جبهه اصلاحات

ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران با مطرح کردن ۱۰ سوال از مصطفی تاج زاده خواسته است تا خودش را از انتخابات کنار بکشد.

سرویس سیاست مشرق - وضعیت مساعد نیست، این جمله آغاز گزارش روزنامه حزب اعتماد ملی درباره اعلام نامزدی یکی از متهمان امنیتی فتنه ۸۸ در انتخابات است. روز گذشته مصطفی تاج زاده از چهره‌های تندرو جبهه اصلاحات اعلام کرده است که در حال بررسی شرایط برای اعلام نامزدی در انتخابات است.

این خبر همهمه عجیبی میان طیف‌های مختلف فکری اصلاح‌طلبان انداخته است، برخی مانند گروهک اعضای نهضت آزادی از این اتفاق اعلام رضایت کرده‌اند و آن را نشانه‌ای برای تحولات بزرگ می‌دانند و برخی از میانه روها، اقدامات تندروهای اصلاح‌طلب را مقدمه‌ای برای حمله به‌نظام خوانده‌اند.

کارگزاران علیه اصلاح‌طلبان حامی خاتمی/ ۱۰ سؤال حزب کارگزاران از تاجزاده

کارگزاران علیه اصلاح‌طلبان حامی خاتمی/ ۱۰ سؤال حزب کارگزاران از تاجزاده

نیروهای رادیکال اصلاح‌طلب به دلیل نداشتن سرمایه اجتماعی نمی‌توانند فضای انتخاباتی را متشنج کنند اما آن‌ها این توانایی رادارند تا زمینه انشعابی گسترده در جبهه اصلاحات را فراهم کنند. روزنامه سازندگی متعلق به حزب کارگزاران در تیتر اول خود به بررسی حضور تاج‌زاده در انتخابات پرداخته و ۱۰ سؤال جالب‌توجه را از این فعال سیاسی پرسیده است. درون‌مایه این سؤالات بیش از آن‌که نشان‌گر ترس اصلاح‌طلبان از ماهیت افراطی رادیکال‌ها باشد، نشانه‌ای روشن بر آن است که کارگزاران جمع شدن گروه‌های افراطی زیر پرچم عضو سابق حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب را توطئه‌ای تشکیلاتی می‌دانند که باعث می‌شود جبهه اصلاحات از درون دچار فروپاشی شود.

این روزنامه دراین‌باره می‌نویسد:

نامزد شدن تاج‌زاده در فضای انتخابات اگرچه شگفتانه سیاسی است؛ اما نشانه‌ای از تناقض است و پرسش‌هایی ایجاد می‌کند که مصطفی تاج‌زاده باید به آن‌ها پاسخ دهد:

۱-این روزنامه در اولین سؤال می‌نویسد: آیا تاج‌زاده یک نامزد مستقل در انتخابات است، یا آنکه تحت حمایت حزب قرار دارد؟ این گزارش ادعا می‌کند دو حزب اتحاد ملت و توسعه ملی باید پاسخ دهند که تاج‌زاده نامزد آن‌ها در انتخابات است یا خیر! پیش‌ازاین زمزمه‌هایی مبنی بر اختلافات عمیق در میان اعضای جبهه اصلاحات وجود داشت تا جایی که گفته می‌شد که میان بهزاد نبوی و علوی تبار بر سر شرکت یا تحریم انتخابات درگیری لفظی روی‌داده است.

۲-این روزنامه در سؤال دوم خود می‌پرسد: آیا تاج‌زاده خبر دارد که اصلاح‌طلبان تحت عنوان «جبهه اصلاحات» عمل می‌کنند و او حاضر است به سود نامزد جبهه اصلاحات کنار برود؟ قابل‌توجه آنکه پیش‌ازاین افرادی چون پزشکیان و عارف اعلام کرده‌اند تحت هیچ شرایطی با تکرار لیدر اصلاحات کناره‌گیری نخواهند کرد و احتمالاً تاج‌زاده نیز در صورت تایید صلاحیت؛ همراه با جمعی از رادیکال‌های اصلاح‌طلب این مسیر را برود.

۳-روزنامه سازندگی در سؤال دیگری از تاج‌زاده پرسیده است: آیا او از خاتمی برای نامزد شدن در انتخابات مشورت گرفته است؟

۴-ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران در سؤالی قابل‌توجه از تاج‌زاده می‌پرسد: تندروهایی چون تاج‌زاده؛ حجاریان و علوی تبار با اصلاح‌طلبان کلاسیک چون نبوی و محافظه‌کارانی چون عارف اختلاف دارند بر این اساس آیا اعلام نامزدی تاج‌زاده به‌عنوان خروج این گروه از جبهه اصلاحات است؟ به نظر شاه‌بیت تمامی سؤالات مطرح‌شده از سوی حزب کارگزاران همین نقطه است، زیرا اعلام نامزدی تاج‌زاده و رد صلاحیت احتمالی او می‌تواند باعث کناره‌گیری همه اصلاح‌طلبان تندرو از جبهه اصلاحات و ایجاد مقدمات «تحریم قطعی» از سوی آن‌ها باشد.

۵-روزنامه کارگزاران سازندگی در این گزارش تاج‌زاده را متهم به عملیات تخریبی و تک‌روی کرده و اقدامات او مانند جمع‌کردن امضا (۷۷ نفر) در آبان ۹۸ را نشانه‌ای از دور شدن او از مش اصلاحات خوانده و می‌نویسد: آیا تاج‌زاده به فکر زدن یک کمون و اعلام حزبی جدید است؟

۶-حزب کارگزاران در ادامه سؤالات خود تاج‌زاده را به «پرچم‌داری در تحریم انتخابات» متهم کرده و می‌نویسد: آیا تاج‌زاده از اقدامات گذشته خود پشیمان است و دوباره به ارزش‌های حضور در انتخابات ایمان آورده است؟

۷-روزنامه سازندگی در سؤالی عجیب از تاج‌زاده می‌پرسد: با چه روشی قرار است مردم ناامید را پای صندوق رأی بیاورد؟ این سؤال عمق تحلیلی اصلاح‌طلبان از وضعیتشان در انتخابات را نشان می‌دهد، آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که باید تاوان ۸ سال مدیریت ناکارآمد دولت روحانی را نقداً بپردازند.

۸-روزنامه سازندگی از تاج‌زاده می‌پرسد: به نظر قرار است تندروهای اصلاح‌طلب با نقد ساختارهای نظام و شعارهای افراطی وارد انتخابات شوند؛ نویسنده گزارش از تاج‌زاده پرسیده است: آیا او حاضر است موسوی‌خوئینی‌ها را نیز نقد کند؟ پیش از موسوی‌خوئینی‌ها با نوشتن دو نامه اعلام ورود مجدد به سیاست کرده بود؛ او دریکی از نامه‌های خود به سیاه نمایی و مطرح کردن ادعاهای رسانه‌های فارسی مرتبط با سرویس‌های معاند پرداخته است. به نظر سرنخ آن نامه را باید در نامزدی تاج‌زاده در انتخابات پی گیری و نقش مجمع روحانیون مبارز را از فتنه ۸۸ تا به امروز بار دیگر بازخوانی کرد.

۹-سازندگی دریکی از آخرین سؤالات خود تاج‌زاده را متهم کرده که حرف جدید برای گفتن ندارد و می‌نویسد: آقای تاج‌زاده چیز مانده که تابه‌حال نگفته باشید؟

۱۰-این روزنامه در آخرین بند سؤالات خود از تاج‌زاده می‌پرسد اصولاً کسی که اعتقاد دارد رئیس‌جمهور تدارکاتچی است و اختیار ندارد با چه هدفی قرار است وارد انتخابات شود.

این روزنامه درنهایت از این متهم امنیتی و عضو فعال فتنه ۸۸ می‌خواهد که خودش را از انتخابات کنار بکشد تا زمینه تحریم احتمالی از سوی بدنه برچیده شود.

کارگزاران علیه اصلاح‌طلبان حامی خاتمی/ ۱۰ سؤال حزب کارگزاران از تاجزاده

به صحنه آمدن یک رادیکال پیشه در انتخابات را  می توان فراتر از یک انشعاب سیاسی نیز می‌توان بررسی کرد؛ تندروها اگرچه نمی‌توانند انتخابات را دچار تشنج کنند؛ اما فضا را برای محافل خاص متصل به خاتمی ساخته‌وپرداخته خواهند کرد: در شرایطی که جبهه اصلاحات قادر نیست مانند قبل دوقطبی سازی کند؛ تاج‌زاده به صحنه آمده تا این مأموریت را اجرا کند؛ دوقطبی سازی زندگی ایدئال و شرایط موجود و نیز تمرکز روی واکسیناسیون عمومی؛ الحاق به FATF بخشی از این بازی جدید است.

مصطفی تاج زاده سال ۸۱ به همراه گروهک ملی مذهبی و پیرمردهای فرقه نهضت آزادی در انتخابات شوراها شرکت و با وجود تایید صلاحیت با پاسخ منفی مردم تهران روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    8 1
    راستی تاجزاده میخواد نامزد انتخابات تدارکاتچی بشه اونم با اختیارات زیر 20 درصد،دروغ گو#
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    12 0
    با اون قیافه نحست تاجزاده خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    7 0
    تاریشه اصلاح طلبهاخشک نشوداسلام درخطراست.اینها تهدیدی برای اسلام هستند.چه برسدبه انقلاب اسلامی
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      1 0
      فقط این نیست، اصلاح طلبا ضد ایرانی ترین جریان ۳۰۰ سال اخیر هستن.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    6 0
    جفت شون خائنند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    3 0
    دیسب اخبار می گفت اونهایی که کارخانه رشت الکتریک را دزدیدند قوه قضاییه اونها را گرفته . ایا صحت داره .
  • SE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    مردم از شما خائنان مطالبه دارند که دست از خیانت به کشور و توطعه علیه ملت بردارید
  • SE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    2 0
    ملت ایران شما مروجان اسلام امریکایی را هم به زباله دان خواهد ریخت
  • SE ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    با این کاریکاتور خواستند بگن جوجولوی خود بزگ بین
  • رضا کاویان IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    2 0
    من سایت تابناک انتخاب الف رو میخونم اگه حضور ذهن داشته باشم مشرق نیوز اتفاقا خیلی خوب عمل میکنه و اجازه میده مردم حرفشونو بزنن. چه موافق چه مخالف اما چرا باید نظراتمون غیرکارشناسی و از اون بدتر غیر مودبانه باشه؟
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 0
    دو عنصر بی خاصیت بی فایده غیر قابل اعتماد .
  • عبذالله IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 0
    بنام خدا تمام اصلاح چیان یک رگه ایی از نفاق دارند و همواره منافع حزب و گروهشان بر منافع اسلام و ایران مقدم می‌دارند کافی کمی فقط کمی به تاریخچه عملکرد اینان دقت کنید هیچ عملکرد اینان باعت تایید و طرفداری از از ارزش‌های اسلامینیست و برعکس آن بسیار مشاهده میشود همچنین هیچ عملکرد اینان باعت ایجاد حس وطن دوستی و عرق ایرانی ندارد و بدرستی گفت شیمون پرز که اینان سربازان آمریکا و اسرائیل هستند در برابر حکومت جمهوری اسلامی ایران و جالب‌تر انکهاینان تاکنون از این سخن شیمون پرز برائت نجسته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس