کد خبر 1203830
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
روسیه

وزیر دفاع اوکراین بدون ارائه شواهدی مدعی شد که روسیه ممکن است در شبه جزیره کریمه سلاح اتمی مستقر کند.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع اوکراین غروب چهارشنبه به وقت تهران مدعی شد که روسیه کریمه را برای ذخیره بالقوه سلاح‌های اتمی آماده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» «آندری تاران» در سخنرانی در کمیته فرعی دفاعی پارلمان اروپا در بروکسل بدون ارائه مستنداتی مدعی شد که شاید روسیه در شبه جزیره کریمه سلاح اتمی مستقر کند. وی در ادامه مدعی شد که مسکو برای اطمینان از تامین آب شبه جزیره کریمه ممکن است به اوکراین حمله کند.

دولت روسیه سال ۲۰۱۴ دولت روسیه با برگزاری همه‌پرسی، شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد که چالش‌هایی را در پی داشت. اوکراین و روسیه در سال ۲۰۱۵ و در قالب نشست نرماندی، در کنار آلمان و فرانسه به توافق رسیدند اما در خاتمه یافتن درگیری‌های مرزی ناموفق بودند.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. روسیه ادعای اوکراین را رد کرده و با هشدار به آمریکا اعلام کرده به نفع آمریکاست که کشتی‌های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو باهم از اوکراین حمایت کردهاند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز  با رد ادعای غرب در زمینه اقدام‌های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفت، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس