فرمانده آمریکایی: روسیه، چین و ایران برای نفوذ در آفریقا فعالند

رئیس ستاد فرماندهی ایالات متحده در آفریقا مدعی شد نه فقط روسیه، که چین و ایران برای نفوذ در قاره آفریقا به طور فزاینده‌ای فعال هستند.

به گزارش مشرق، استفن تاونسند که به همراه دیگر فرماندهان ارتش در کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافته بود، افزود: آفریقا چهارراه کره زمین است. تا سال ۲۰۵۰، از هر ۴ نفر روی کره زمین، ۱ نفر در آفریقا زندگی می کند و ظرفیت اقتصادی بالقوه‌ای دارد.

وی ادامه داد: آفریقا همچنین میزبان ۱۴ کشور از ۲۰ کشور شکننده و ضعیف جهان است.

رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در آفریقا اضافه کرد: نه فقط روسیه که چین هم برای نفوذ در آفریقا در تلاش است؛  همچنین ایران در این قاره به طور فزاینده‌ای فعال است.

تاونسند اظهار کرد: پکن به تازگی پایگاه نظامی خود را در آنجا گسترش داده است  و یک اسکله قابل توجه که می تواند حتی ناوهای هواپیمابر آنها را در آینده پشتیبانی کند، افزوده است.

وی با بیان اینکه چینی‌ها به دنبال فرصت‌های دیگری هستند، خاطرنشان کرد: آنها همچنین در زمینه اطلاعاتی،  پیشنهادات آموزشی و فروش تسلیحاتی همکاری می‌کنند.

این فرمانده آمریکایی درباره حضور داعش در آفریقا هم گفت: برای من مشخص نیست که آیا آنها در واقع فراتر از گروه‌های محلی هستند که پرچم داعش به اهتزاز در می‌آورند یا خیر؛ اما داعش چنین چیزی را ادعا کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    حریص آمریکایی! دنیا رو قورت دادی! حالا یه اسکله یا چند تا کشتی هم اینور و اون ور رفتند، بدجوری داری میسوزی حریص آمریکایی جهانخوار. خدایا ببین کیا دارند زنگ خطر مثلا از خودشون در میکنن! دنیا رو چپاول کردند، کودتاها کردند، حالا اشک تمساح میریزند...
  • ... IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    سلام.فکر کنم ناراحت شدن!چون 200 ،300 سال اونجا لنگر انداختن و بزرگترین و وحشیانه ترین بلاها رو سر مردم افریقا اوردن،حالا اگر ایران اونجا بره و مردمشون کمک کنه و بیدارشون کنه،قطعا به ضرر این ظالمان و ادم کشان تاریخه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس