کد خبر 1205008
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
آلمان و اتریش مشتاق پذیرش پرستاران ایرانی هستند / واکنش نظام پرستاری به لباس‌های جدید کرونا

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: ما در حال حاضر به لباس آهنی احتیاج نداریم و اگر همان لباس‌ها و تجهیزات فردی برای مقابله با کرونا را هم در اختیار ما قرار دهند، کلاهمان را به هوا می‌اندازیم،

به گزارش مشرق، آرمین زارعیان، در خصوص انعقاد قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران گفت: پرستارانی که قرداد داشتند با توجه به سهمیه استخدامی وارد آزمون استخدامی شده‌اند، اما در مورد سال جدید از این موضوع مطلع نیستم که آیا بیمارستان‌های خصوصی همچنان قرارداد ۸۹ روزه را منقعد می‌کنند یا نه؟.

وی ضمن اشاره به اینکه بنا بر این بوده است که این اقدام صورت نگیرد و با توجه به شیوع کرونا در به کارگیری ۸۹ روزه پرستاران تجدیدنظر شود، ادامه داد: در این خصوص که آیا این اقدام واقعا انجام می‌شود یا نه؟! اطلاعی ندارم، ولی امیدوارم به ویژه در زمان شیوع این بیماری با پرستاران قرار داد ۸۹ روزه منعقد نشود.

بیشتر بخوانید:

خبرهای خوش برای پرستاران مراکز نیروهای مسلح

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران متذکر شد: در صورتی که قرار باشد مجددا با پرستاران قرارداد ۸۹ روزه منعقد شود، هیچ ضمانتی در خصوص ماندگار بودن آن‌ها وجود ندارد و ممکن است این پرستاران باتوجه به نیاز جدی که شیوع کرونا به ویژه در کشورهای اروپایی به وجود آورده‌است، مهاجرت کنند.

زارعیان با بیان اینکه در حال حاضر کشورهایی نظیر آلمان و اتریش بسیار به پذیرش این پرستاران راغب هستند، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که مسئولین باید برای جلوگیری از این موضوع در نظر بگیرند، حذف قراردادهای ۸۹ روزه از هر لحاظ و چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی است.

وی افزود: در بخش دولتی سهمیه استخدامی ۳۰ هزار نفری داشتیم که بخشی از این نیروها از طریق برگزاری آزمون استخدامی در سال گذشته جذب شدند و استخدام مابقی آن‌ها نیز حتما باید در اسرع وقت انجام گردد تا پرستاران امنیت شغلی پیدا کنند چرا که در غیر این صورت با توجه به فرسودگی، خستگی و بار بسیار زیادی که پرستاران در حال حاضر متحمل می‌شوند ممکن است، راغب به ادامه فعالیت نباشند.

واکنش نظام پرستاری به لباس‌های جدید کرونا

رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران در خصوص لباس آهنی که برای پرستاران بخش کرونا تولید و به تازگی از آن رونمایی شده است، عنوان کرد: از این موضوع که این لباس چه شکلی است و آیا خوب بوده یا نه؟، مطلع نیستم، اما آنچه مسلم است این است که کسی از این لباس استفاده نمی‌کند و این لباس به تولید انبوه هم نرسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه ما در حال حاضر به لباس آهنی احتیاج نداریم و اگر همان لباس‌ها و تجهیزات فردی برای مقابله با کرونا را هم در اختیار ما قرار دهند، کلاهمان را به هوا می‌اندازیم، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت به قدری وخیم است که نیاز به لباس جدید نداریم و اگر دستکش، گان و ماسک به اندازه کافی به بیمارستان‌ها داده شود هم ما رضایت داریم چرا که الان شرایط به گونه‌ای است که در راهور بیمارستان‌ها هم مریض خوابیده است و اوضاع به گونه‌ای نیست ما بگوییم لباس آهنی می‌خواهیم همان لباس‌های قبلی کفایت می‌کند.

زارعیان ضمن بیان این موضوع که در حال حاضر سه مسئله برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که یکی از آن‌ها واکسیناسیون کادر درمان و پرستاران است، گفت: دومین مسئله مهم برای ما در اختیار قرار دادن تجهیزات فردی نظیر ماسک، گان و... است و موضوع مهم بعدی این است که وضعیت استخدامی پرستاران مشخص شود و بهتر است این ۳ مورد فعلا در اولویت قرار گیرد که البته دو موارد اول مهمتر هستند.

 وی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر که کرونا است واکسیناسیون پرستاران اولویت اول و تجهیزات فردی اولویت دوم است، افزود: نه لباس آهنی می‌خواهیم و نه لباس فولادی و برنزی؛ همان گان، ماسک و دستکش را به اندازه کافی بدهند، کفایت می‌کند.

وضعیت واکسیناسیون پرستاران بسیار فجیع است

رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه وضعیت واکسیناسیون پرستاران بسیار فجیع است، توضیح داد: تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد و فوقش ۳۰ درصد پرستاران واکسینه شده اند و ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها هنوز واکسن نزده اند و هم اکنون مشغول فعالیت در بیمارستان‌ها هستند و در شرایطی که قدرت سرایت بیماری به طرز وحشتناکی بالارفته است احتمال ابتلای آن‌ها بسیار زیاد است و ابتلای این افراد مساوی با خروجشان از نظام سلامت و مراقبتی و ابتلای سایر اعضای خانوادیشان به بیماری است.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان واکسیناسیون تمامی کادر درمان

وی در این باره اضافه کرد: واکسن‌ها به شکل ناعادلانه‌ای توزیع شده اند و بیشتر آن‌ها در اختیار نظام پزشکی قرار گرفته است و بیشتر پزشکان واکسینه شده اند و این در حالی است که پرستاران از شرایط برخوردار نیستند و اینکه عواقب این موضوع دامن چه افرادی می‌گیرد مشخص است؛ کرونا درمان ندارد و مراقب نقش بسزایی در آن دارد و شما فرض کنید ۷۰ درصد پرستاران به دچار این بیماری شوند و از نظام مراقبتی خارج گردند، در آن صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر همین شرایط ادامه پیدا کند متاسفانه آمار مرگ‌و میر های روزانه چهار رقمی می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    13 22
    بعد از کرونا چی؟ دیپورتشون میکنن؟! عجب!
    • ارسلان FI ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      35 9
      مگه افغانیها و عربها بعد از جنگ برگشته اند یا دیپورت شده اند، یا اینهمه ایرانی که از سالها پیش رفته اند دیپورت شده اند؟
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      13 4
      بعد از کرونا که تقریبا 4 سال طول می کشد ، به میزان خرید یک شهر اندوخته دارند .
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      2 1
      بنظرم بد نیست نوع جدیدی از پرستاری رو تجربه کنن!!!
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      4 28
      راه باز جاده دراز، برن تو کثافت غرب و اروپا نژاد پرست ماسک دزد تا خوشبخت شن.
  • آمنه قنبری IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    34 1
    خدا کادر پزشکی مخصوصا پرستاران رو حفظ کنه تشکر از این عزیزان در الف بای لغات نمی کنجد
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    5 18
    عجب ادم ..... بود این اقای زارعیان! این داستان یکم بو داره. نهادهای امنیتی حواسشون به این باشه. داره گرای چی میده خدا میدونه. البته برای محکم کردن حرفاش به یک سری کار شنکی ها که با هماهنگی توسطط دولت انجام بشه احتیاج داره.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      11 0
      همینجوری پرستارهای نخبه دارند می روند و پرستارهای سهمیه ای مانده اند . پرستارهای نخبه برای کشور اهمیت فراوان دارند ولی مسئولین کله شق ایرانی در وزارت بهداشت باعث فراری دادن تعمدی آنها هستند . به جای بگیر و ببندها ، از نظر احترام و حتی حقوق به پرستارها رسیدگی کنید .
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    24 8
    خداییش اگر کسی رو اونور میخوان که من آمار دارم پرستارها رو میخوان نره به خودش و نسلش خیانت کرده. بمونه با حداقل حقوق ماهیانه ۱۰۰ دلار با این همه ساعت کاری و عدم امنیت شغلی بعد چندسال سکته کنه.
    • US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      2 11
      مشخص نیست چی گفتی
  • امیر NL ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    15 1
    دوست من پرستاره، درمانگاه که میره خودش از خونه ماسک و دستکش میبره، میگه 150 تا ماسک دادن به درمانگاه برای مصرف یک ماه 15 تا پرسنل اون هم رئیس درمانگاه معلوم نیست چیکار کرده، خداییش با این وضعیت حق دارند بروند از کشور
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    8 12
    پرستار ایرانی بره از سالمندان غرب پرستاری کنه واقعا چرا
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      9 8
      چون کمترین حقوقش 2500 دلار و بالاترین حقوق 8500 دلار است . کمترین حقوق به دلار 25 هزارتومانی می شود : 62,500,000 تومان و بالاترین حقوق :212,500,000 تومان . 62 میلیون تا 212 میلیون تومان . 6 ماه یه واحد مسکونی خوب میتوانند بخرند . دیگه چی می خواهند . حالا تو ایران هی سرکوفت می زنند .
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    9 3
    البته اونجا ها مثل اینجا نیست که پرستار ها به بیمار هر وقت دلشون خواست برسد یا نرسند اونجاها حسابی کار بدون وقفه میخواهند و بابت اون پول میدن واگر اهمال کنند بیرون میکنند
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      7 2
      حقوق بین 65 میلیون تا 220 میلیون تومان هم حقوق می دهند .
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      4 1
      دوست عزیز قرار نیست کسی اونجا حقوق بگیره و اینجا زندگی کنه!!!!
  • دکتر غلامرضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    7 12
    پرستاران ایران اهل فرار نیستند.اجرکم عندالله
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    4 16
    پرستارهای خنگول ما که انگلیسی بلد نیستند چه جوری می خواهند در خارج از کشور کار کنند ؟!
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      3 2
      زبان فرانسوی مهم است . زبان بین المللی فرانسه است و بعد انگلیسی . شما برو انگلیسی بخوان . البته اگر پرستار سهمیه ای نیستی .
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    تو رو خدا انقدر پز نفروشین. از واکسن نَه خبر دی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    3 5
    ایران عشق است . نوکری غربیها افتخار نیست
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      7 1
      بحث نوکری نیست . بحث درآمد است . شما تو ایران آنقدر پرستارهای نخبه را از نظر حق و حقوق اذیت و آزار داده اید که همگی در حال رفتن به کشورهای کانادا و فرانسه و آلمان و استرالیا هستند .
  • امیرمحمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    7 1
    من به نوبه خودم دست تک تکشون رو میبوسم،واقعا جیگر میخواد توی سالن پراز بیمار کرونایی کار کردن،میدونم خیلی خستن ،خدا رو قسم میدم به جلالت و بزرگیش که هیچوقت بیمار نشن و با صبر زینبی این برهه رو پشت سر بذارن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    3 0
    باید دولت تمام پرستاران عزیز و جان برکف و بدون ادعا را روی سرش بگذارد.در تمام دنیا پرستاری بعنوان : شغلی بسیار سخت و فنی و متخصص بحساب می اید . لذاباید تمام معیشت این قشر عزیز را فراهم بکنند تا انان مجبور نشوند به خارج بروند .
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    تو را به خدا بفکر پرستاران عزیز باشید . اینها فرشتگان خدا بر روی زمین هستند .باید واقعا به انها نهایت توجه را بعمل اورند.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    باید از : پرستاران شریف و زحمتکش بی نهایت حمایت کرد باافزایش کامل حقوق شان - پرداخت کارانه - پرداخت سختی کار- و سایر مزایا باید انها را دلگرم بکنند .
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    5 0
    من به عنوان یک پرستار رسمی شاغل بخش کرونا بیمارستان دولتی بسیاری از وسایل حفاظتی لازم مانند ماسک ان ۹۵ و گان های یکبار مصرف و شیلد های محافظتی( قیمت های گران برای حقوق یک پرستار) را با هزینه شخصی تهیه میکنم چون یا وسایل را نمیدهند یا کیفیت لازم را ندارند.
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      2 0
      خداییش بخش کرونایی ها رو دیگه مجهز کنید واقعا برای دولت اصلاحات متاسفم. میدونی براش جک ساختن: اگه دستهامون روبشوییم وزیر نیرو ناراحت میشه ،نشورییم وزیر بهداشت ناراحت میشه، بمیریم خانواده ناراحت میشه، نمیریم روحانی ناراحت میشه، خدایا ما چه کنیم. خدایی دولت روحانی هیچ کاری نکرد وقتی رئیس جمهور میگه باماسک برید عید دیدنی دیگه چه انتظاری داری برا کادر درمان و مردم کاری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس