کد خبر 1203738
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا شد

سنای ایالات متحده «وندی شرمن» نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سنای آمریکا با حمایت ۵۶ سناتور، «وندی شرمن» نامزد پیشنهادی جو بایدن برای معاونت وزارت امور خارجه آمریکا را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

وندی شرمن: درباره تهدید ایران هوشیار هستیم

در جلسه رای گیری ۴۲ سناتور به شرمن رای مخالف دادند. در این رای گیری چند سناتور جمهوریخواه به نفع وی رای دادند.

به گزارش رویترز، نامزدی وندی شرمن، دیپلمات کهنه کار ۷۱ ساله، برای معاونت وزارت خارجه آمریکا به دلیل نقش او در توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام در سال ۲۰۱۵ با مخالفت بسیاری از جمهوریخواهان و تعدادی از دموکرات‌ها روبرو شده بود.

شرمن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما معاون سیاسی وزیر خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در جریان دستیابی به برجام بود.

وندی شرمن در ماه مارس در جریان حضور در نشست با نمایندگان سنا برای تایید صلاحیت خود درباره رویکرد در قبال توافق هسته‌ای با ایران گفت: از سال ۲۰۱۶ که این توافق به اجرا گذاشته شد، جهان تغییر کرده است. واقعیت‌ها در عرصه میدانی تغییر کرده است، شرایط ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است و مسیر به جلو نیز می‌بایست به همین ترتیب تغییر کند.

شرمن با اشاره به اینکه نمی‌داند که سیاست نهایی دولت جدید آمریکا در قبال ایران چیست، گفت: جو بایدن مصمم است که اجازه ندهد ایران سلاح هسته‌ای بدست آورد.

وندی شرمن از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین هماهنگ کننده سیاسی در مورد کره شمالی بود. وی از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ نیز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور حقوقی بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    دارن تيم مذاكراتيشون رو غني مي‌كنند.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    عباس و وندی! :)))))) بتن ریزی شرکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس