کد خبر 1205798
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
«میگ-31»

وزارت دفاع روسیه از ماموریت موفق یک جنگنده شکاری رهگیر خود و شناسایی دو هواپیمای جاسوسی آمریکا و نروژ بر فراز دریای بارنتس خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه عصر دوشنبه به وقت تهران از ماموریت موفق یک فروند جنگنده خود در شناسایی و رهگیری دو فروندهواپیمای جاسوسی آمریکا و نروژ بر فراز «دریای بارنتس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه نوع جنگنده روسیه را «میگ‌-۳۱» اعلام کرده است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزوده که این جنگنده پس از خروج هواپیماهای یاد شده از منطقه به سلامت به پایگاه خود بازگشته است. روسیه افزوده که این ماموریت بارعایت تمام قوانین و مقررات بین‌المللی انجام شد.

میگ-۳۱ تواناترین هواپیمای رهگیر و دفاع هوایی روس‌هاست که قابلیت درگیری هم‌زمان با چندین هدف را دارد. رادار نیرومند «زاسلون اس‌بی‌آی-۱۶» مهمترین عامل تاثیرگذاری میگ-۳۱ است.

این وزارتخانه نوع هواپیماهای متجاوز را «پوسیدون آر-۸» نیروی دریایی آمریکا و اوریون آر سی» نیروی هوایی نروژ ذکر کرد.

آمریکا و متحدان این کشور  با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده اند.

اخیرا نیز رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. به نوشته وبگاه «بارنتس آبزرور» جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند.

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند، آخرین حادثه از این دست  جمعه گذشته رخ داد که هواپیمای روسی یک هواپیمای شناسایی آمریکایی را بر فراز اقیانوس آرام رهگیری کرد.

مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو  نزدیک مرز این کشور، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 1
    خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس