشکیل کابینه می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه قدس نت، بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود پس از معرفی از سوی ریوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به عنوان نخست‌وزیر مکلف، هنوز نتوانسته کابینه جدید را تشکیل دهد، وی برای برای تشکیل کابینه از لحاظ قانونی تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه مهلت دارد.

اما روزنامه صهیونیستی یسرائیل هایوم در این باره گزارش داد: تا دو هفته دیگر در صورتی که نتانیاهو در تشکیل کابینه ناکام بماند، ریولین مسئولیت انتخاب نخست‌وزیر مکلف را به کنست تفویض خواهد کرد.

بنابراین گزارش، محافل سیاسی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که در صورت ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه، ریولین شخصیت دیگری را به عنوان نخست‌وزیر مکلف معرفی نخواهد کرد و تلاش خواهد کرد با تفویض مسئولیت انتخاب نخست‌وزیر جدید به کنست از برگزاری انتخابات جدید جلوگیری نماید.

براین اساس، ریولین انتظار دارد که اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شخصیتی را انتخاب کنند که توانایی تشکیل کابینه و بدست آوردن ۶۱ کرسی کنست را داشته باشد تا انتخابات دیگری برگزار نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس